Opinia Ford Fiesta GHIA 1.4 TDCI 68KM (olej napędowy) hatchback 2002r., ocena użytkownika (cgg)

Ford Fiesta GHIA 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.4 TDCI 68KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 119 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-14

liczba wyświetleń: 7055

Spalanie

Niektorym to auto na trasie spala niby 3.5 litra... mi sie nie udalo. Ale nawet w cyklu mieszanym bylo cos okolo 4.2 litra na 100. Wazne ! wyzej wymienione parametry to jest z wlaczona klima.
diesel
gaz
Miasto
5.00
-.--
Trasa
4.00
-.--
Cykl mieszany
4.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

- przeszlosc - silnik dlatego polecam przed zakupem wybrac sie do ASO i lepiej tam zostawic 500 zl i wrazie co wycofac sie z transakcji anizeli kupic i pozniej sie martwic. W dieslu napewno trzeba sprawdzic silnik + turbo.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

w autach gdzie jest turbo nalezy pamietac tylko o jednym. Gdy sie zatrzymujemy i chcemy wyjsc z auta to - parkujemy - zabieramy wszystko wokol co mamy zabrac z soba - I DOPIERO GASIMY AUTO Jezeli nie stac Ciebie na remont to szanuj silnik :) A tak serio to jezeli jedziemy tak ze turbina sie wlaczyla to po zatrzymaniu sie dajmy sie jej rowniez zatrzymac i dopiero gasmy silnik poniewaz ona jest smarowana olejem gdy silnik jest wlaczony.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

dla rodziny z jednym dzieckiem. Auto glownie miejskie jednak sprawdza sie w dalekich podrozach takze. Ale generalnie jest to auto dla 3ki osob.

Ocena ogólna

wyzej juz duzo napisalem.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

ver Ghia w MK6 wyroznia sie tym, iz dosc nisko "siedzi" tak wiec parkujac podjezdzajac pod kraweznik trzeba uwazac. Ale co do reszty to rewelacja.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Skrzynia biegow przelaczasz biegi jak w przyslowiowym maselku. Delikatnie, bez chrobotania biegi precyzyjnie wchodza. Co do przspieszenia to wiadomo jednostka 1.4 jednak nawet przy wlaczonej klimie i szybkim przemieszczaniu sie po miescie auto spala mniej niz 5 litrow ropy :)

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Tak jak wyzej pisalem ver Ghia ma nisko ustawione zawieszenie, tak wiec przy pelnym zaladowaniu moze nie lezy na ziemi ale jak napisale wyzej przy parkowaniu uwazamy. Mimo obciazenia nadal zachowuje sie stabilnie na zakretach. Co do jazdy z kmp osob to uwazam ze kmp dla tego auta na dluzsza droge to 4 osoby. Jezdzilem w 5tke na dluzsze trasy hm.. ja kierowalem tak wiec bylo ok natomiast pasazerowie z tylu.. niekoniecznie. Wyciszenie jednostki diesla bardzo dobre. Slychac tylko delikatny pomruk silnika.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Mozliwosc aranzacji ocenilem na 10 - chociaz niewiem o co dokladnie autoroi chodzilo :) Przestrzen tyl to jednak mankament przy 5 osobach. Co do bagaznika to jest fiesta nie bus czy kombiak tak wiec rewelacja. Jak na takie auto wystarczajacy. Jakos materialow - u mnie niema sie do czego przyczepic poniewaz ghia to najbogartsza wersja forda. Widzialem juz fiesty w wersji gold kupione w polsce w salonie i powiem ze za takie pieniadze auto jest bardzo slabo wyposazone. w wersji auta ktora posiadam srodek auta bardzo ladnie sie prezentuje. Moze dzieki jasnym welurom szarosc nie przybija.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zima: - uruchamiam silnik, - ogrzewanie (bardzo dobry patent jest tym nadmuchem na boczne szyby) - przyciskam ogrzewanie tylnej i przedniej szyby ... i juz po kilku minutach jade rozmrozonym, cieplym w srodku autkiem ;) latem.. klima tak wiec wentylacja i ogrzewanie na 5+

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

na poczatku przeszkadzaly boczne slupki. Kwestia przyzwyczajenia. Maly minus za brak asymetryznie dzielonych lusterek bocznych (no zostaje to martwe pole..)

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

szyby co prawda elektryczne tylko z przodu ale brak problemow. Ew mozna sie przyczepic do polozenia komputera silnika (obok akumulatora) no i wg mnie nie jest dobrze zabezpieczony. Chociaz nic sie nie dzieje :)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

koszty poki co poza wymiana oleju, filtrow nic mnie nie spotkalo. Jedna niema co ukrywac to jest juz troszke nowsza wersja dlatego pewnie jak dojdzie kiedys do wymiany tarczy sprzeglowej to nie bedzie 300 zl. Druga rzecz.. na paliwie w tym aucie oszczedzac nie mozna. Koszt naprawy autra (pompo-wtryskiwacze) okolo 4 do 5 tys zl. Dlatego tankuje tylko na shelu :)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

autor opinii