Opinia Ford Focus MK3 1.6 Ti-VCT 125KM (benzyna) kombi 2011r., ocena użytkownika (2618)

Ford Focus MK3 2011r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.6 Ti-VCT 125KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 165 555 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2024-04-22

liczba wyświetleń: 40

Spalanie

Spalanie zadowalające. Trasa autostradą przy prędkości ok 130 km/h daje spalanie na poziomie 7l, mieszając autostradę z drogami niezabudowanymi wychodzi ok 6.6-6.7 l/100km. W mieście przy normalnej jeździe 8,9-9 l, przy bardzo oszczędnej można zejść do 8,3l.
benzyna
gaz
Miasto
8.90
-.--
Trasa
6.70
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Sprawdzić plastiki czy nie są luźne, czy silnik zarówno na zimnym i ciepłym pali bez problemów i obroty nie falują, czy po kilkukrotnym zgaszeniu i odpaleniu auta nie ma efekty jakby stracił moc. Dla większego spokoju szukałbym wersji ze 105 konnym silnikiem - może i będzie trochę mulasty, ale da większy spokój niż wersja 125KM.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Lać i jeździć, mankamenty tego modelu są upierdliwe ale nie wpływają na awaryjność. Póki co - odpukać - dojeżdża zawsze do celu.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ciężko powiedzieć, bo nawet sam nie wiem czy kupiłbym je drugi raz, może kolejne lata zmienią mój pogląd na ten samochód.

Ocena ogólna

Dobry samochód, ocenę ratują systemy takie jak klima automatyczna, hillholder, niskie spalenie, dobre osiągi, prosty silnik, spory bagażnik, ocenę psują bardzo słabe plastiki, głupawki silnika i zawieszenie które złe nie jest, ale gorsze niż mk2.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Zbyt czuły układ kierowniczy, auto prowadzi się chaotycznie, nerwowo - odczuwalnie gorzej niż mk2, tak samo ma się sprawa z trzymaniem drogi, nie klei tak dobrze jak mk2 - buja i częściej ślizga się przednia oś ( w kombi! ) - opony ten sam model co w mk2.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik 1.6 ti-vct daje lesze wrażenia z jazdy niż duratec 1.6 w mk2, lepsze przyśpieszenie, wyższa kultura pracy, niższa spalanie, i mimo że to dalej 1.6 to jednak cichszy. Ale częściej pojawiają się problemy typu utrata mocy bez przyczyny, szarpanie lekkie na zimnym ( nie zawsze ). Skrzynia miewa problemy z redukcją biegu z 4 na 3 przy nierozgrzanym silniku/samochodzie.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Komora silnika lepiej wyciszona niż w mk2, niestety drzwi nie są wyciszone wcale - słychać opony, przy zamykaniu drzwi ma się wrażenie że zamykamy fiata 126p ( dźwięk pustej blachy ). Fotele dużo mniej wygodne niż w mk2 - co prawda trzymanie boczne jest lepsze ale komfort foteli zdecydowanie gorszy. Na nierównościach bardzo twardo lecz lepiej niż mk2.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

4/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu dość mała ( trzeba uważać żeby kolanami przy wchodzeniu w coś nie uderzyć ), z tyłu w zasadzie brak miejsca, jakość materiałów - fatalny i wszędobylski plastik, bardzo niskiej jakości, trzeszczący, trzeba się z nim delikatnie obchodzić, żeby coś nie pękło.

Przestrzeń z przodu

6/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

2/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Samochód szybko się nagrzewa ( zima ) i szybko chodzi ( lato - klima ).

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność z przodu dobra, nic podczas tras specjalnie nie przeszkadza, widoczność do tyłu słaba/średnia ( mała szyba, lusterka też widocznością nie grzeszą ) - pomagają czujniki parkowania lecz nie można na nich w 100% polegać.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

6/10

Elektryka/Elektronika

Do tej pory wszystko działa bez problemu.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Na razie nie psuje się, koszty napraw niskie.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

No to jest rzecz, której się nie spodziewałem. Biorąc pod uwagę bardzo dobre właściwości jezdne mk2, spodziewałem się takich samych lub lepszych w mk3, niestety układ jezdny jest nerwowy, czuły i chaotyczny więc na minus.

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Spodziewałem się tylko trochę niższego spalania niż w duratec 1.6 100KM w mk2, a spalenie bardzo mocno ( pozytywnie ) mnie zaskoczyło.

Spalanie

autor opinii
Damian