Opinia Ford Escort Bolero 1.3 60KM (benzyna) hatchback 1997r., ocena użytkownika (2gh)

Ford Escort Bolero 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.3 60KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 8 lat

data oceny: 2008-02-08

liczba wyświetleń: 4773

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
7.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Rdza na błotnikach, w okolicach drzwi, gumy w zawieszeniu, czy nie ma wycieków z silnika, czy prawidłowo działa dźwignia kierunkowaskazów - bywają awaryjne.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Należy pilnować oleju j to w zasadzie wszystko, standarwoe dogladanie auta.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Auto polecam każdemu kto nie wymaga od auta luksusu, a chce w miare tanio i dynamicznie (1,6 16v) przemieszczać się. Dobre do miasta jak i na wypady poza miasto ale nie wiecej niż w 4 osoby.

Ocena ogólna

Gdyby nie silnik i wentylacja auto dostałoby 8 pkt.

Ocena ogólna

6/10

Układ jezdny

Auto ma bardzo dobrze dobrane zawieszenie daleko wykraczające poza możliwości jednostki napędowej. Zestrojone jest dośc sztywno pozwalająć na dynamiczne pokonywanie zakrętów. Hamulce niestety w tej wersji nie były wyposażone w układ ABS, lecz ich skutecznośc można śmiało okreslić na średnią, w tym przedziale aut, skutecznośc hamowania spada jednak po nagrzaniu tarcz hamulcowych. Podczas manewrów parkawania brakuje bardzo układu wspomagania kierownicy, które wyraźnie poprawia i ułatwia manewrowanie na parkingu.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik zalicza się do szerokiej kategorii tak zwanych mułów. Zakup auta z tą jednostką napędową nie ma właściwie uzasadnienia, gdyż spalanie jest niemal identyczne jak przy wersji 1,6 16v. Silnik nie ma mocy, trzeba naprawde duzo wysiłku aby poruszać sie autem z tym silnikiem w sposób dynamiczny. Przy przebiegach przekraczających 150000 kilometrów możliwe jest spalanie oleju przez jednostkę napędową.

Elastyczność

1/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

3/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

3/10

Przyspieszenie 80-120km

3/10

Komfort jazdy

Zawieszenie sprężyste, dość sztywne co na naszych dziurawych nawierzchaniach może być trochę dokuczliwe, ale nadrabia na zakrętach dając poczucie bezpieczeństwa, nie bez znaczenia jest tu dobór odpowiednich opon (najlepiej nie mniejszych niż 185/60 14"). Fotele przednie w kwestii trzymania bocznego spisują się miernie, ale są wygodne, przy dłuższych trasach może dokuczać ból w okolicach krzyża. Kanapa tylnia w zasadzie wystarczy do w miarę wygodnego podróżowania dwóm dorosłym osobom, ich wzrost nie powinien przy tym przekraczać 180 cm. Auto jest wyciszone, jak to w tej klasie,dość słabo. Do 100 km/h jest w miarę cicho, później zaczyna już wkraczać do kabiny hałas obiegającego powietrza jak i silnika, szczególnie przy wyższych obrotach.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Nadwozie w miarę ładne, delikatne krągłe linie - może się podobać. Całkiem spory bagażnik, troche przeszkadzają wnikające nadkola, ale jest ustawny. Zabezpieczenie antykorozyjne raczej słabe, trudno znaleźć egemplarz nie cierpiący z tego powodu, nie ma tragedii gdy auto nie uczestniczyło w wypadku, gorzej gdy zostało niefachowo naprawione.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Słabo. Słabo się nagrzewa w zime, szyby odparowuja okropnie długo. To jest chyba najsłabszy, poza silnikiem, punkt auta.

Wentylacja i ogrzewanie

2/10

Widoczność

Widocznośc bardzo dobra w każdym kierunku, lusteka dobrze sie reguluje i pokazują wystarczająco dużo.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wentylacja szczególnie w zimie bywa denerwująca, tak samo jak silnik 1,3, który strasznie cierpi gdy próbujemy zaciągnąć go do pracy.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Prowadzi się naprawdę dobrze.

Układ jezdny

autor opinii