Opinia Ford Focus trend 1.6 100KM (benzyna) hatchback 1999r., ocena użytkownika (qxk)

Ford Focus trend 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 100KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 150 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2010-02-20

liczba wyświetleń: 3348

Spalanie

Te montowane w Płońsku w Polsce podobno nie lubią gazu. Wypalają się w głowicy gniazda zaworów. Na rynek zachodni były robione twardsze głowice. W serwisie można sprawdzić wg VIN, klikając na głowicę mają podobno oznaczenia LPG.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
5.60
-.--
Cykl mieszany
7.10
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

na karoserię czy nie była po wypadku (rdza) i geometrię kół

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

lać paliwo i jeżdzić, pamiętać o terminowych przeglądach, wymianie filtra i oleju silnikowego.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

To najlepszy samochód średniej klasy jakim jeżdziłem (RAV-4; Skoda OctaviaI; Opel Vectra-B; Peugeot 405; Audi 80; Fiaty Marea, Tempra, Siena, Seicento, Yaris; VW Polo; VW Passat).

Ocena ogólna

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Do dynamicznego charakteru Focusa świetnie pasują jego właściwości jezdne. Dzięki znakomicie zestrojonemu zawieszeniu i układowi kierowniczemu Focus dynamicznie pokonuje wszystkie zakręty, odznaczając się przy tym stabilnym zachowaniem nadwozia, wysoką precyzją prowadzenia i zapewniając bardzo dobre poczucie kontaktu kół z nawierzchnią. W porównaniu z Focusem inne auta prowadzi się tylko poprawnie i nie wzbudzają u kierowcy specjalnej tęsknoty za zakrętami. ZAWIESZENIE I UKŁAD JEZDNY w focusie to majstersztyk.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik poprawny, jak na 1,6 benzyna radzi sobie nieżle

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

wersja trend posiada sztywniejsze zawieszenie i przednie fotele kubełkowe, które bardzo dobrze trzymają na boki

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

w moim nie wystąpiła korozja, gdyż był on salonowy, bezwypadkowy. W innych egzemplarzach najczęściej zauważyłem korozję na zgrzewie blach zewnętrznych z ramą w dolnej części drzwi i klapy bagażnika. Zgrzewy są tam pokryte silikonowym lub podobnym zabezpieczeniem. Dostaje się tam woda, która powoduje powierzchowny nalot rdzy

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

nie posiadałem klimatyzacji, wentylacja OK, dodatkowo super rozwiązaniem jest elektrycznie ogrzewana przednia szyba

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Lusterka ze względu na kształt dopasowany do karoserii są trochę małe, kwestia przyzwyczajenia. Teraz mam Toyotę RAV-4 a w niej lustra jak w ciężarówce.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

bez uwag, mechanicy mówią że ford jest trudny do zdiagnozowania, ale to chyba mity. W moim się nic nie psuło (jedynie przepalił się tłumik wydechu.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Układ jezdny

autor opinii
XX