Opinia Ford Mondeo Ghia 1.8 0KM (olej napędowy) kombi 1997r., ocena użytkownika (21wx)

Ford Mondeo Ghia 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 0KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-03-21

liczba wyświetleń: 7066

Spalanie

dane przy naprawdę lekkiej nodze,jak toś ma ciężkiego buta trzeba liczyć x 2
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

stan techniczny pojazdu i najlepiej jego udokumentowany przebieg,to najważniejsze. Nie zwracajcie uwagi na piękny podpicowany lakier czy pachnące wnętrze "od niepalącego" poprzedniego właściciela.Najważniejsze to silnik , hamulce zawieszenie,wgniecione drzwi ,czy podrapany zderzak zawsze można później pomalować,ale silnik który ma wlany motor doktor może nas kosztować tysiące,warto o tym pamiętać.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na tłuste plamy pod silnikiem na parkingu,bo albo to skrzynia , albo silnik, albo turbina , zawsze może być coś wesołego ,działającego odchudzająco na nasz porfel

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

każdemu kto ma zdolności manualne i napraw może dokonywać sam , inaczej to auto puści go z torbami

Ocena ogólna

Duży wygodny rodzinny samochód ,można go przez rozłożenie siedzeń tylnych zmienić w łózko na wyprawie wędkarskiej lub solidny naprawdę wielki bagażnik,wadą jest to ,że często się psuje i to kosztuje.

Ocena ogólna

5/10

Układ jezdny

Nie zachęcam do kupowania tych samochodów z drugiej ręki czy z zagranicy.Na 3 identyczne modele pochodzące mniej więcej z tego samego rocznika 2 to były zupełne trupy.Zawieszenie we wszystkich wymagało kapitalnego remontu,włącznie z hamulcami. Zawieszenie miękkie zupełnie nienadające się na nasze drogi,układ kierowniczy dość precyzyjny ale przy większych prędkościach na zakrętach duże skłonności do wynoszenia ma przód. Rozleciała się po 180 000 przekładnia wspomagania kierownicy,część bardzo kosztowna.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik 1.8TD jest elastyczny i ekonomiczny,kiedy jest nowy,po przejechaniu 200 000 nie ma już o czym gadać,a o przyspieszeniu już w ogóle nie ma mowy.Skrzynia biegów dobrze się sprawowała przez cały okres eksploatacji. Poszedł docisk tarcza ,części drogie.Pompa wtryskowa ze względu na jakość naszych paliw często niedomaga w tym modelu zwłaszcza oczujnikowanie.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

6/10

Przyspieszenie 0-100km

4/10

Przyspieszenie 60-120km

4/10

Przyspieszenie 80-120km

4/10

Komfort jazdy

Zawieszenie za miękkie na nasze drogi.Samochód z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem prowadzi się po prostu źle,przednie fotele bardzo wygodne ,dobre trzymanie boczne , wygoda.Dla pasażerów z tyłu dość miejsca na nogi pod warunkiem że ci siedzący z przodu nie są zbyt wysocy i nie mają odsuniętych foteli do tyłu.Wyciszenie dość dobre ale przy wyższych obrotach silnika i wyższej prędkości przestaje być przyjemnie.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Mało schowków z przodu , z tyłu wcale,Wygoda obsługi dobra , wszystkie przełączniki blisko siebie i logicznie rozmieszczone,jakość materiałów wykończeniowych średnia,zupełna klapa to plastik udający drewno,Karoseria ma kilka felerów,z fatalnych plastików zderzaki które pękają bardzo łatwo oraz łapiąca tylne nadkola korozja.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

3/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Kiedy filtr kabinowy jest świerzy nie ma większych problemów,chociaż kiedy jedzie się z kompletem pasażerów w chłodnej porze roku szyby są zawsze zaparowane i nawet klimatyzacja nie jest w stanie ich osuszyć.Kiedy filtr kabinowy jest zanieczyszczony z ledwością odparowuje się przednioa szyba , a boczne przednie tylko w miejscu lusterek

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność do przodu dobra,slupki nie zasłaniają niczego,do tyłu widoczność słaba i dobrze się nauczyć cofać "na lusterka",lusterka mogłyby być większe ,ale można się przyzwyczaić.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny pracujący bez zarzutu,parę razy poleciał jakiś bezpiecznik(ze świateł mijania jak żarówka się spaliła),elektronika sprawna,dobrze działająca.

Elektryka

7/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Bardzo wysokie koszty napraw,części ogólnie dostępne dość drogie i wysoki koszt ich wymiany.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Dobrze działająca klimatyzacja przy świerzym filtrze latem,super sprawa.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Warty uwagi jest potężny bagażnik i dość nieduże spalanie.

Nic

autor opinii