Opinia Ford Mondeo Titanium 1.8 125KM (olej napędowy) hatchback 2010r., ocena użytkownika (wh4)

Ford Mondeo Titanium 2010r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.8 125KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 29 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2011-02-13

liczba wyświetleń: 5638

Spalanie

Diesel jest wrażliwy na temperaturę więc ocena spalania zimą będzie wyższa od tej z sezonu letniego. Oczywiście technika jazdy to bardzo ważny element oceny.Więc jadąc oszczędnie (przepisowo) można osiągnąc nawet katologowe dane.
diesel
gaz
Miasto
7.20
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
6.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Przy aucie używanym warto sprawdzić wtryski i raczej stornić od diesla z filtrem DPF. Mile widziane dogrzewanie elektryczne lub paliwowe (np. webasto)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Ksiązkowy przegląd wystarcza.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom które cenia komfort, dużą przestrzeń za przyzwoitą cene i akceptowalne spalanie.Auto nie jest sportowcem ale to auto dla osób które przedkładają komfort nad osiągami. Choć 10,5s do 100km to minimum w klasie średniej.

Ocena ogólna

Ha! Zacznę od zalet bo te przychodzą mi pierwsze na myśl:Dobrze wiciszone wnętrze,brak filtra DPF(to moim zdaniem ze względu na długoletnią eksploatacje będzie atutem)przyzwoita cena w klasie średniej,dobre prowadzenie, przestronne wnętrze, atrakcyjny wygląd. Jeśli chodzi o wady to pewnie osiągi silnika mogły by być lepsze, ale można wybrać inny silnik. Wadą jest niefortunne umieszczenie sterowania elektrycznymi szybami i zbyt wysokie koszty serwisu. Mimo to jestem zadowolony z kompromisu który przynosi Mondeo: przyzwoite osiągi za rozsądną cenę, bardzo dobry komfort jazdy i trzymania na zakrętach. Cena 87700 za 2010r. z dieslem 125km i momentem obrotowym 320/340Nm gdy średnie spalanie to 6,5 litra ropy Naprawdę WARTO !

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto dobrze się prowadzi, choć w zakrętach z nierówną nawierzchnią potrafi podskakiwać, czego nie było odczuwalne np. w Mazdzie 6

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Swiadomie wybrałem silnik 125KM 1,8 obawiając się o filtr DPF, więc teoretycznie nie powinienem narzekać na brak przyspieszenia czy elastyczność. Ale mamy na tyle rozwinientą technike że nawet silniki z mniejszą pojemnością winny mieć dobre osiągi.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy Fordem Mondeo przeważył o decyzji kupna tego auta. Bardzo dobrze wyciszone wnętrze(porównanie:Octawia, Mazda6,Insignia,Accord) jedyny porównywalny model to Toyota Avensis.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Tu poniekąd wkraczamy w sferę gustu. Ale niektóre oceny dotyczą bardzo konkretnych sytuacji, jak składane siedzenia czy rozmieszczenie przełączników elektrycznych szyb, które zostały po prostu źle zlokalizowane.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dzięki dwustrefowej klimatyzacji chłodzenie jest bardzo dobre ale wolno nagrzewający sie silnik to mankament w zimowe poranki - webasto powinno być w standardzie (tak jak w Mazdzie6).

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Szerokie słupki z przodu powodują ograniczenie widoczności na ostrych zakrętach.Tył z każdym aucie 5 dżwiowym jest utrudnione. Przy widoczności w lusterkach wstecznych pomocne są systemy informujące o obecności innego pojazdu obok naszego auta.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Nie mam żadnych problemów i dlatego bardzo wysoko oceniam tą kategorie. Dodam tylko że jestem z wykształcenia elektromechanikiem.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Zbyt wcześnie by można było ocenić awaryjność.(29 tyskm.)

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Z katalogowych danych zostało jeno wspomnienie. Spalanie jest o 20% większe. Niedogrzany silnik powoduje pracę na ssaniu.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Przed podjęciem decyzji kupna miałem okazję przejechania się kilkoma samochodami klasy średniej w cenie do 100tys zł i tylko Toyota Avensis reprezentowała podobny komfort.

Komfort jazdy

autor opinii
Marian