Opinia Ford Focus 2.0 16V 130KM (benzyna) kombi 1998r., ocena użytkownika (fm9)

Ford Focus 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 16V 130KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 186 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-02-18

liczba wyświetleń: 11857

Spalanie

Jest to 2.0 16V 130KM więc musi pociągnąć. Jednak nie wysila się na trasie. Łatwo wyjeżdża pod górę nawet z kpl pasażerów i spala tylko tyle ile trzeba a nie ile się wciśnie. Nie trzeba go wykręcać jak 1.6 i nie trzeba planować wyprzedzania. Spalanie umiarkowane.
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Korozja wszystkich drzwi (od wewnątrz), klapy tylnej w okolicach tablicy rejestracyjnej, pod szybą i od wewnątrz, nadkoli tylnych, podwozia. Luzy w zawieszeniu, instalacja gazowa nie pasuje do silników 1.6 ZETEC. Pozostałe silniki muszą mieć na prawdę profesjonalnie zamontowane instalacje gazowe. Najlepiej kupić auto bez instalacji, pojeździć trochę i dojść do wniosku, że jest ona nie potrzebna. ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA UMYTE SILNIKI!!! MOGĄ MIEĆ WYCIEKI LUB BYĆ PO NAPRAWIE - zatarte ślady po mechanikach. Zawsze zakurzony silnik świadczy o jego bezobsługowej przeszłości i przyszłości. Sprawdzić przebieg !!! Zawsze pozostaje ślad oryginalnego przebiegu gdzieś w komputerze samochodu lub na karteczkach przyklejonych na elementach silnika (serwis wkleja serwisówki na słupkach drzwi lub drzwiach kierowcy).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Stan paliwa i powietrza w kołach. Oleju raczej nie biorą.

Ocena ogólna

Auto o nowoczesnej jak na owe czasy linii nadwozia i wnętrza. Bardzo praktyczne i w miarę wygodne auto klasy C, nie drogie w eksploatacji. Ma małe mankamenty jak każdy samochód. Punkt odejmuję za słabe blachy. Gdyby nie te blachy to - auto idealne dla rozsądnej rodziny.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta rewelacyjne, pewne, precyzyjne, bez niespodzianek. Trochę za bardzo podskakuje mimo sprawnych amortyzatorów. Autko nie wychyla się na zakrętach. Jest trochę za niski przez co czasem można zostawić gumowy spód zderzaka na wyższym krawężniku. Niestety jest to samochód niższej klasy więc i wyciszenie zawieszenia nie jest OK. Słychać np. po czym jedziemy.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

10/10

Napęd

Silnik 2.0 16V 130KM to najlepszy silnik do tego auta. Jest elastyczny w każdej prędkości obrotowej. Już od 1800 obr/min można śmiało przyspieszać (jak diesel). Silnika na wolnych obrotach ani nie słychać ani nie czuć. Trochę gorzej jest po przekroczeniu 3000 obr/min. Silnik słabo wyciszony. Skrzynia biegów w wersjach z 2.0 silnikiem są lepsze. Mam porównanie ponieważ mam Focusa 1.6 i 2.0. Skrzynie z silnikiem 1.6 mają mało precyzyjne skrzynie (wsteczny wbijamy jak w Polonezie i tak samo wchodzi) czasami wsteczny nie wejdzie do końca i trzeba dociskając lewarek spuszczać sprzęgło wyczuwając czy "wskoczy". Przy wersjach 2.0 wsteczny wbijamy jak w 1.6 dodatkowo podnosząc pierścień jak w Oplu. Te skrzynie montowane są np w Mondeo 2.0 i są precyzyjne. Jeszcze nie zdarzyło mi się mieć kłopoty se skrzynią w 2.0 mimo, że 1.6 ma przejechane tylko 77 tys km. Polecam silniki 2.0 16V 130 KM !!!

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Jak już wcześniej pisałem auto podskakuje. Przy obciążeniu mam wrażenie, że dobijemy. Fotele przednie - REWELACJA. Żadnego zmęczenia, bardzo dobre boczne trzymanie, długość siedziska w sam raz (wzrost kierowcy 172 cm). Z tyłu jeszcze nie jechałem więc pozostawiam puste. Wyciszenie - przy większych prędkościach słychać i zawieszenie i silnik. To należało by poprawić. Auto nie czuje, że ma obciążenie. Nawet kpl. pasażerów nie robi wrażenia na mocy samochodu. Przy równomiernym rozłożeniu masy (dorośli z przodu a dzieci z tyłu) auto prowadzi się znakomicie.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

0/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu - bardzo duża i nie krępująca ruchów. Z tyłu - na pierwszy rzut oka jest ... chyba mało miejsca na nogi dla wyższych osób. Wygoda - trzeba się przyzwyczaić do włączania wycieraczek (inaczej niż w innych autach) przednich i tylnej. Regulacja elektrycznych lusterek jest trochę nie na miejscu (można urwać regulację przy nieostrożnym wystawianiu ręki np przy płaceniu za parking). W wersji 4 el szyby wszystkie mają funkcję auto (automatyczne od i dosuwanie szyb beż konieczności trzymania klawisza). Brakuje mi termometru, który można spotkać nawet w starej Corsie B w standardzie, a przydaje się bardzo. Pozostałe urządzenia bez zarzutów. Jakość materiałów pozostawia dużo do życzenia. Jak dla mnie plastiki, które na pierwszy rzut oka powinny być miękkie są ... zaj...ście twarde. Miękkości znajdujemy tylko na boczkach drzwi. Plastiki nie rysują się i nic nie odbija się w przedniej szybie (chyba, ze wyplakujemy kokpit). Aranżacja wnętrza - praktycznie - żadna. Typowa dla kombi składana tylna kanapa do zupełnie płaskiej podłogi i przesuwane przednie fotele. Karoseria - Fatalna sprawa dla całej gamy samochodów FORD-a. Korozja dopadnie nawet najlepiej zabezpieczonego Forda.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie jest super. Wentylacja - po wymianie filtra przciwpyłkowego jest OK.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Ja jestem przyzwyczajony, że parkuje "na lusterka". Nie odwracam się do tyłu więc lusterka są niezbędne. Duże, długie lusterka dają dobrą widoczność do tyłu. Nie mam problemu z parkowaniem. Również przód auta jest do wyczucia. Nie ma z tym problemów.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Żadnych problemów z elektryką. Być może dlatego, że nikt niedoświadczony nie grzebał. Autem zajmował się serwis do końca więc nie ma problemów z autem również w tek kwestii.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Awaryjność - praktycznie żadna. Tylko eksploatacyjne części (paski, klocki, oleje, elementy zawieszenia - żyjemy w Polsce). Części na pozytywnym poziomie cenowym nawet w serwisie.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Korozja, korozja, korozja, korozja.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Dynamika silnika i spalanie.

Napęd

autor opinii