Opinia Ford Aerostar 3.0 V6 135KM (benzyna) van 1995r., ocena użytkownika (k2w)

Ford Aerostar 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 3.0 V6 135KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 95 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 14 lat

data oceny: 2009-07-13

liczba wyświetleń: 3558

Spalanie

Silnik paliwożereny, Nestety.
benzyna
gaz
Miasto
14.00
-.--
Trasa
11.00
-.--
Cykl mieszany
12.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan zuzycia automatycznej skrzyni biegów. Na sposób rozwiązania w przystosowaniu świateł przednich do wymogów europejskich.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Przestrzegać terminów wymiany płynów eksploatacyjnych i filtrów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dla rodzin do 7 osób jako drugie auto weekendowe, lub dwojga "włóczęgów" po Europie.

Ocena ogólna

Te auta mają nieuzasadnioną niską cene na rynku. Cena jest znakomita w aspekcie komfortu podrózowania, szczegolnie na dalszych odleglościach.Idealny samochód na rodzinne wycieczki.Można zainstalować bagażnik THULE na 4 rowery . Mam wykonanena zmówienie meble tj dwie kanapy i stolik które przekształcam w sypielnię dla dwóch osób.Ponadto "przedsionek" na wzór tych od przyczep campingowych co razem daje wyposażenie micro-campera.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Komfort jazdy daje miękkość zawieszenia, natomiast dyskomfortem jest slaby skręt utrudniający parkowanie i nawracanie.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Dobra ellastyczność śilnika. Przyśpieszenie od 100 -ki w górę dośc mozolne.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Bardzo dobre wyciszenie i resorowanie. Wygodne fotele przednie, mniej wygodne są natomiast kanapy z tyłu.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo dużo wolnej przestrzeni. Mozliwość wypinania foteli tylnych daje swobodę kształtowaniaq bagaznika. Wady to waga tylnych kanap przy ich demontażu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo silne ogrzewanie w warunkach zimowych. Wentylacja standardowa.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Duża dobra widocznośc zarowno z przodu jak i z tyłu, natomiast do lusterek warto zamontować dodatkowe - likwidujące tzw martwe punkty.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Przez 14 lat użytkowania wymieniłem 2-krotnie akumulator i dwukrotnie termostat regulujący temp.wody w chłodnicy. Innych usterek w elektryce nie miałem. Elektronika jest niewielka i bezawarayjna. Ważne; najlepszym rozwiązaniem przy wymianie śiateł przednich na europejskie, jest wymiana reflektorów ze Skody.

Elektryka

8/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Tanie koszty napraw .Prznajmniej dotychczas.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Slaby skręt, utrudniający parkowanie i nawracanie.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zdecydowanie komfort jazdy. Po podróży 600 km nie czuje się zmęczenia takiego jak w niskich autach osobowych o mniejszej przestrzeni. Ponadto znakomite zabezpieczenie antykorozyjne.14-letnie auto bez najmniejszych sladów korozji.To dlatego, że produkowane na kontynent amerykański gdzie sa skrajne temperatury i duża wilgotność.To samo dotyczy instalacji elektrycznej.

Komfort jazdy

autor opinii