Opinia Ford C-Max titanium 1.8 115KM (olej napędowy) hatchback 2006r., ocena użytkownika (pbn)

Ford C-Max titanium 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 115KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 100 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 5422

Spalanie

Nie wiem jak reaguje silnik na jakość paliwa. Zawsze leję paliwo "z górnej półki".
diesel
gaz
Miasto
6.20
-.--
Trasa
5.70
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie wszystkie modele mają grzaną przednią szybę, a posiadanie takiej rzeczy w tym aucie to duży walor.Przedłużone od przodu nadkola(przód) łatwo uszkodzić dojeżdżając do krawężnika.Samochód posiada polskojęzyczne menu komputera-daje to możliwość sprawdzenia działania ukł. elektr. bo komunikaty wyswietlane są po polsku.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lać paliwo i jeżdzić. Nie oszczędzać na przegłądach okresowych.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Cztero osobowej rodzinie,w której są dzieci w wieku przedszkolnym, osobom które mają dużego psa.

Ocena ogólna

Auto dla Kowalskiego: niezawodne,tanie w eksploatacji.Wymarzony samochód dla rodziców z 2 małych dzieci.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

w opcji ustawienia układu kierowniczego są 3 możliwości: standartowe, sport i komfort.Każdy dobierze coś dla siebie, tymbardziej, że różnice po przestawieniu opcji ukł.kier. są odczuwalne.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

6/10

Napęd

ocenę silnika obniża jego dość głośna praca.Zaletą silnika jest jego umiarkowany apetyt na paliwo.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

zawieszenie optymalne na polskie drogi tzn.na tyle trwałe, że dobrze znosi nasze kiepsie, nierówne drogi, ale nie ma nic za darmo tracimy komfort jazdy poruszając się autem np w pojedynkę.

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

"Busowate" wnętrze z dużą ilością schowków nie jast pozbawione wad, z których największą jest kipska jakość dobranych plastików. Niewątpliwą zaletą przy tym jest łatwość w utrzymaniu czystości. Wymarzone wnętrze dla osób które mają małe dzieci.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja dwustrefowa działa bez zarzutów.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Małe, boczne szyby w przedniej części nadwozia są może i ładne, ale nie wnoszą nic jaśli chodzi o widoczność.Szerokie przednie słupki ograniczają odrobinę widoczność. Zaletą zaś jest ogrzewana elektrycznie przednia szyba. Wystarczy kilkanaście sekund aby pozbyć sie z niej nawet grubego lodu.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

W czteroletnim aucie nic się nie dzieje złego ukł.elektrycznymi. Nie ma najmniejszych problemów z uruchamianiem auta nawet na 20 stopniowym mrozie.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Słaba jakość plastików.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Sądzonc po tym modelu naprawdę zastanawiam sie kto wymyślił powiedzonko: Ford g... wart. To nie prawda samochód może nie powala dizajnem, ale jest praktyczny, niezawodny, wygodny i tani w eksploatacji.

Niezawodność

autor opinii
Darek