Opinia Fiat Stilo MultiWagon 1.8 133KM (benzyna+gaz) kombi 2004r., ocena użytkownika (r8h)

Fiat Stilo MultiWagon 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 133KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 122 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-21

liczba wyświetleń: 5124

Spalanie

Spore spalanie zachęca do montażu instalacji gazowej. Sekwencja LANDI RENZO sprawuje się bardzo dobrze. Nie odczuwam spadku mocy na gazie.
benzyna
gaz
Miasto
11.50
13.50
Trasa
7.00
8.00
Cykl mieszany
9.50
10.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

zawieszenie, elektryka, klimatyzacja, stan silnika, naprawy blacharskie (w autach powypadkowych może być spory problem z korozją i elektroniką)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

szczególnie na poziom oleju w silniku (jak już wcześniej pisałem jest to związane z żywotnością drogiego wariatora)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie z małymi dziećmi, właścicielowi warzywniaka :) ze względu na duży bagażnik, tani serwis i niską cenę na rynku wtórnym (czyli tanio i funkcjonalnie)

Ocena ogólna

Zalety: tani na rynku wtórnym, dobry silnik, dobrze wyposażony, wbrew obiegowej opinii wcale nie jest aż taki awaryjny, przede wszystkim funkcjonalny samochód z dobrymi możliwościami przewozowymi. Wady: silnik lubi wypić trochę oleju (a trzeba dbać o stan max. inaczej można doprowadzić do awarii wariatora i ponad 1000 zł z głowy na wymianę) mało miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, twarda tylna kanapa, dużo elementów skrzypi podczas jazdy, średnie wyciszenie wnętrza.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Ze względu na wysokość przechyla się na zakrętach. Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny. Jeżeli ktoś nie potrzebuje sportowych doznań będzie zadowolony.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik zapewnia zadowalające osiągi. 133 KM są wystarczające do spranego wyprzedzania ciężarówek. Skrzynia biegów działa lekko. Czasami "haczy" trójka.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

McPherson z przodu i belka skrętna z tyłu - stara sprawdzona konstrukcja. Może nie jest super komfortowo, ale naprawy nie pustoszą rodzinnego budżetu i to jest duży plus dla stilo. Fotele przednie zapewniają dobry komfort. Z tyłu nie jest już tak różowo. Mało miejsca na nogi i twarde siedzisko.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Duży zakres regulacji wysokości fotela kierowcy. Po podniesieniu do pozycji max. ma się wrażenie jakby jechało się Vanem. Jak już pisałem powyżej mało miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Ergonomia na wysokim poziomie. Obsługa intuicyjna. Bardzo przydatny na wakacyjne wyjazdy klimatyzowany schowek i półka za fotelem pasażera na napoje i jedzenie. Przepastny i foremny bagażnik 510 l idealny na rodzinne wyjazdy. Duży plus za otwieraną szybę bagażnika. Kanapa tylna składana 2/3 1/3. Łatwo ją złożyć i co ważne uzyskuje się niemal płaską podłogę. Deska rozdzielcza zrobiona z dobrego tworzywa, jakby z samochodu klasę wyższego. Gorzej już z plastikami drzwi, które są nieprzyjemne w dotyku i podatne na zarysowania. Fotele z dobrego materiału. Po 122000 km nie widać na nich śladów zużycia. Wysoko pociągnięta linia dachu daje odczucie przestrzeni w środku samochodu. Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

wnętrze szybko się nagrzewa. Gdy jest zimno ustawiam na temp. 16 stopni. W pewnym momencie robi się wręcz gorąco i duszno, żeby jak najszybciej uzyskać wybraną temperaturę. Później już jest normalnie. Jeżdżącym w długie trasy nie będzie to przeszkadzać, ale już na krótkich odcinkach jest to denerwujące.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu bardzo dobra. Ustawiając wysokość fotela kierowcy na max. widać prawie całą maskę. Duże szyby boczne i tylna bagażnika zapewniają dobrą widoczność do tyłu. Do małych lusterek bocznych trzeba się przyzwyczaić.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Poza wymianą akumulatora nie było problemu i oby tak zostało :)

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Nawet serwisowanie w ASO nie należy do drogich. Gorzej z jakością tego serwisu. Dużo części zamiennych dobrej jakości w przyzwoitej cenie.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

A ja dalej swoje: mało miejsca z tyłu na nogi dla pasażerów. Jak na takie rodzinne auto pozostawia to niedosyt.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dobre wyposażenie i przyzwoita jakość za nieduże pieniądze. Przemyślane rozwiązania: klimatyzowany schowek, półka na napoje i jedzenie dla pasażera tylnej kanapy, otwierana szyba bagażnika (szczególnie przydatna w garażu gdzie nie ma możliwości otworzyć całej klapy bagażnika) Ogromny bagażnik.

Inne

autor opinii