Opinia Ford Mondeo Mk2 GHIA 2.0 ZETEC E 132KM (benzyna) liftback 2000r., ocena użytkownika (vzt)

Ford Mondeo Mk2 GHIA 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: liftback

silnik: 2.0 ZETEC E 132KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 186 750 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-10-22

liczba wyświetleń: 5009

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Blacharka (zwłaszcza progi i nadkola), wycieki spod pokrywy zaworów, połączenia metalowo-gumowe.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobom statecznym, przewidywalnym i przwewidującym; ceniącym pewność, zaufanie i wygodę, pozbawionym żyłki sportowej; zdolnym do uniesień raczej ograniczonych.

Ocena ogólna

Na moją końcową ocenę (najwyższa w polu \\\"średnio\\\"), wpływa jedynie to, ze moim zdaniem ten samochód nie ma \\\"duszy\\\". Jazda nim przypomina co najwyżej podróż sleepingiem pierwszej klasy, a trudno wtedy o jakies emocje, przynajmniej natury motoryzacyjnej... Komfort bez zarzutu, ładna linia, dobre (chociaż tylko dobre), osiągi, spora niezawodność - to zbyt mało, żeby była to maszyna z gatunku takich, które można wymieniać jedynie na młodsze...

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Zawieszenie komfortowe, nieco zbyt miękkie. Układ kierowniczy precyzyjny, ale nadwrażliwy. Parkowanie, jak na te gabaryty - bezproblemowe.

Prowadzenie auta

6/10

Układ kierowniczy

6/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Naprawdę bardzo elastyczny. Przełożenia skrzyni biegów zbyt długie i raczej mało precyzyjne. Przyspieszenia, najdelikatniej rzecz ujmując - średnie. Zdecydowanie nie \\\"czuć\\\" tych 132 KM, nawet z uwzglednieniem sporej masy. \\\"Meganka\\\" z silnikiem 1,6 16V o mocy tylko 110 KM, z tego samego rocznika - \\\"zbiera\\\" się wyraźnie lepiej.

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

5/10

Przyspieszenie 80-120km

5/10

Komfort jazdy

Bardzo duży komfort jazdy. Przednie siedzenia mogłyby być nieco twardsze i lepiej wyprofilowane. To raczej klubowe fotele, niż siedziska samochodu. Absolutnie wygodna i bezproblemowa jazda z kompletem pasażerów. Nikt i nic nikomu nie powinno przeszkadzać.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

7/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

6/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Niezawodność

4/10

Koszty napraw

4/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zdecydowanie zbyt mała dynamika.

Napęd

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jeszcze wyższy, niż się spodziewałem. Niskie spalanie na trasie.

Spalanie

autor opinii