Opinia Ford Mondeo Ghia 1.8 90KM (olej napędowy) kombi 2000r., ocena użytkownika (2513)

Ford Mondeo Ghia 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 293 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2015-06-17

liczba wyświetleń: 1458

Spalanie

Stara konstrukcja, więc szału nie ma
diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.30
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Trudno powiedzieć

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Nie kupować

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Usuwać usterki na bieżąco, jazda z drobnymi niesprawnościami prowadzi do poważniejszych awarii

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Koneserom

Ocena ogólna

Samochód BYŁ dobry 10-12 lat temu, teraz tylko może odpowiadać koneserom tego modelu. Nowsze wersje mają podobne mankamenty (korozja, wycieki), ale na pewno nie kupiłbym nowego Mondeo - za te pieniądze konkurencja daje więcej.

Ocena ogólna

4/10

Układ jezdny

Dobrze trzyma się drogi, zawieszenie wystarczająco dobrze tłumi nierówności (warunek: wszystko musi byc sprawne), hamulce tarczowe na obydwu osiach skutecznie zatrzymują samochód, dobrze spisują się w górach

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Główna bolączka silnika 1,8TD to wycieki - cieknie skąd tylko się da: pokrywa zaworów, turbosprężarka, pompa podciśnienia, uszczelnienie wału itd. Stara konstrukcja ma zaletę: jest w miarę prosta i odporna na gorsze paliwo.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

5/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

6/10

Przyspieszenie 80-120km

6/10

Komfort jazdy

Zawieszenie OK, części w miarę tanie, ale koszty napraw czasem wysokie. Nie nalezy stosować tanich zamienników, jeżeli już, to renomowanych producentów.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Mało miejsca z tyłu (szczególnie przy pełnym wykorzystaniu miejsca z przodu), niewygodna kanapa po środku, niski otwór drzwi. Odporność na korozję - tragedia, pierwsze idą błotniki z tyłu, koniecznie stosować chlapacze z przodu i z tyłu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

5/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

1/10

Wentylacja i ogrzewanie

Auto wyposazone w klimatyzację automatyczną, chłodzenie i ogrzewanie skutecznie działa tylko z przodu, z tyłu - masakra. Przy maksymalnych ustawieniach - z przodu za zimno lub za gorąco, a do tyłu nic nie "dolatuje"

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Trzeba przyzwyczaić sie do gabarytów samochodu

Widoczność do przodu

7/10

Widocznośc do tyłu

5/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Koniecznie trzeba mieć pokrywę pod silnikiem - inaczej trzeba będzie liczyć się z usterkami zarówno elektryki jak i innych podzespołów (np. sprężarki klimatyzacji, która ma bardzo słabe łożyska)

Elektryka

6/10

Elektronika

4/10

Naprawy

Samochód jest stary, wkrótce wymieniam na Citroena C4 Grand Picasso - koniec z Fordami

Niezawodność

5/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Usterki pojawiają sie niezależnie od wieku i przebiegu, wycieki są trudne do opanowania (i drogie w usuwaniu), a plama na parkingu od oleju i innych płynów ustrojowych rośnie...

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

samochód jest dość przestronny i to jego podstawowy atut

Wnętrze

autor opinii
Grzegorz