Opinia Ford Mondeo ghia 1.8 td 90KM (olej napędowy) kombi 2000r., ocena użytkownika (bqy)

Ford Mondeo ghia 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 1.8 td 90KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 122 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-08-13

liczba wyświetleń: 4247

Spalanie

jak na auto tej masy bez comman raila, spalanie naprawde na rozsadnym poziomie, autostrada (120-140km/h) z wlaczona klimatyzacja - 6,2 l. poki co najwiecej spalil mi 7,2, a najmniej 5,2
diesel
gaz
Miasto
7.00
-.--
Trasa
5.30
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

korozja - byl ocynk, wiec jak jest rdza mogl byc bity. stan turbiny - powinna byc sucha. silnik - przy odpalaniu i przyspieszaniu moze lekko zakopcic (na czarno) to normalne dla diesla, jesli dym niebieski lub mialy- szukaj dalej.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

oslony przegubow - moga pekac.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

mlodej rodzinie.

Ocena ogólna

jak za te pieniadze, bardzo obszerne, pakowne, wygodne, i luksusowe (wersja ghia) auto. ciut za slaby silnik, ale mialo byc rodzinne kombi w dieslu, a nie scigacz. swietne hamulce. wygodne fotele. jechalem do francji 1700 km w jedna strone, i zero bolu plecow czy tego typu dolegliwosci. auto raczej na trase niz do miasta,( 4,7 m dlugosci ), no i trzeba sie przyzwyczaic di hydraulicznego sprzegla. genaralnie jestem zadowolony.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

troche jakby za ciezko kreci sie na postoju. ale auto barzdo dobrze trzyma sie drogi, w koncu to szeroki kombi, duzy docisk. jednak wykazuje lekka podsterowność (przod ucieka na zewnatrz) na szybko pokonywanych zakretach.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

1 i 2 bieg za krotkie jak na osobowke. od 3 biegu zaczyna jechac. za to w trasie elastycznosc od 2000 obrotow/min wiecej niz zadowalajaca.

Elastyczność

5/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

wyciszenie super. najlatwiej to odczuc jadac z otwartymi szybami - silnik slychac jak cholera, za to po ich zamknieciu, no coz czuc, a raczej slychac ze to limuzyna.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

miejsca zarowno z przodu jak i z tymi az nadto. ergonamia bez zarzutu, szczegolnie fajny patent to sterowanie radiem w kierownicy. za to sporym mankemantem jest umiejscowienie wlacznika swiatel awaryjnych.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

troszke dziwne jest to ze po wlaczeniu nawiewu na szybe przednia wlacza sie automatycznie kliamtyzacja-to wada. ale poza tym zarowno wentylacja jak i klimatyzacja dzialaja dobrze.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

wszystko ok.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

poki co odpukac nic zlego sie nie dzieje. ps. fordowskie radio dziala bez zarzutu.

Elektryka

8/10

Elektronika

8/10

Naprawy

poza serwisem : rozrzad, olej, filtry, plyn hamulcowy przez ponad 10 tys km nic nie nawaliło. oby tak dalej.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

7/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

moze ciut za sztywny. ale poprzednio jezdzilem amerykanskim fordem tempo, wygodny bardzoa, ale bujalo nim na zakretach, cos za cos.

Komfort jazdy

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

sadzielem ze silnik starej generacji polknie wiecej ropy.

Spalanie

autor opinii