Opinia Ford Fiesta MK3 CLX 1.3 OHV 70KM (benzyna) hatchback 1990r., ocena użytkownika (ams)

Ford Fiesta MK3 CLX 1990r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.3 OHV 70KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 150 000 km

liczba drzwi: 2

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-07-18

liczba wyświetleń: 3208

Spalanie

Bardzo przyzwoite spalanie, trzeba dbać o świece i układ zapłonowy. Od czasu do czasu zwrócić uwagę na sonde lambda.
benzyna
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.90
-.--
Cykl mieszany
6.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodej osobie z ograniczonymi funduszami.

Ocena ogólna

Bardzo fajne autko za małe pieniądze, bardzo dobrze spisuje się jako pierwszy samochód. Z takich małych tanich samochodów jest chyba najlepszy jeśli chodzi o wyposażenie i silnik. Słabą stroną tego auta są tylko i wyłącznie blachy jeśli auto nie było dbane, jeśli ktoś szanował ten samochód ten problem nie występuje. Symboliczne spalanie przy dynamicznej jeździe powinno się podobać. Jednym słowem jeśli szukamy małego, zwinnego i taniego w eksploatacji jak i w zakupie samochodu Fiesta spełnia te warunki.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jedyną wadą układu kierowniczego jest krzyżak kolumny kierowniczej który trzeba wymieniać przynajmniej raz na rok. Nie jest to droga sprawa bo koszt naprawde dobrego krzyżaka to ok. 80zł a wymiana jest banalnie prosta.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Jak na pojemność 1.3l jest naprawde czym pojechać i jak wyprzedzić. Silniczek bardzo dobrze daje sobie rade z tym nadwoziem. Jeśli mamy do wyboru silniki 1.1 a 1.3 to brać 1.3 bo różnica jest odczuwalna i spalanie takie samo.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Ja akurat niezabardzo moge się wypowiadać na temat zawieszenia tego auta bo w mojej sztuce jeździłem na seryjnym jakieś 2 tygodnie, teraz jest nisko i twardo :)

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Bolączką fiesty są rdzewiejące blachy jeśli ktoś nie dbał o samochód, najbardzoej narażonym elementem jest wlew paliwa. Jeśli ktoś dbał o samochód ten problem nie występuje.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Bardzo ładnie wszystko działa, ogrzewanie działa błyskawicznie, podgrzewana przednia i tylnia szyba to świetne rozwiązanie.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Auto małe i przeszklone, żadnych problemów z parkowaniem.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Bardzo niskie ceny części używanych jak i nowych zamienników.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii
Grzegorz