Opinia Ford Focus Comfort 1.8 1.8 TDCI 101KM (olej napędowy) kombi 2003r., ocena użytkownika (nzg)

Ford Focus Comfort 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 1.8 TDCI 101KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 234 600 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2010-02-17

liczba wyświetleń: 6515

Spalanie

Przyspieszasz = lejesz, ale jeżeli robi się to rozsądnie to w 6,6 można jeździć i to wyprzedzając inne samochody.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Korozja - wew. strona drzwi, tylna klapa, przy lusterkach, krawędzie pokrywy silnika.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

1. Korozja. 2. Poziom oryginalnego oleju. 3. Dobre paliwo - unikniesz awarii wtryskiwaczy.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu, kto ma za domem dawcę-anglika, bo tylko tam można nie wydać fortuny na części.

Ocena ogólna

Za duża awaryjność kosztownych drobiazgów, a za niska trwałość blach. Cóż z tego, że można utrzymać gwarancję na nadwozie do 12 lat płacąc za każdy odprysk kupę kasy, jak po kilku latach masz na samochodzie kilka warst lakieru, które nie zatrzymają korozji, a przy sprzedaży każdy mówi, że bity (gruby lakier).

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Ad. 1 Prowadzenie auta bardzo dobre i w dużej mierze zależy od opon (nie zalecam niskiej nośności opon poniżej 91- tendencje do "pływania" przy gwałtownych manewrach miałem na 195/60/R15 88H Dunlop SPSport01). Ad. 2 Kierownica dokładnie steruje kołami i z poczuciem rozsądnego oporu na wspomaganiu. Ad. 3 Hamulce pomimo nowych tunningowych tarcz i klocków mają ciut za duży skok (wydłuża się czas zadziałania) i mogłyby być lepiej wspomagane. Ad. 4 Parkowanie jest wygodne przy dobrych oryginalnych lusterkach - nie zniekształcają i nie zmieniają za bardzo odłegłości.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik...może być dynamiczny ---> obroty powyżej 2000 włącza się sprężarka i ma dobre odejście w porównaniu z 1,9TDI VW, ale w całym zakresie obrotów to 1,9TDI jest elastyczniejsze. W Focusie daje się odczuć "turbo dziurę", ale można się nauczyć ją omijać.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Cichy samochód ze względu na technologię common rail zastosowaną w silniku. Siedzenia wygodne z odpowiednią długością kanapy. Zawieszenie dobrze zestrojone niestety na naszych drogach zużywają się stabilizatory i tuleje wahaczy - konieczna wymiana po ok. 40kkm.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Focus dostarcza dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Wysokie osoby znają dużo miejsca nad głową, ale również z boków (szerokie siedzenia, duża odległość głowy od ściany bocznej). RDZA ZJADA NADWOZIE: na gwarancji malowane drzwi przednie zew/wew, drzwi tylne zew/wew, pokrywa silnika, pokrywa bagażnika. Po drugim malowaniu pojawiają się nowe ogniska (wokół koła zapasowego) i Ford umywa ręce, bo przegląd powłoki lakierniczej zrobiony po terminie... Dodam tylko, że wszelkie uszkodzenia mechaniczne (odpryski po kamykach) w celu utrzymania gwarancji należy usuwać w ASO -> koszt 500zł w zwyż.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

1/10

Wentylacja i ogrzewanie

W zimie ten silnik dosyć długo się nagrzewa i trzeba przejechać ładny odcinek zanim zacznie się robić ciepło. Dobry patent - podgrzewana przednia szyba, ułatwia rozmrożenie w zimie i szybkie odparowanie np. w deszczu.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Dobre oryginalne lusterka - duże, nie zniekształcają i nie zmieniają za bardzo odłegłości za pojazdem.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

1. Awaria ładowania - spowodowana "przegniciem" przewodu łączącego alternator z akumulatorem, co w samochodzie bez kolizji w wieku 6 lat nie powinno mieć miejsca. 2. Awaria pedału gazu - komputer w nieoczekiwanych momentach np. podczas wyprzedzania wchodził w tryb awaryjny (!), migała kontrolka świec żarowych, a samochód pracował wyłącznie na biegu jałowym. Wymiana pomogła - koszt ok. 400 zł. 3. Awaria centralnego zamka i elektronicznego zamka pokrywy bagażnika - wymiana GEM (1500zł w zwyż) lub dobry elektronik bez zahamowań (koszt zależy od możliwości spożywania ;P + części ok. 50 zł).

Elektryka

5/10

Elektronika

3/10

Naprawy

No cóż, w ciągu roku średni koszt napraw/wymian bez paliwa 4000zł ;(

Niezawodność

2/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Kosztowny egzemplarz, który nie był bity oraz nie miał cofanego licznika, a polubił się z korozją.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Naprawdę wygodne podróżowanie zarówno z przodu i z tyłu oraz pakowny bagażnik.

Komfort jazdy

autor opinii
Marcin