Opinia Ford Focus GHIA 1.8 115KM (turbo diesel) kombi 2003r., ocena użytkownika (nk6)

Ford Focus GHIA 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 115KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-02-17

liczba wyświetleń: 3400

Spalanie

Spalanie w dużej mierze zależy od kierowcy: im cięższa prawa noga tym więcej auto spali. Proste!
diesel
gaz
Miasto
6.50
-.--
Trasa
4.60
-.--
Cykl mieszany
5.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Jeśli słyszysz jakiekolwiek metaliczne brzdęknięcie spod spodu auta w okolicach silnika i skrzyni biegów przy odpalaniu i gaszeniu auta to na 99% masz do wymiany dwumasowe koło zamachowe. Zwróć na to uwagę przy zakupie. Podczas odpalania powinno być słychać tylko rozrusznik!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie wyłączaj od razu silnika po długiej jeździe: zostaw go na minutę niech popracuje. W ten sposób przedłużysz żywotność turbosprężarki, która się nieco wychłodzi i nasmaruje, a to zapobiegnie jej zapieczeniu. Druga sprawa to delikatne obchodzenie się z pedałem gazu przy zimnym silniku. Nie przekraczanie 2500-3000 obr./min. podczas pierwszych kilometrów jazdy na zimnym silniku wyjdzie mu na dobre i przedłuży żywotność m.in. turbosprężarki.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Młodej rodzinie z dwójką dzieci, która szuka oszczędnego auta z dość dynamicznym silnikiem oraz pojemnym bagażnikiem, gdzie można zmieścić rzeczy typu wózek dla dziecka czy 2 paczki pieluch podczas wakacyjnego wyjazdu.

Ocena ogólna

Całokształt oceniam jak najbardziej pozytywnie. Jeśli trafisz na zadbany egzemplarz to masz dużą szansę, że nie włożysz w niego ani złotówki. Ale trafić na taki samochód jest ciężko, aczkolwiek nie jest to niemożliwe.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Układ jezdny Focusa pierwszej generacji oceniam dość wysoko: zawieszenie jest zestrojone dość sprężyście, aczkolwiek nie pozbawione komfortu jazdy, układ kierowniczy daje bardzo dobre "czucie" auta, siła wspomagania dobrana idealnie - kierownica nie pracuje leciutko i stawia taki delikatny opór, przez co czuje się, że w każdej chwili ma się doskonałą kontrolę nad autem. Nadwozie nie przechyla się nadmiernie na zakrętach.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Jedyna wada tego silnika to słabość podczas ruszania. Nie wiem z czego to wynika, ale podczas startu trzeba dodać gazu bo silnik po prostu gaśnie. Poza tym same plusy: elastyczność bardzo dobra, silnik pracuje bardzo miękko jak na Diesla (chociaż na zimno jest nieco głośniejszy), skrzynia biegów pracuje bardzo lekko, nie "haczy", w miarę krótkie skoki dźwigni zmiany biegów, skrzynia MTX75 (bo taka "siedzi" w moim aucie) ma dość długie przełożenia, ale dzięki temu samochód pali bardzo mało.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy - jak na klasę auta - dość wysoki, silnik we wnętrzu słychać bardzo delikatnie, wygodne fotele z przodu nie męczą podczas długiej jazdy,

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca z tyłu i z przodu wystarczająco dla osób o wzroście do 180cm. Obsługa urządzeń pokładowych bardzo wygodna, chociaż wygląd kokpitu to rzecz gustu i z początku robi dziwne wrażenie to jednak gdy się zasiądzie za kierownicą ergonomia i wygoda obsługi nie budzi żadnych wątpliwości. Bagażnik całkiem ustawny i w miarę pojemny, wykończenie wnętrza ok, chociaż czasem coś zaskrzypi i zagrechocze, a wygląd karoserii to rzecz gustu - mnie się podoba.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogólnie ok, tylko patent Forda z automatycznie włączającą się klimatyzacją po nastawieniu nadmuchu na szybę to - jak dla mnie - porażka.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu dobra (siedzi się dość wysoko), do tyłu trochę gorzej (szerokie tylne słupki), lusterka wsteczne w miarę duże i widoczność może być.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Troszkę elektroniki w aucie jest i uznam to za minus - im jej więcej tym bardziej skomplikowana (i droga) naprawa czegokolwiek.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Koszty napraw i części - wbrew pozorom - nie są niskie (choćby dwumasowe koło zamachowe), czy np. wtryskiwacze (a są to usterki dosyć częste w silniku 1.8 TDCi).

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

5/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Słyszałem, że padają koła zamachowe w Focusach, jednak myślałem, że mnie to nie sięgnie. A tu niemiła niespodzianka!

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo dynamiczny i w miarę oszczędny.

Napęd

autor opinii