Opinia Fiat Uno 0.9 39KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (swm)

Fiat Uno 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 0.9 39KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 111 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-07-14

liczba wyświetleń: 3060

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
5.70
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
5.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

blacharka przede wszystkim. Czy klekoczą popychacze hydrauliczne.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Samochód jest tak prosty że nie ma czego obserwować. Polecam przy 70km/h wrzucać 5 bieg i będziemy mile zaskoczeni poziomem spalania.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Oceny z parkowania i układu kierowniczego nieco niższe ponieważ samochód nie posiada wspomagania przez to na ciasnym parkingu trzeba sie nieco nasiłować. Prowadzenie autka w mieście bardzo przyjemne. Na ciasnych łukach niebardzo wiadomo co się dzieje z przednimi kołami.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

5/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Silnik bardzo eleastyczny i przyjemnie wkręca się na obrony. Jego minusem są hydrauliczne popychacze, które słychać gdy silnik jest zimny. Jako samochód miejski zwinny i żwawy nie odstaje w ruchu miejskim. Biegi krótko zestopniowane. Od 60km/h można wrzucić piątkę. Co również widać w niskim spalaniu. Za to jazda z prędkościami powyżej 100km/h nie jest przyjemna

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Zawieszenie proste i twarde. czuć i słychać każdą dziurą. ciężki przód i lekki tył czuć na każdym zakręcie, nie zmienia się to przy obciążeniu samochodu. Komplet pasażerów daje popalić malutkiemu silniczkowi. Fotele przednie proste nie dają żadnego trzymania bocznego. Z tyłu mieszczą sie 3 osoby ale to nie jest przyjemna podróż.

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu w porządku. Niestety brak schowków w drzwiach. Przestrzeń z tyłu zależy od długości nóg pasażerów z przodu. Przy wzroście 170cm kierowcy, pasażer za nim powinien mieć dosyć miejsca. Karoseria z początku lat 80 rysowana od linijki cechuje sie aerodynamiką cegły. Materiały wykończenia wnętrza, tanie twarde, tkanina łatwo brudząca się.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

1/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Układ ogrzewania w Uno jest specyficzny. Z powodu braku uchylnych tylnych okien w chłodne dni łatwo się parują okna. Za to ogrzewanie w porządku.

Wentylacja i ogrzewanie

3/10

Widoczność

Bardzo dobrze oceniam widoczność w każdą stronę brak problemu z parkowaniem. Z fotela widać koniec maski. Jazda w mieście i parkowanie mogą dawać przyjemność.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Z układem eletrycznym nie ma jak narazie żadnych problemów. Jeśli chodzi o elektronikę to chyba jedynie radio które niedawno zakupiłem :)

Elektryka

10/10

Elektronika

1/10

Naprawy

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Z kratek nawiewu leci tylko zimne powietrze. Ciepłe może lecieć na szybe i nogi. ze środkowych kratek nigdy nie poleci ciepłe.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Mały żwawy silnik oraz krótko zestopniowana skrzynia biegów. Napęd rozrządu przy pomocy łańcuszka

Napęd

autor opinii