Opinia Ford Mondeo kombi 2.0 TDCI 130KM (turbo diesel) kombi 2002r., ocena użytkownika (6bg)

Ford Mondeo kombi 2002r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.0 TDCI 130KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 150 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2008-02-13

liczba wyświetleń: 5107

Spalanie

diesel
gaz
Miasto
6.80
-.--
Trasa
5.00
-.--
Cykl mieszany
6.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na kolor Ha ha ha!!! Przed zakupem w komisie tego auta, przetestowaliśmy z Żoną 22 inne Fordy Mondeo w rocznikach 2001 do 2004 w dieslu o mocy 115 i 130 KM. Zwracaliśmy uwagę na wyciszenie pojazdu, to jak głośno pracuje silnik, dynamikę silnika, hałas zawieszenia, reszta to detale. Zwykle były to auta albo zbyt głośne, albo zbyt słabe, mimo np: 130 KM, wychuśtane swożnie lub chałas z tylnych hamulców. Nie ma reguły.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Silnik tego pojezdu 2.0 TDCI, 130 KM nie lubi zwykłej ropy. Po zatankowaniu normalnego oleju napędowego samochód pali więcej, jest mniej dynamiczny, bywa że silnik pracuje nie równo. Zalecam paliwa z górnej półki, koszt wiadomy ale warto.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu.

Ocena ogólna

Przed zakupem w komisie tego auta, przetestowaliśmy z Żoną 22 inne Fordy Mondeo w rocznikach 2001 do 2004 w dieslu o mocy 115 i 130 KM. Zwracaliśmy uwagę na wyciszenie pojazdu, to jak głośno pracuje silnik, dynamikę silnika, hałas zawieszenia, reszta to detale. Zwykle były to auta albo zbyt głośne, albo zbyt słabe, mimo np: 130 KM, wychuśtane swożnie lub chałas z tylnych hamulców. Nie ma reguły. Ten egzemplarz sprowadzono z Berlina i był w najleprzym stanie.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Prowadzi się bardzo dobrze w każdym zakresie prędkości pow 40 km/h na dogach np: asfalt- piąty bieg już od 90 km/h do 210 km/h dobra dynamika podczas wuprzedzania bez konieczności redukowania na niższy bieg. Parkowanie.... to duże auto.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Przy tym silniku przyśpieszenie jest bez zarzutów, jednak podczas ruszania (rusza ciężko potem bardzo szybko silnik wchodzi na wysokie obroty) i do trzeciego biegu trzeba się na machać lewarkiem. Prędkości powyżej 40 km/h to prawdziwa przyjemność z prowadzenia, Swietna elastyczność od trzeciego biegu.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Fotele przednie, zdecydowanie wygodniejsze w Mondeo I i II. Wyciszenie w prędkościach pow 130 km/h zaczyna męczyć, świst relingów i w okolicy rynny przedniej szyby.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Dla palaczy, to auto to koszmar z uwagi na usytuowanie popielniczki dla kierowcy. Jest w trudno dostępnym miejscu i zbyt mała, przez co palacz będzie miał zabrudzony kokpit w okolicy dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego. Dolna część marynarki zabrudzona będzie od popiołu.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

W temeraturze powietrza ok 0 st.C auto potrzebuje około 6 km na to aby się ciepło zrobiło, jest to zapewne wynikiem działania intercoolera i całego układu chłodzenia silnika, de`facto nawet w najcięższych korkach temperatura silnika nigdy nie skiczyńa powyżej normy. Wentylacja jest ok.

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

Widocznońć przez tylną szybę np: podczas parkowania jest kiepska, ale mowa o bryle kombi. Coś za coś. Lusterka Rewelacja w porównaniu np: z Opel Vectra czy jakim kolwiek oplem.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nie prawdą jest to co pisze producent. Nigdy się nie zdarzyło, aby spalił mniej niż 5L/100km ale może ja zbyt szybko jeżdżę

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Zdecydowanie. Co 15 000 km wymiana filtrów i oleju. Co 800 km tankowanie do pełna.

Niezawodność

autor opinii