Opinia Ford Mondeo mk3 2.0 duratec HE 146KM (benzyna+gaz) hatchback 2002r., ocena użytkownika (221k)

Ford Mondeo mk3 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 duratec HE 146KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 218 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-03-27

liczba wyświetleń: 14826

Spalanie

Spalanie LPG w mieście wynosi ok 11l/100km, na trasie przy stałej prędkości 90km/h spada poniżej 9l, a prze 140 - 150km/h wynosi 10 - 10,5l/100km. Zimą podczas dużych mrozów i latem przy włączonej klimie max 10% więcej. Ogólnie jeżdżąc na co dzień pali średnio 10l/100km przy normalnej jeździe, bez wygłupstw itp. Zapomniałem dodać - instalacja gazowa BRC seQent 24 (z lubryfikacją - co minimalizuje wypalanie gniazd zaworowych). Silnik pracuje tak samo jak na benzynie, cicho i równo. Tankuję wyłącznie na stacjach "BP".
benzyna
gaz
Miasto
11.00
11.00
Trasa
8.00
8.50
Cykl mieszany
9.50
10.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na stan karoserii i silniki diesla - podobno nie są najlepszym wyborem...

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Zatankować i jechać do przodu, raz w tygodniu otworzyć maskę i sprawdzić poziom płynów....

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Mało kto ma przekonanie do forda więc trudno komuś polecić... Ja z upływem czasu przekonałem się do niezawodności, choć przed zakupem byli tacy którzy mi odradzali forda...

Ocena ogólna

Wady - zawieszenie mogłoby lepiej tłumić nierówności. Ale za to świetnie trzyma się drogi i z upływem czasu i przebiegu - okazuje się bardzo wytrzymałe w porównaniu do innych aut!!! Zalet jest dużo, nawet bardzo, np koszty utrzymania i eksploatacji - nie musimy się martwić o kosztowną wymianę paska rozrządu - tu jest łańcuszek!!! Wygodnie się jeździ, jakościowo materiały we wnętrzu są odporne na ścieranie itp, cały czas wyglądają jak nowe.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik daje dużo przyjemności z jazdy, pod warunkiem że na 4 i 5 biegu nie schodzimy poniżej 3 tys. obrotów. Na 5 biegu od 2 tys obr. "nie czuć" tej mocy, co prawda auto nie szarpie i płynnie przyśpiesza, ale powoli... Dopiero >3 dostaje energii...

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Co do zawieszenia - są auta bardziej komfortowe na nierównych polskich drogach, np Citroen C5, Renault Laguna 2, jednak jeśli chodzi o trzymanie się drogi - to auto w przeciwieństwie do tamtych - jeździ "jak po szynach" dzięki konstrukcji zawieszenia innej niż w większości aut - z tyłu mamy wahacze. W moim aucie o przebiegu prawie 220tys. km wszystkie elementy zawieszenia są oryginalne i pracują bez najmniejszych luzów, stuków itp, więc trzeba przyznać za bardzo wytrzymałe...

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Czytelny i prosty w obsłudze "kokpit", panel klimatronika łatwy w obsłudze, przyciski nie wycierają się i z upływem 9 lat nadal wszystko wygląda jak nowe...

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nawet w największe upały +34st.układ klimatyzacji bezproblemowo schładza kabinę do 17 - 18 st w typowo miejskich korkach, gdzie przed każdymi światłami aż smoła na drodze gotuje się... Zimą podczas dużych mrozów - nie będziemy mieli problemów z ogrzewaniem. Nawet na postoju przy -20 dmucha gorącym powietrzem (w zależności od nastawionej temp.) i temperatura silnika nie spada, cały czas utrzymuje "normę" czyli 90st.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Troszkę małe pole widzenia w lusterkach - jednak trzeba się przyzwyczaić i nie sprawi to żadnych problemów na przyszłość...

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

Mam auto prawie 1,5 roku, nigdy nie wystąpiła żadna awaria układu elektroniki czy układu elektrycznego... Wszystkie kontrolki zachowują się tak jak powinny.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Kupiłem auto z przebiegiem 180tys. km, przy 210 wymieniłem tylną piastę (szumiało łożysko podczas jazdy). Naprawa bezproblemowa - gdy ktoś ma garaż i kilka prostych kluczy - to sam sobie z tym poradzi w 1 godz. Piastę kupiłem za 60 zł z anglika z 2006r. i po przebiegu 34tys. mil, więc powinna bezproblemowo posłużyć ;) Poza tym - tylko tankuję i jeżdżę, no i oczywiście przeglądy okresowe co 20 tys km w ASO (olej, filtry itp.) - 350zł.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Korozja... Co prawda moje auto jest bardzo zadbane, zakonserwowane i nie nosi żadnych śladów rdzy, ale widziałem auta które już "kwitną" (np na spawach od środka drzwi). Zewnętrzne blachy są ocynkowane i nie pojawia się na nich korozja.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność

autor opinii
Sebastian