Opinia Ford Probe GT 2.5 V6 163KM (benzyna+gaz) coupe 1996r., ocena użytkownika (23pa)

Ford Probe GT 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.5 V6 163KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 313 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2013-01-06

liczba wyświetleń: 2807

Spalanie

W trasie spalanie gazu z reguły na poziomie 10 litrów. W mieście ok 14. To przy normalnej jeździe czyli bez ślimaczenia ale i bez szaleństw. Szybka jazda po mieście, częste kręcenie do w pobliże czerwonego pola może przekroczyć 20 l LPG.
benzyna
gaz
Miasto
12.50
14.00
Trasa
8.80
10.00
Cykl mieszany
10.00
11.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Chyba na wszystko. Mają swoje lata, zapuszczony pod względem mechanicznym nie da tej frajdy z jazdy.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie wiem. Chyba na to samo na co zwraca się uwagę w każdym innym aucie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu kto chce jeździć autem mało spotykanym i jednocześnie tanim w eksploatacji jak najpopularniesze modele na naszych drogach

Ocena ogólna

Najstarsze Probe 2 generacji mają już 20 lat. Mnie się ich linia nadal bardzo podoba. Jeśli kupi się zadbany egzemplarz to posłuży jeszcze długo. To są auta z dobrych czasów motoryzacji, serwisowane na dobrych częściach dobrze jeżdżą, serwisowane na najtańszych śmieciach dadzą się we znaki.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Trzymanie się drogi jest na wysokim poziomie, układ kierowniczy precyzyjny jednak sama kierownica trochę za cienka. Hamulce w obu modelach są identyczne, w V6 mogły by być jednak trochę mocniejsze - auto jest szybsze i cięższe od 2.0. Z parkowaniem nie mam kłopotu. Mnie naprzykład bardzo pomagają otwierane światła - doskonale widzę gdzie się kończy przód.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Samo przyspieszenie od 0-100 km/h nie jest tym czego można by oczekiwać od takiego auta. Strasznie żałuję, że KL-ZE nie były montowane w Probe. Jednak elastyczność silnika V6 jest na najwyższym poziomie. W połączeniu z krótko zestopniowaną skrzynią po mieście można poruszać sie praktycznie tylko na 3 biegu. Rozpędzanie auta z 1000 obr/min nawet na 5 biegu (prędkość poniżej 40 km/h) nie sprawia problemu.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

W V6 zawieszenie jest trochę twardsze niż w R4 ale do charakteru auta pasuje. Z przodu wg mnie jest dużo miejsca (mam 181 cm wzrostu). Jako kierowca problemu nie mam. Fotele przednie są wygodne i dobrze trzymają w zakrętach (zwłaszcza fotel kierowcy, który jest pompowany, może świetnie otulić. Prawie jak kubełek...). Tylna kanapa jest ustawiona pod fajnym kątem, że dało by się na niej podróżować pod warunkiem wyrzucenia przednich foteli, a przynajmniej przesunięcia ich maksymalnie do przodu. Jazda w 4 dorosłe osoby - zapomnijcie.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

3/10

Jazda z kompletem pasażerów

1/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Tak jak pisałem wyżej z przodu miejsca jest wystarczająco, z tyłu... no cóż. To nie kombi w dieslu. Obsługa nie sprawia problemów, jedynie przycisk od awaryjnych umieszczony pomiędzy kierownicą a zegarami jest trudno dostępny. Jakość materiałów - deska miękka, boczki drzwi miękkie, konsola środkowa twarda. Dałem 6 - zależy kto do czego zdążył już przywyknąć. Bagażnik jest nawet sporawy, ale trzeba go pakować z rampy. Próg załadunku tuż nad linią świateł.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

1/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja jest bardzo wydajna. Ogrzewanie również w normie dość szybko się nagrzewa. Na minus jest brak obiegu zamkniętego w wersjach z pokrętłami. W wersji z przyciskami i suwakami (angliki itp) obieg zamknięty jest. Dziwne.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu wzorowa. Współcześni projektanci mogliby sobie od czasu do czasu wsiąść do starego auta i porównać z tymi, które aktualnie są produkowane. Do tyłu nie ma tragedii duże szyby wąskie słupki.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Od 7 lat z nic przez co przepływa prąd nie sprawiło mi żadnego problemu (nie licząc wymiany żarówek).

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Nie zawodność oceniłem bardzo wysoko bo przez 7 lat nigdy nie miałem sytuacji, żeby auto nie chciało pojechać. Koszty napraw, każdy sobie może wejść choćby na serwis aukcyjny i przepatrzeć ceny części. Moim zdaniem koszty utrzymania na przyzwoitym poziomie.

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

9/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Zaznaczyłem wnętrze - głównie chodzi mi o plastiki konsoli środkowej i tylnych boczków. Mogły by być takie same jak boczki drzwi i deska.

Wnętrze

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Mazda jak zawsze udzieliła swojej niezawodności, a ford wykonał świetną robotę przy nadwoziu.

Niezawodność

autor opinii
Kamil