Opinia Ford C-Max Ghia 2.0 136KM (olej napędowy) mini-van 2008r., ocena użytkownika (n46)

Ford C-Max Ghia 2008r. - opinia użytkownika

nadwozie: mini-van

silnik: 2.0 136KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 71 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-05

liczba wyświetleń: 5387

Spalanie

Przy najszczerszych chęciach nie udało mi się zejść poniżej 5,6 l/100 km na trasie licząc od pełnego zatankowania do następnego.Znacznie przyjemniej jeździ się ze zużyciem na poziomie 6,5 l/km na trasie.
diesel
gaz
Miasto
8.40
-.--
Trasa
6.30
-.--
Cykl mieszany
7.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Chyba na paliwo jakie sie leje. Po prostu nie tankować na tanich przypadkowych stacjach.

Ocena ogólna

Minivan nastawiony na kierowcę - to hasło dobrze oddaje C-Maxa. Przyjemność z prowadzenia dynamicznego rodzinnego auta które nie buja w zakrętach jak typowy minivan.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

prowadzenie ciut inaczej od zwykłego focusa ze względu na wysokość.Jednak nie przechyla się na zakrętach jak większość minivanów ani nie nurkuje przy hamowaniu. Parkowanie trudne gdyz nie widać początku samochodu, pomaga asystent parkowania

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

6-biegowa skrzynia to duży atut ale raczej na trasie, w mieście zmusza do częstszego machania lewarkiem.Dzięki 6 biegowej skrzyni 2 litrowy diesel to świetny kompan do częstych podrózy

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez zarzutu,sportowo i komfortowo w jednym.Fotele przednie nieco za krótkie(mam 187 cm)z podparciem lędźwiowym. Wyciszenie wzorowe, podróż 180 km/h po autostradzie odbywa sie w spokoju i ciszy.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Jak na minivana przystało tylnie fotele dają się przesuwac i łatwo wymontowywać.Dodatkowo C-MAX posiada opcję komfortowej podrózy dla 2-och pasażerów z tyłu, wówczas środkowe siedzenie składa się a dwa skrajne cofają się i zsuwają bardziej na środek.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Diesel bez dodatkowej nagrzewnicy to zerowe grzanie w mrozy. Ratunkiem są ogrzewane fotele.Dwustrefowa klimatyzacja w upały działa wzorowo.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Do przodu słabo tylko przy parkowaniu podczas normalnej jazdy swietnie ze względu na wyższe położenie.Widoczność po bokach moga przeszkadzać słupki przedniej szyby.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nic się dzieje.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

To diesel więc przypuszczam że jak przyjdzie już do jakiejś naprawy to będzie to droższa impreza niż dla benzyniaka. Póki co zero napraw.Auto ma od nowości ten sam zestaw klocków hamulcowych.ASO twierdzi, że są nadal dobre. W sumie też nie zauważylem ich pogorszenia.Inna sprawa że diesel dobrze hamuje silnikiem, stąd ta oszczędność hamulców.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dynamika 2 litrowego diesla i przyjemność prowadzenia. Możliwość regulacji siły wspomagania poprzez 3 tryby: sport , normal , komfort.

Układ jezdny

autor opinii
Rafal