Opinia Ford Explorer Limited 4.0 V6 207KM (benzyna) terenowy 1996r., ocena użytkownika (k4y)

Ford Explorer Limited 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 4.0 V6 207KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 145 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-13

liczba wyświetleń: 4211

Spalanie

Przy spokojnej, ekonomicznej jeździe spalanie jak na takie auto wcale nie tragiczne.
benzyna
gaz
Miasto
17.50
-.--
Trasa
11.50
-.--
Cykl mieszany
16.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Napędy 4x4, rozrząd, skrzynia

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Wszystkim ceniącym sobie wygodę i komfort podróży, oraz wszystkim tym którzy lubią duże i mocne auta. Pasjonatom samochodów terenowych. Ludziom potrzebującym dużego rodzinnego auta. Wszystkim tym którzy nie narzekają na za duże spalanie :P

Ocena ogólna

Myślę że w przyszłości zamienię tylko na nowszą wersje, a to mówi samo za siebie. Polecam wszystkim lubiącym amerykańskie, duże auta.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Zdarza się lekkie gubienie przyczepności, szczególnie przy dużych prędkościach i zakrętach. Dobre szerokie i wysokie opony załatwiły sprawę. Auto mimo że jest to typowo terenowy samochód posiada dosyć miękkie zawieszenie. Układ kierowniczy bez najmniejszych zarzutów. Pokonywanie nawet długich i kiepskich tras nie sprawia problemu. Auto świetnie spisuje się na polskich dziurawych drogach.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

Dobre przyśpieszenie. Z pod świateł mało które auto jest w stanie wygrać z tym czołgiem. Oczywiście należy pamiętać że te auta nie lubią bardzo dużych prędkości (raz paliwożerne, dwa awaryjne), oraz bardzo ostrej jazdy. Niewątpliwie przyśpieszenie się przydaje także tutaj jest ono dużym atutem. Skrzynia biegów... No cóż trzeba dbać aby nie było niepotrzebnych drogich awarii.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Jak na auto terenowe sprawuje się dosyć cicho, ale należy pamiętać że nie jest to zwyczajna, małolitrażowa osobówka. Jazda do 120km/h jest przyjemnością, później robi się za głośno, a spalanie niepotrzebnie wzrasta. Komfort podróży stoi na bardzo wysokim poziomie. Świetne duże i wygodne fotele, cała masa przestrzeni, zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeni aż za dużo. Po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji bagażnik mieszczący spokojnie dwie duże wanny. Materiały są dobre, szczególnie jak na te lata. Bogate wersje wyposażenia wyglądają naprawdę świetnie.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bez zastrzeżeń.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Niscy ludzie mogą mieć na początku problemy z parkowaniem. Poza tym auto ma swoje gabaryty i trzeba o tym pamiętać.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

9/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii