Opinia Fiat Stilo 1.4 95KM (benzyna) hatchback 2007r., ocena użytkownika (ydr)

Fiat Stilo 2007r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 95KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 52 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-07-18

liczba wyświetleń: 8005

Spalanie

estem na prawdę niesamowicie zaskoczony tym samochodem. Bałem się czystej benzyny (wcześniej miałem gaz), lecz bezzasadnie. Z gazem miałem jednak problemy i wiele obaw o awaryjność (lecz przebieg był już 170tys), a tutaj tylko jazda... i zadziwiające wyniki. Wyniki oparte o dwie osoby w samochodzie i trochę bagażu. Maksymalne spalanie w mieście na dystansie 190km przy bardzo dynamicznej jeździe i nie zwracaniu uwagi na spalanie - 9,2l Spalanie na odcinku 230km w mieście przy standardowej jeździe bez szaleństw (bo po co w mieście szaleć) - 7,2l Spalanie w długiej trasie przy prędkościach pół na pół 140km/h i 100km/h - 6,4l Minimalne spalanie w trasie przy prędkościach 90km/h do 130km/h i wcale nie mało dynamicznie - 5.4l na odcinku 320km. Tryb mieszany - 6.0l do 6.4l Powiem szczerze- prawie jak diesel, bez wszystkich dielslowskich problemów :-D.
benzyna
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

BEZWYPADKOWE!!!!!! Wszyscy narzekaja ze to awaryjne samochody... jesli kazdy chce miec wersje full wypas w dieslu za male pieniadze to sami sobie uzytkownicy winni. Im wiecej elektroniki tym wieksze problemy - mi wystarczy podstawowa elektyrka szyb i lusterek, klima i komputer Unikac diesli z duzymi przebiegami - niestety coraz trudniej o dobry egzemplarz

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Po prostu dbac i naprawiac na biezaco bez oszczedzania - a bedzie dobrze.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osoby w kazdym wieku Rodziny - max 2 dzieci Nie dla sportowcow

Ocena ogólna

+wygoda +silnik +przestrzeń +karoseria +bagaznik +widocznosc +ergonomia +chlodzenie/ogrzewanie +wyciszenie +niezawodnosc +naglosnienie (nawet podstawowe) -fabryczne opony oszczedzajace paliwo -umiejscowienie gniazda zapalniczki

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

trzymanie się nawierzchni - ok, lecz nie na fabrycznych oponach ECO (sa tragiczne) twardość/miękkość zawieszenia - w sam raz dla nie sportowca przechyły/wynoszenie w zakrętach - przechyla przy bardzo dynamicznej jezdzie dobijanie na nierównościach- brak precyzyjność układu kierowniczego- genialne! Dwa tryby to jest to moc wspomagania układu kierowniczego - jak wyzej Układ jezdny Zawieszenie dość wygodne, lecz zarazem sztywne. Nie przechyla samochodu w zakrętach zanadto co jest niebywałym plusem. Wspomaganie standardowe działa lekko, lecz nie przeszkadza przy szybkiej jeździe. Przy naszych drogach czasem słychać mocne trzaśnięcie w zawieszeniu, lecz to nie wina samochodu. Samochód prowadzi się pewnie, jest przewidywalny - gdy zbliża się poślizg, da się go wyczuć nieco wcześniej. Wspomaganie City - geniealna sprawa! Myślałem, że to tylko bajer, lecz jednak daje nieco frajdy. Doskonała widoczność podczas parkowania.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Dane jak na takiego typu silnik!!! elastyczność silnika - bardzo dobra czy silnik pracuje miękko bez klekotania - bardzo cicho i rowno czy silnik współgra ze skrzynię biegów - raczej tak czy silnik jest dynamiczny i zapewnia odpowiednie przyspieszenie na poszczególnch biegach - bardzo slabe przyspieszenie na 6, lecz to typowy nadbieg majacy obnizyc spalanie. Poza tym ok. Przyspieszenie do 100 jak sie przytrzyma obroty do 4500 na kazdym biegu jest na prawde wystarczajace do dynamicznej jazdy. Wyprzedzanie na drogach krajowych bez problemu od 80 do 120km/h na 4 biegu Silnik pracuje bardzo cicho i płynnie. Silnik jest dość elastyczny - można uzyskać niskie spalanie przy spokojnej, lecz nawet szybkiej jeździe. Można też uzyskać niezłe osiągi kręcąc silnik na obroty lecz bez żyłowania - wyprzedzanie na 4 biegu pod górę do 120km/h odbywa się płynnie, cicho i szybko.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Przestrzeń kierowcy - doskonała dla każdego. Dosłownie każdy (moim zdaniem) może zająć wygodną pozycję za kierownicą i wyregulować do siebie cały samochód (fotel/kierownica/lusterka). Przestrzeń pasażera - jeszcze lepiej. Podczas podróży pasażer z przodu może spokojnie się wyspać po większym rozłożeniu fotela. TYŁ- wystarczająco. Idealna ilość miejsca dla nawet 3 dzieci. Trzy dorosłe osoby mieszczą się również bez problemów, lecz wysoki kierowca będzie musiał zająć nieco mniej wygodną pozycję. Podsumowując - 2000km z 4 pasażerami na wakacje bym nie pojechał. Lecz dla 2 osób + nawet 3 dzieci, samochód może służyć jako wygodny pojazd, który zawiezie całą rodzinę na każde wakacje. Ja podróżuję głównie z Żoną - bagażnik i miejsce z tyłu wystarcza do zapakowania wszystkiego co może być potrzebne - do bagażnika wchodzą 3 bardzo duże torby podróżne i coś się jeszcze zmieści pod półkę. Silnik jest często niesłyszalny, gdy przechodzimy obok włączonego (bez klimy) samochodu na parkingu. Wygłuszona komora silnika robi swoje. Komfort akustyczny w kabinie zachowany jest do prędkości ok. 145km/h - powyżej tego jest już głośno. Ale to samochód nie sportowy, ze stosunkowo małym silnikiem, więc nie stworzony do prędkości przelotowych rzędu 150-170, choć tyle da się wyciągnąć. Dlatego ocena doskonała. Przy prędkościach rzędu 70-120km/h nie ma większej różnicy - można spokojnie rozmawiać, słuchać muzyki i nic nie ryczy z zewnątrz czy z wewnątrz.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Ergonomia Deska rozdzielcza - bez zarzutów Przełączniki pod kierownicą - bardzo praktyczne Sterowanie komputerem - intuicyjne i wygodne Regulacja lusterek - na tunelu środkowym. Dziwnie, choć ergonomia bez zarzutów. Gdzie jest haczyk? Gniazdo zapalniczki!!!! Kto wymyślił, aby było ono z tyłu dźwigni hamulca ręcznego!?!?! Wygodne do ładowania telefonu, ale przy nawigacji trzeba się mocno nakąbinować, aby kabel nie urwał urządzenia i nie przeszkadzał podczas jazdy. Bardzo dużo miejsca w schowku przednim dolnym. W górnym sporo i jego klimatyzacja też działa sprawnie. Dobry zakres regulacji koła kierownicy i fotela kierowcy. Po złożeniu kanapy, otrzymujemy bardzo dużą i prawie płaską przestrzeń - wchodzą dwa pokaźne rowery ze zdemontowanymi kołami, koła rowerów oraz 3 torby podróżne :-). Jednym zdaniem wszystko potrzebne do aktywnego urlopu dla dwojga. Ostatni wielki plus za podnóżek obok pedału sprzęgła! Jakosc materialow dobra, lecz bez szalu. Dosc przecietne spasowanie niektorych elementow.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nie wiem czy to kwestia tego, że mój samochód ma mały przebieg i niecałe 3 lata, czy po prostu Stilo tak ma. Ogrzewanie w zimie i klimatyzacja podczas upałów działają doskonale. Wnętrze szybko się nagrzewa i równie szybko schładza. Nie potrzeba na prawdę takich pseudo cudów techniki jak climatronic 7 strefowy ;-).

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Doskonała widoczność!!! W porównaniu do Fiata Brava, którego miałem poprzednio to niebo, a ziemia. Stilo nie jest samochodem sportowym - pozycja za kierownicą raczej wysoka. Szyby boczne i tylna są bliskie pionu i duże - daje to doskonałe wyczucie samochodu podczas parkowania. Plus za sterowane elektrycznie lusterka w szerokim zakresie - można na przykład podczas parkowania ustawić tak, że widzimy tylne koło i jego odległość od krawężnika :-). Widoczność do przodu także bardzo dobra.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Jak na razie bez jakichkolwiek problemow.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Jak na razie prawie 10 000km i żadnej awarii poza dwoma żarówkami. Wszystko działa dobrze. Czasem w zawieszeniu coś stuknie, ale nie kwalifikuje się to jeszcze do naprawy, a jeszcze nigdy nie było zawieszenie ruszane.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii