Opinia Ford Focus C-Max Trend 1.8 116KM (olej napędowy) van 2006r., ocena użytkownika (w1v)

Ford Focus C-Max Trend 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 1.8 116KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 146 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-01-22

liczba wyświetleń: 5446

Spalanie

pomiar podaje z okresu ZIMA, Latem dużo lepiej miasto nawet poniżej 7.5 trasa 5.0 mieszany 5.8
diesel
gaz
Miasto
8.40
-.--
Trasa
5.40
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

ma być Serwisowme i Zadbane, ważne na jakim paliwie było jeżdżone, silnik nie lubi byle jkakiego paliwa jeżdzę na shellu, czasem orlen statoil

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dodrej jakości Paliwo Nie polecam w teren mały prześwit łatwo się zawieśić na dziurach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu szczególnie rodzinkom 2+2

Ocena ogólna

No cóż WADY Elastyczność I i II bieg ale dotyczy tylko jazdy miejskiej a szczególnie w korkach. Pomysł na tylną Pólkę i jej Jakość pozostawiam ocenie pozostałych użytkowników jak dla mnie minus. Zaletą autka jest to że właściwie tylko do tego mogę się tak naprawdę "przyczepić".

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Uważam że układ jezdny to największy PLUS tego auta, auto przyklejone do drogi, komfortowa jazda, regulowana moc wspomagania układu kierowniczego(opony zimowe -zima, lato-letnie)

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

nie jest idealnie jak na moje "oko" delikatnie odczuwalny niedobór mocy na niskich obrotach <1500 obr (ale to diesel 1.8 tak ma być) i to co mnie wkurza elastyczność na biegu I i II. I bieg za krótki, a II szarpie na wolnych obrotach jak ktoś jeździ w miejskich korkach wie o co biega (wcześniej jeździłem Vectra i Sunny tego się nie czuło). Powyższe mankamenty autko nadrabia i pięknie się odpłaca po za miejskimi korkami a tu już czysta przyjemność elastyczny,MRUCZĄCY, współgrający i DYNAMICZNY. I warto moim zdaniem to podkreślić OLEJ(syntetyk-castrol) bez dolewek od wymiany do wymiany oleju!.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Same plusy jak dla mnie wyjątek stanowi tylna półka, wręcz niedopasowana, słaba, wszystko mi spada do bagażnika, sorry ale jakby nie z tego auta tu minus dla FORDA.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Bez rewelki ale też ciężko się do czegoś przyczepić. Rodzinny VAN-ik 2+2 i zwierzak to mój typ dla tego auta

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Patent Forda z włanczającą się klimą w przypadku osuszania szyb wymaga przyzwyczajenia się i nie daj boże jakiejs awarii w czasie deszczu bo postój murowany.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Trochę zasłaniają przednie słupki ale to w końcu VAN.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Na razie tylko wymiana 2xżarówka "odpukać". Oby tak dalej.

Elektryka

10/10

Elektronika

9/10

Naprawy

No cóż kupiłem zadbane i serwisowane a za to auto nie generuje "na razie" żadnych problemów

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Tylna PÓLKA, Parowanie szyb, elastyczność I i II biegu w cyklu miejskim

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Duży PLUS dla FORDA, to mój pierwszy FORD

Układ jezdny

autor opinii