Opinia Ford Focus silver X 1.6 TDCi 90KM (turbo diesel) kombi 2005r., ocena użytkownika (ht)

Ford Focus silver X 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.6 TDCi 90KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 80 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-02-07

liczba wyświetleń: 7524

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przed zakupem najlepiej porozmawiać z kierowcami czekającymi w poczkalni serwisu. Gorąca prośba - bądźmy wymagającymi klientami. Przed zakupem jesteśmy czarowani przez sprzedawców, niestety czar pryska, gdy już kupimy auto i jesteśmy klientami serwisu. Nie dajmy wtedy się traktować jak klienci drugiej kategorii.Wymagajmy obsługi na takim samym poziomie jak przy kupowaniu auta. (to dotyczy wszystkich marek)

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Niestety odradzam wszystkim tę markę.

Ocena ogólna

Ogólnie bardzo źle. Auto wysoce usterkowe, ale podobno to domena większości nowych aut. Mimo wszystko za tyle pieniędzu należy wymagać znacznie więcej. Koncepcja auta była bardzo dobra, ale z wykonaniem poszło gorzej. Z tego co sie orientowałem, to posiadacze poprzedniego modelu mniej narzekają.Auto przeznaczone na góra 3 lata, ale tak sie teraz robi samochody.Tylko kogo w Polsce na to stać, to nie telewizor, który można zmieniać sobie co 3 lata.

Ocena ogólna

3/10

Układ jezdny

Auto bardzo dobrze trzyma się nawierzchni. Zawieszenie twardo zestrojone, ale nie sportowe tzn. nie dobija na dziurach - można powiedzieć idealne na polskie warunki. Hamulce w tej wersji stanowczo za słabe, to wyraźne niedociągnięcie konstrukcyjne-to auto jest naprwdę ciężkie. Co do układu kierowniczego to tragedii nie ma, choć daleko mu do precyzji hondy czy chociażby audi.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Skrzynia biegów - tragedia. Mimo stosunkowo niewielkiego przebiegu (80 tys. km) biegi wchodzą topornie, nieprecyjnie i czasami wyskakują (zapewne to wynik jakiejś awarii, ale opisuje stan faktyczny).Silnik, mimo niewielkiej mocy w stosunku do masy pojazdu, spisuje się całkiem dobrze.Co prawda nie jest to sprinter-największą trudność sprawia mu dynamiczne ruszenie z miejsca-ale w trasie wykazuje się wystarczającą dynamiką i elastycznością.Poza tym silnik wydaje różne dziwne dźwięki,ale jak ktoś wcześniej jeździł chociażby fordem 1.8TD to nie będzie zaskoczony. Silnik ekonomiczny, co prawda w warszawie potrafi spalić i 9l/100 km, ale w normalnym ruchu spalanie wynosi 5-6l./100km.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

1/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Jedyna naprawdę dobra rzecz w tym samochodzie to rewelacyjne zawieszenie, idealnie spisujące się na naszych dziurach. Wyciszony jest w miare dobrze, ale po 2 latach eksploatacji zaczyna już świstać powietrze przez gumowe uszczelki drzwi i okien.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Co do przestrzeni pasażerskiej i bagażowej nie mam zastrzeżeń. Co do ergonomii, to powtórzony jest błąd, znany m.in. z pierwszej wersji mondeo -złe położenie drążka zmiany biegów. Kierowcy lubiący swobodną jazdę z odchylonym do tyłu oparciem, przy wrzucaniu trójki i piątki muszą się kłaniać. Niska jakość materiałów wykończeniowych: tapicerka z nieciekawego materiału, a poza tym platik,plastik, plastik, ale to niestety chyba standard w Polsce w autach poniżej 100.000 zł. Poza tym kierownica z nieprzyjemnego w dotyku tworzywa (ale to już wyjątkowo subiektywne odczucie). W aucie za tyle pieniędzy chciałoby się więcej.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

3/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

OK. Oczywiście użytkowanie auta umila ogrzewana przednia szyba.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

ogólnie OK.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Prawie wszystko zaskoczyło mnie negatywnie.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Rewelacyjnie tłumi dziury.

Układ jezdny

autor opinii