Opinia Ford Mondeo 2.0 DOHC 16V 136KM (benzyna+gaz) hatchback 1994r., ocena użytkownika (acx)

Ford Mondeo 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 DOHC 16V 136KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 225 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2008-07-04

liczba wyświetleń: 6313

Spalanie

Co tu dużo pisać - samochód pali dużo. Tylko raz spalił mi w trasie równe 10 litrów gazu na 100 km, ale jechałem równo około 100km/h i prawie nie wyprzedzałem. Nie wiem ile pali benzyny, ale musiałem coś zaznaczyć.
benzyna
gaz
Miasto
15.00
15.00
Trasa
12.00
12.00
Cykl mieszany
13.50
13.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Koniecznie na stan silnika. Wartość nowego może przekroczyć koszt zakupu samochodu, a przekładanie innego gdzieś ze szrotu też byłoby kiepskim pomysłem.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie można zapomnieć raz na kilka tysięcy kilometrów sprawdzać stanu oleju, bo jak się przegapi i nie doleje na czas, to po zabawie.

Ocena ogólna

Świetny samochód moim zdaniem. Super się prowadzi, bardziej komfortowy od większości kupowanych obecnie w naszym kraju nowych aut. Za taką cenę (5-6 tysięcy) warto nad nim pomyśleć. Wadą jest duże spalanie no i fakt, że stary samochód może się gdzieś zepsuć i wtedy kiszka ;p

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Świetnie trzyma się drogi. W zakrętach bez załadunku lekko podsterowny, ale to chyba dobrze, bo przynajmniej niedoświadczonemu kierowcy nie zarzuci tyłem przy hamowaniu w zakręcie. W końcu bliżej mu do limzyny, niż sportowego samochodu. W hatchbacku ciężko wyczuć, gdzie kończy się tylny zderzak, za to widoczność do tyłu jest doskonała.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

2.0 DOHC na 5 biegu może jechać od 40 do 200 km/h, więc niby elastyczny jest, ale... jak chce się sprawnie przyspieszyć, to trzeba go rozkręcić do ponad 3000 obr/min - wtedy dostaje kopa. Biegi wchodzą precyzyjnie.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Zawieszenie jest miękkie, przez co przy pełnym obciążeniu trzeba uważać na dziurach, żeby czegoś nie urwać. W moim modelu jest zestaw oryginalnych kubełkowych foteli robionych specjalnie na Szwajcarski rynek, więc nie wiem jak te oceny mają się do pozostałych egzemplarzy. W każdym razie te nie mają sobie równych :D Wyciszenie jest niezłe, ale silnik słychać dość głośno, szczególnie na wysokich obrotach. Chociaż dźwięk jest miły dla ucha.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Pozycja za kierownicą bez żadnych zastrzeżeń. Sama kierownica jest regulowana we wszystkich płaszczyznach. Fotel również ma regulację góra/dół oraz wyparcie pod część lędźwiową. W podłokietniku są nawet specjalne przegrody na kasety oraz... płyty CD (w 1994 roku!), dobrze przemyślany schowek na bilon oraz osłonki przeciwsłoneczne zasłaniające również tę część szyby nad lusterkiem wstecznym. Dbałość o takie rzeczy jest zaskakująca (np. w nowej skodzie octavii takich rzeczy nikt nie znajdzie :D ). Z przodu jest dużo miękkich materiałów, miłych w dotyku. Natomiast jeśli chodzi o wady... przede wszystkim plastik trzeszczy. Bolączką tych samochodów są nawiewy, które się wyłamują i w efekcie nie można regulować kierunku strumienia powietrza. Jeszcze miejsca łączenia miękkich plastików z twardymi - ten miękki zaczyna wyłazić spod spodu (to chyba efekt letniego słoneczka zaglądającego przez przednią szybę).

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zimą bardzo szybko wewnątrz robi się cieplutko. Klimatyzacja mogłaby być bardziej wydajna. Przy 30 stopniach na zewnątrz i słonecznej pogodzie potrzeba około 10-15 minut na schłodzenie wnętrza.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Olbrzymia, zawinięta na boki tylna szyba zapewnia idealną widoczność wstecz. Pomimo, że lusterka nie są "łamane", to czarny punkt praktycznie nie istnieje. Znowu porównanie do znienawidzonej przeze mnie Octavii - tam lewe lusterko jest łamane, ale prawe już nie i bardzo słabo w nim widać, przez co dwa razy o mało nie przytarłem jakiegoś gościa. W Mondeo coś takiego mi się nie zdarzyło, a jeżdżę nim dużo częściej.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Jedyną awarią, jaka mi się przytrafiła, był przepalony bezpiecznik. W dodatku była to wina instalacji gazowej.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

W ciągu 2 lat użytkowania awarie dotyczyły tylko instalacji gazowej. Poza tym, to rozrząd, świece, oleje... to, co po prostu czasami trzeba wymienić. A, kupiłem samochód powypadkowy i ciekła chłodnica (na szczęście dało się zakleić). Ale to było uszkodzenie mechaniczne.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii
Daniel