Opinia Ford Mondeo trend 1.8 V6 0KM (benzyna) sedan (limuzyna) 2001r., ocena użytkownika (qf8)

Ford Mondeo trend 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 V6 0KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 180 000 km

liczba drzwi: 2

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 9 lat

data oceny: 2010-02-19

liczba wyświetleń: 3685

Spalanie

Pali sporo w porównaniu do Japończyków, ale jest to duże i mocne auto, Poza tym szybko jeżdzę bo zawsze się gdzieś spieszę więc nie przejmuję się spalaniem, gdybym chciała mieć auto ekonomiczne to kupiła bym malutkiego Nissanka, ale mnie takie pasuje. Zawsze można zainstalować gaz-będzie taniej.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
7.90
-.--
Cykl mieszany
8.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Kupić w ciemno!!!

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

? Ale o co chodzi, normalnie użytkuję i już!!!

Ocena ogólna

Wad nie ma! Porównuje ten samochód do moich poprzednich Honda Accord, Nissan 300ZX, mam również Jeep Grand Cheeroke z 2004 roku kupiony w Warszawskim Salonie. W srodku i na zewnątz piękny - ale wolę jeżdzić Mondzikiem. No i jak jadę do hurtowni albo do rzemieślnika to nie dokłada 50% do ceny :) Ha ha

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

auto trzyma się drogi jak rzep psiego ogona, świetnie daje radę tej zimy, zaspy mu nie straszne. przez głęboką wodę też przejedzie nawet tam gdzie terenówki wymiękają :)

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

silnik i skrzynia biegów super, pracuje bez zarzutu. Mój Mondzik jest już w mocno średnim wieku, ale nigdy nie miał awarii, jedyne co trzeba robić to wymieniać olej, filtry, klocki. Pasek rozrządu? - nie ma jest łańcuch:) Mondzik idzie jak burza ale to nie jest auto wyścigowe. Po prostu idealne na polskie drogi:)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy bardzo dobry, resorowanie takie jak trzeba - nie za miękkie, nie twarde, dużo miejsca w środku - 4 dorosłe osoby na tylnym się mieszczą, nie jest to komfort ale jak trzeba wracać z imprezy to w sam raz :) Mogl by być bardziej wyciszony, ale nie jest żle jak na auto tej klasy za te pieniądze - 125 tys i jeżdzę 9 lat - tak się trudno rozstać :)

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Jak wyżej dużo miejsca dla pasażerów no i oczywiście kierowcy - zwykle jeżdzę sama, jestem architektem wnętrz i różne rzeczy czasami mam w samochodzie - nie ma innego osobowego samochodu z taką ilością miejsca w środku i w bagażniku. Ja mam wersję tzw"cięzarową" więc nie za bardzo mogę wyjmować siedzenia ze względu na te okropne blachy w bagażniku, ale nie ma takiej potrzeby, nawet bele tkaniny woziłam z tyłu. Wadą jest materiał użyty na siedzenia - wolę velur, ale to w Niemczech produkowane tak mają i to dotyczy również innych samochodów, amerykańska wersja jest bardziej przytulna:)

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność jest bardzo dobra, w lusterkach świetnie wszystko widać. Mnie do tyłu jest trochę gorzej ale mam 163 cm wzrostu, mimo to nigdy nie miałam nawet najdrobniejszej stłuczki czy rysy na tym aucie.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektroniczno-elektryczny jest doskonale zrobiony i zabezpieczony. Nie ma żadnego problemu z odpaleniem auta o każdej porze roku ( zazwyczaj garażuję pod chmurką bo nie chce mi się wjeżdzać do garażu), przez wielkie bajoro które robi się na drodze niedaleko mojego domu przejeżdzam bez problemu a woda sięga powyżej klamek:)

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Pierwszy raz w tym roku wymieniłam część - czyli tylne amortyzatory po przejechanych 180000km, muszę powiedzieć że mój Mondzik nie ma ze mną lekko:) Z firmy do domu jeżdzimy skrótem - przez 3 komplety torów kolejowych czyli dziennie 6 :). Poza tym każdy wie jakie w Polsce są "drogi" w przerwach między dziurami. Zeby dostać się z firmy do centrum tęz nie ma lekko, 2 lata remontowali wiadukt, dwa lata dobrej jazdy a w tym roku już dziury i klajstrują - to jest Polska właśnie. Na marginesie dodam że to duży wiadukt dwu pasmowy Skanska skasowała za naprawę ok 15mil PLN i po dwóch latach już są duże dziury w nawierzchni. Jak to jest że nie można zarządać albo zwrotu części zapłaconych milionów albo gwarancji na nawierzchnię!! Gdyby produkty mojej firmy które nie kosztują tyle milionów zaczęły się psuć po 2 latach użytkowania to nie miałabym żadnych klientów!!!! A tu prosze Skanska dobrze się ma a podatki gdzie płaci Panowie kto wie??? Oby Szwecja rosła w siłę a ludzie byli bogatsi!

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

autor opinii