Opinia Ford Focus hashback 1.8 TDI 90KM (olej napędowy) hatchback 2000r., ocena użytkownika (nzf)

Ford Focus hashback 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 TDI 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 200 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 10 lat

data oceny: 2010-02-17

liczba wyświetleń: 4198

Spalanie

Spalanie podałem orientacyjnie. Nie mam bardzo dokładnych pomiarów. Przejeżdżam średnio na jednym baku od 600 do 780km.
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ile faktycznie samochód do tej pory przejechał? Blachy: progi, drzwi pasażerów. Praca silnika. Sposób uruchomiania po nocy a szczególnie zimą. Na hamulce po nocy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Standardowo: Olej w silniku, filtry, opony. Wahacze i sprężyny.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie jeżdżącej dziennie po kilkaset km najlepiej na dłuższe trasy. Samochód aczkolwiek użytkuje również na dojazdy po kilka km jednak wzrasta znacznie zużycia paliwa a zimą Akku.

Ocena ogólna

Pomimo moich krytycznych uwag samochód sprawuje się dobrze. Zawozi tam gdzie trzeba. Dobrze się trzyma drogi jednak przy dobrych oponach. W zimie nawet podczas silnych mrozów pow. -15 działa niezawodnie. Przy -24 niestety akumulator wysiadł. (samochód niegarażowany). Z poprzednimi marki FIAT miałem duże problemy zimą (benzyna silniki gaźnikowe bez wtrysku).

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Układ hamulcowy aczkolwiek sprawny jednak po dłuższym postoju zaskakiwał czasami zbyt dużym opóźnieniem reakcji.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

4/10

Napęd

Przy zimnym silniku ciężko wchodzi I bieg a szczególnie przy redukcji z wyższego na niższy.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wyciszenie od silnika: na biegu jałowym OK przy przyspieszaniu i pełnej mocy raczej nienajmocniejsze daje się jednak prowadzić normalną rozmowę z siedzącym obok z osobami na tylnych fotelach trzeba mówić odrobinę głośniej. Dość znaczne wibracje samochodu przy pracy silnika na wolnych obrotach szczególnie dotkliwe na postoju.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Karoseria zaczęła rdzewieć w niespełna 3 lat szczególnie drzwi tylne. Istnieje możliwość regulacji ustawień kierownicy. Mi pasuje najniższy poziom lecz wówczas nie widać ważnych wskaźników z tablicy (lampek oleju, ładowania AKKu, i o zgrozo znacznego zakresu prędkościomierza (szczególnie tych wyższych prędkości) - trzeba jeździć na wyczucie lub wg wskazań GPS.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

1/10

Wentylacja i ogrzewanie

Posiadam wentylację standardową. Trzeba szczególnie dbać o filtry powietrza. Występują znaczne różnice w prędkości przepływu powietrza między pobieranym z zewnątrz (przechodzi przez filtry) a pobieranym z wnętrza (nie przechodzi przez filtry) przy tych samych ustawieniach wydajności nadmuchu. Zimą i w chłodne dni pobierając powietrze z wnętrza szyby się zaparowują.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widoczność z przody ma martwe punkty (słupki). Do tyłu - kiepska. W lusterkach mały kąt możliwości ustawień lusterek. Lusterko wsteczne w samochodzie - zadowalające.

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

3/10

Widoczność w lusterkach

4/10

Elektryka/Elektronika

Oświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu samochody przyczyną zwarć - serwis za tą usługę (usunięcia usterki) pobrał ponad 600zł!!!!!!!!!!!!!

Elektryka

6/10

Elektronika

8/10

Naprawy

Koszty w ASO bardzo wysokie za bzdury. Koszty w nieautoryzowanym zaprzyjaźnionym serwisie umiarkowane. Koszt części do przyjęcia.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Serwis ASO. Nie dość, że wysokie rachunki lecz oszukańcze praktyki: serwis pokazał pęk przewodów niby spalonych (przy usuwania zwarcia ośw. tablicy rej) nie z mojego samochodu. Jestem elektronikiem i swąd przegżanych kabli znam a u mnie po prostu bezpiecznik wywalało - przecież od tego są i wstawiam jedynie oryginalne i odpowiedniego typu.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Podczas wyboru samochodu musiałem wziąć pod uwagę moje możliwości manualne (jestem osobą niepełnosprawną)i ten pomimo wielu parametrów, które niezbyt mi odpowiadały potrafiłem prowadzić. W ofercie dealera był z automatyczną skrzynią - co mi bardzie by odpowiadało lecz model z wyższej półki (tylko benzyna) za kwotę przekraczającą ówczesne moje możliwości.

Nic

autor opinii