Opinia Ford Cougar 2.5 V6 170KM (benzyna+gaz) coupe 1999r., ocena użytkownika (24vt)

Ford Cougar 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.5 V6 170KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2015-04-01

liczba wyświetleń: 2674

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
11.00
13.50
Trasa
9.00
11.00
Cykl mieszany
9.50
12.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Powypadkowość, rdza, zajechany silnik, umęczone wnętrze, ślady druciarskich napraw - niestety każde 16-letnie sportowe auto już wieeeele widziało...

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Poziom oleju silnikowego. Poza tym lać i jeździć!!

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dwudziestoparoletniemu facetowi jako pierwszy poważany samochód.

Ocena ogólna

Ładny, charakterny samochód za niewielkie pieniądze.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Samochód prowadzi się jak po sznurku, jeśli... wszystkie elementy zawieszenia są sprawne a amortyzatory cokolwiek jeszcze tłumią. Na mokrej nawierzchni gdy się mocno przeszarżuje wpada w podsterowność i niestety ciężko go wyprowadzić. Zawieszenie raczej twarde (ale bez przesady) nie buja się na zakrętach. Jeśli zawieszenie jest seryjne, to samochód stoi stosunkowo wysoko i nie ma problemów z haczeniem o krawężniki przy parkowaniu albo przy jeździe w koleinach. Hamulce seryjne raczej mocno-takie-sobie, tzn hamują akceptowalnie, ale dość szybko się przegrzewają przy dynamicznej jeździe i występuje fading. Sprawę rozwiązuje wymiana na zestaw 300mm z Focusa ST170. Parkowanie - jeśli nie jesteś pewien że się zmieścisz, to szukasz innego miejsca i tyle. Nie widać przodu ani tyłu :-P

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

3/10

Napęd

Silnik V6 zapewnia sensowne osiągi, ale w roku 2015 170 koni nie robi na nikim wrażenia. Samochód raczej bardziej wygląda niż jedzie. Za to silnik jest elastyczny, pięknie brzmi, a łagodnie traktowany zadowoli się spokojnie 9-10 litrami Pb na setkę. Skrzynia pancerna, w zasadzie nie ma jak zepsuć, podobnie pozostałe elementy przeniesienia napędu. Za to sam silnik ma kilka słabych punktów, z których główne to słabe panewki (pilnować poziomu oleju!!!), awarie pompy chłodzenia oraz zawieszający się układ IMRC (zmienna długość kanałów dolotowych w kolektorze ssącym).

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Samochód stworzony do jazdy w 2 osoby. Najlepiej nawet w pojedynkę, wtedy kobita na siedzeniu pasażera nie zrzędzi żeby zwolnić :-) Na przednich siedzeniach można komfortowo śmigać 8 czy 10 godzin, z tyłu niestety jeździ jak za karę, tylko z konieczności i na krótkim dystansie. Jazda z kompletem pasażerów to nieustanne myślenie "Boże, jak i ma tam z tyłu musi byc ciasno"

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Jak wyżej - z przodu jak w limuzynie, z tyłu ciasnota. Za to imponujący bagażnik po złożeniu tylnej kanapy pozwoli przewieźć lodówkę, drzwi wejściowe z futryną, 300 kilo kostki brukowej i inne równie absurdalne rzeczy :-) Materiały jak to w Fordzie z końca lat '90 - plastikowo i skrzypiąco. Za to nic się nie wyciera nadmiernie.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

2/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jeśli wszystko sprawne, to działa bez zarzutu i szybko się nagrzewa. Niestety w tym wieku często nagrzewnica bywa zapchana osadami a klima nie żyje już od kilku lat.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Samochód niewygodny dla osób o wzroście poniżej 160 cm. Widoczność do przodu OK, do tyłu przeciętna.

Widoczność do przodu

6/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Wszystko działa poprawnie, ale... czasem psują się czujniki zamknięcia drzwi, wariuje centralny zamek.

Elektryka

7/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Przez 4 lata i 75000 km jedna awaria unieruchamiająca - zerwany pasek osprzętu. Koszty serwisowania jak i dostepnośc części na przyzwoitym poziomie - w końcu mechanicznie to Mondeo mk2

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Częste drobne awarie osprzętu silnika i elementów zawieszenia.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Wygląda ponadczasowo i jest nad podziw praktyczny.

Nadwozie

autor opinii