Opinia Ford Mondeo 1.8 16V 112KM (benzyna+gaz) sedan (limuzyna) 1996r., ocena użytkownika (mm7)

Ford Mondeo 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 16V 112KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 198 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2009-12-01

liczba wyświetleń: 4068

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
8.50
13.00
Trasa
7.50
11.50
Cykl mieszany
8.00
12.30

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

zawieszeni, stan blacharki nadkola progi. Praca silnika, nie powinien być zbyt głośny.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

zawieszenie,

Ocena ogólna

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

prowadzi się bardzo dobrze, przy prędkości powyżej 100kM kierownica sztywnieje, niestety ogólnie układ kier. dośc ciężko pracuje. Ze względu na mały kąt skrętu nie jest zbyt zwrotny, ale w zakrętach sprawuje się świetni, przy przeciązeniu samochód jest dociskany równo na całą stronę, przez co nie wpada w podsterowność. Nie można nie wspomnieć o zawieszeniu, jeżeli jest w dobrym stanie (amortyzatory, tuleje wahaczy), wówczas samochód płynie nawet po nierównej nawierzchni, polecam amortyzatory gazowe

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Skrzynia biegów, trochę mozolna, pierwszego biegu w zasadzie niema wprawia tylko w ruch, potem jest już lepiej, trzeci bieg króluje w tej skrzyni podczas rozpędzania. Najwiękrzy minus układu napędowego, to szarpanie przy ruszaniu na niskich biegach, zbyt szybka redukcja powoduje szarpanie na pierwszym i drugim biegu trzeba go bujać ponad 3000 obr, paradoksalnie ten silnik na wyższych biegach nie lubi dużych obrotów.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

7/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

5/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Przy sprawnym zawieszeniu, jest bardzo komfortowo na wszystkich fotelach. Ciekawostką jest to że jest wygodniejszy od sfoich następców

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

Przestronny, ale zbyt mało schowków, jak na samochód rodzinny. Nadwozie tu niestety, konieczność wizyty u blachaża, często trreba dokonać przeszczepu nadkoli, jeżeli jest to fachowiec jeden taki zabieg na 15 lat powinien wystarczyć.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Filtr pyłkowy to podstawa, wymiana przynajmniej raz w roku, przed sezonem jesienno-zimowym, i nie trzeba myć szyb octem. W zimie trochę szybko stygnie wnętrze z powodu wylotów powietrza na tylnych drzwiach.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Szyba z przodu zapewnia szerokie pole widzenia, z tyłu brak wycieraczki, trochę utrudnia widoczność przy jeżdzie w deszczu, i śniegu, lusterka to już klasyk w tym modelu, 3 generacje na rynku a lusterka wciąż za małe. Dla świeżych kierowców, jak i seniorów czujniki parkowania wskazane.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

7/10

Elektryka/Elektronika

To już muj drugi ford i coś tam czasami nie łączy.

Elektryka

6/10

Elektronika

6/10

Naprawy

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii