Opinia Ford Mondeo 2.0 TDCI 130KM (turbo diesel) kombi 2005r., ocena użytkownika (fta)

Ford Mondeo 2005r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 TDCI 130KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 156 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2009-03-13

liczba wyświetleń: 3015

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
6.60
-.--
Cykl mieszany
7.80
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Silnik w jakim jest stanie i co było robione (nawala turbina i wtryskiwacze), i tylne zawieszenie.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Łatwo się gną felgi (fordowskie) , zawieszenie jest delikatne (za to precyzyjne).

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jeśli ktoś dużo jeździ w trasach to nie jechałem lepszym autem z tej klasy. W zakrętach lepszy niż Passat i Vectra.

Ocena ogólna

Dobry samochód, duży i pojemny, świetnie się prowadzi. Jadąc czujemy się bezpiecznie i komfortowo. W trasę świetny, ale i po mieście sobie dobrze radzi... choć prawie na każdym parkingu mu tyłeczek wystaje.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Ciut za dużo siły trzeba wkładać w kręcenie kierownicą. Nurkuje trochę zbyt mocno przy hamowaniu. ABS zbyt czuły.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Ruszanie to jakaś pomyłka, każdy kto po raz pierwszy rusza tym autem zawsze go gasi. Źle dopasowane 1 i 2 przełożenie.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Od 130 km/h rozmowa przez zestaw głośnomówiący zaczyna sprawiać problemy.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Kufer ogromny, można w tenisa grać. Wygoda obsługi byłaby 10, ale przez dźwignię od wycieraczek o jeden w dół. Czasem coś poskrzypuje.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jest dobrze, ale na kolana nie rzuca. Przy wysokiej temp. na zewnątrz klima nie daje chłodu (za słaba) do tyłu samochodu.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Średnio co 15 tyś km pada jakiś czujnik.

Elektryka

9/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Za wtryskiwacze Ford policzył 8000zł (słownie: osiem tysięcy zł), to 1/4 wart. samochodu!!! Na razie nie wymieniłem, zobaczymy.

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Awaryjność, auto za taką kwotę powinno zrobić 150-200 tyś km bez awarii. Rozumiem jakąś duperelę, ale nie poważną awarię, której producent nie wyeliminował mimo, że o niej doskonale wie.

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Stabilność i pewność prowadzenia. Nawet przy dużych prędkościach (230 km/h) auto jedzie przewidywalnie i pewnie. Przy nagłych manewrach nie sprawia problemu, "nie zaskakuje".

Układ jezdny

autor opinii