Opinia Ford Galaxy 2.8 V6 175KM (benzyna+gaz) van 1996r., ocena użytkownika (g5h)

Ford Galaxy 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 2.8 V6 175KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 275 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-04-20

liczba wyświetleń: 6917

Spalanie

Nie ma znaczenia czy auto jeździ na gazie czy na benzynie pod warunkiem że założona instalacja jest pożądna. Ja takiego szczęścia nie miałem. Instalacja gazowa była kiepskiej jakości, dysze się często zapychały (nie jest prawdą że tylko jakość gazy ma na to wpływ) a wymiana dysz przy silniku 6-cio cylindrowym nie jest taka tania. Poza tym, jak wiadomo instalacja gazowa ingeruje również w układ chłodzenia silnika, jak ktoś źle wykona swoją robote lub z elementów (rurki, trójniki) o niskiej wytrzymałości, to praktycznie samochód jest zapsuty bo już nigdy nie uda się dojść z którego akurat miejsca cieknie, a cieknąć będzie na pewno! To jest na prawdę duży silnik gabarytowo i choć auto nie jest małe to jednak pod maską jest upchnięty jak sardynki w puszce. Ażeby zmieścić reduktor gazu trzeba zamienić oryginalnie duży akumulator na znacznie mniejszy. Ciągłe wyciegi płynu chłodżącego spowodowały uszkodzenie czujnika temperatury i w efekcie uszkodzenie nagrzewnicy.
benzyna
gaz
Miasto
14.50
15.00
Trasa
10.00
10.00
Cykl mieszany
13.00
13.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przebieg - chociaż to duże auto przystosowane do dalekich podróży to odradzam zakup powyżej 200 tys. km, szukałbym z szyberdachem bo to na prawde fajne przy tak długim samochodzie, a reszta to jest faktycznie przypadek

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

poziom płynu chłodzącego jest bardzo ważny

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzinie z dwójką lub trójką dzieci która lubi spędzać wakacje na campingu lub też lubi szybkie wekendowe wypady na łono natury, a przy okazji musi przewiść meble, kosiarkę dziadka, lub zrobiś wycieczkę z sąsiadami do Berlina.\\r\\n

Ocena ogólna

Pomimo trudności w parkowaniu tyłem dla osób mniej wprawnych w manewrach "na lusterkach" oraz dość dużego zużycia paliwa oraz moich przygód z tym akurat egzemplarzem auta, trzeba podkreślić że jest to wyjątkowo udany samochód zarówno na wakacje jak i na budowę, przy tym stosunkowo wyważone są jego gabaryty - łatwiej go zakwalifikować do samochodów osobowych niż do ciężarówek, jest dużo mniejszy od KIA Carnival i odrobinę węższy i niższy od CH Voyagera, a od tego drugiego podobno mniej awaryjny. Niedawno musiałem pożegnać się ze swoim autem jednak nabyłem takie samo! Z silnikiem 2,8 V6 benzyna. Tym razem trafiłem na GHIA z napędem 4x4, a gaz wolę założyć w wybranym przez siebie zakładzie! Polecam auto serdecznie, bo przynosi wiele satysfakcji, a usterki - jak zawsze zależy od egzemplarza, dla nas właścicieli ten jeden egzemplarz stanowi zawsze nasze 100%

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Auto prowadzi sie super zarówno na trasie jak i w mieście. Dla bardziej wymagających przydałoby się mocniejsze wspomaganie kierownicy, wszak nie jest to małe auto a i opony raczej nie wąskie 215 lub 205 zimowe 195. W wersji z manualną skrzynią biegów hamulce moim zdaniem mogłyby mocniej chwytać. Auto ma swojej masy 1,8 t a zdarzyło mi się jechać w 7 osób z bagażami i trzeba było gwałtownie zwolnić ze 180 km/h i nie było to proste. Mimo hamowania walił prosto jak przecinak, ale nawet nie zakołysał naboki brawo! Auto duże z duża budą, jeśli masz do dyspozycji tylko lusterka, lub przyciemniane szyby z tyłu, to na ciemnym i ciasnym parkingu słabo widać tył pojazdu - warto uzupełnić auto o czujniki parkowania lub dodatkową lampę oświetlenia wstecznego.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Dla dużej masy auta nie jest przesadą 175 KM mocy silnika. Taka konfiguracja daję wiele satysfakcji na drodze i pozwala czyć się bezpiecznie w mieście, wszak auto jest nie małe. Prędkość 150 km/h przy pełnym obciążeniu ok 600 kg ładunku (w tym żywego), nie jest niczym nadzwyczajnym dla auta i nawet nie robi róznicy czy jedzież pod górę czy w dół.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Jako domowy autokar sprawdza się rewelacyjnie. Może tylko mało wygodne jest wysiadanie z ostatniego rzędu foteli. Dobrze sprawdza się klimatyzacja dwustrefowa i szyberdach. Szkoda że w późniejdszych modelach szyberdach to wielka rzadkość

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Auto zasadniczo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie jednak w modelu z 1996 r. po 13 latach eksploatacji pojawiły sie drobne ogniska rdzy na krawędziach tylnych nadkoli i na krawędzi blachy dachu i przedniej szyby. Co do wnętrza to urzekła mnie łatwość zmiany samochodu z "autobusu" na "dostawczaka", trzeba tylko mieć gdzie zastawić pięć foteli.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jak masz przyciemniane szyby lub pełno bagażu, to nie widzisz co się dzieje z tyły auta. Na lusterkach bez problemu można samochód wprowadzić w wązki przejazd ale pod warunkiem że jest widno bo na ciemnym parkingu hipermarketu lub w nocy pomogą tylko czujniki parkowania lub dodatkowe oświetlenie wsteczne

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Pewnego dnia po kolei przestały działać prawie wszystkie żarówki podświetlenia tablicy i tyle. Poza tym wszystko jak należy

Elektryka

7/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Auto zostało zepsute przez nieprawidłowo wykonaną instalację gazową w 2005 r. i kolejne niefachowe bądź mało kompetentne i uważne naprawy, słabe materiały użyte do adaptacji na cele zasilania paliwem gazowym, zwłaszcza w układzie chłodzenia spowodowały niepowetowane straty, w tym rozerwanie nagrzewnicy po uszkodzeniu czujnika temperatury, a w efekcie pewnie nadwyrężenie uszczelki pod głowicą co przy tak dużym przebiegu jest dość oczywiste. Silnik naprawdę świetny, jednak jak się okazało zanim nabyłem auto eksploatowany był ponad miarę również jako wóz pociągowy co dało przełożenie na szybsze zużycie napinaczy łańcucha rozrządu i samego łańcucha a po drodze również pompy ciśnienia oleju zaśmieconej wiórami z napinaczy.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

2/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Denerwująca głośna praca wentylatora przy chłodnicy i przy klimatyzacji - zwłaszcza w gorące dni buczy zaraz po właczenu silnika i długo po jego wyłączeniu.\\r\\nSzybkie zużycie elementów wykończenia wnętrza co ma wpływ wyłącznie na estetykę

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Samochód bez specjalnej elektroniki, kontroli trakcji itd, trzyma się bardzo dobrze drogi co powoduje odczucie bezpiecznej jazdy (wyłączając umiejętności kierowcy)

Układ jezdny

autor opinii