Opinia Ford Probe 2.0 16V 0KM (benzyna) coupe 1995r., ocena użytkownika (ps4)

Ford Probe 1995r. - opinia użytkownika

nadwozie: coupe

silnik: 2.0 16V 0KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 149 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2010-02-18

liczba wyświetleń: 3534

Spalanie

wszystkie raporty zależą od stylu jazdy, sezonu, stopnia "zarżnięcia" silnika, jazda po trasie tez może być pełna zakrętów, Probe potrafi być zarówno oszczędny jak i paliwożerny! Uwaga na tankowane paliwo! Ja tankuję teraz tylko na takiej zielonej albo z muszelką i jest ok:)
benzyna
gaz
Miasto
10.90
-.--
Trasa
6.40
-.--
Cykl mieszany
9.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan lakieru, niewielkie poprawki lakiernicze czy odpryski są dopuszczalne i nie oznaczają zaraz chęci ukrycia powypadkowej przeszłości, pasek rozrządu musi być wymieniany co ok. 100 tys. km., duża liczba egzemplarzy powypadkowych, obecność oryginalnego klucza do kół, sprawność centralnego zamka no i wszystko inne co powinno się sprawdzać przy zakupie:)

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Płyny- muszą być dobrej jakości.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Jeżeli kogoś interesuje taki charakter auta- to ja polecam:) starym i młodym, singlom i parom:)

Ocena ogólna

Auto dla dwojga, świetnie zestrojone zawieszenie, duży prześwit(!), auto z duszą dla miłośników a nie szpanerów, jak dbasz to Ci się odwdzięczy, mam je tylko rok ale jak na kilkunastoletni samochód- super. Nigdy nie zostawił mnie w szczerym polu. Gigantyczny bagażnik ale załadunek cięższych przedmiotów jest utrudniony przez bardzo wysoki próg, jeśli to można tak nazwać, nisko sięgający przedni zderzak ale za to wygląd jaki! Uwaga, duża liczba egzemplarzy powypadkowych, zaniedbanych, delikatny lakier- nie polecam myjni ze szczotami, wosk to podstawa. Szerokie drzwi, lepiej postawić troszkę dalej od kolegi bo można mieć problem z wydostaniem się z auta:)Przed kupnem nowego akumulatora dokładnie go zmierz, szczególnie na wysokość. Fajnie płynie po drodze... i ładnie mruczy

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

precyzyjne parkowanie utrudnia nieco szeroki rozstaw osi, samochód świetnie trzyma się drogi, oczywiście przy nieumiejętnym pokonywaniu zakrętów żaden nie będzie się w nich czuł pewnie

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

5/10

Napęd

bardzo wysoka kultura pracy silnika w zadbanych egzemplarzach, płynne przyspieszanie

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

wyciszenie- odgłos silnika - rewelacja, wyciszenie odgłosów z zewnątrz szczególnie przy mokrej nawierzchni mogłoby być lepsze ale może ma na to wpływ charakterystyczna forma drzwi (?). Tył- dla dzieci, zawsze można siedzieć bokiem ale na krótkich dystansach, mało miejsca również nad głową

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

4/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

tylną kanapę można złożyć zarówno w całości jak i w połowie (lewo-prawo) co może powiększyć i tak ogromny bagażnik, pozycja w fotelu iście sportowa, fotele jednolite- bez zagłówków, trzeba zwrócić uwagę na idealne ustawienie fotela, pamiętajmy, że jest to auto sportowe i nie musimy w nim widzieć końca długiej maski, włączone światła mijania działają jak "celowniki"

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

3/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

widoczność może sprawiać trochę problem przy manewrowaniu, szczególnie na początku przygody z "proboszczem"

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

ogólnie wszystko działa poprawnie, może czasem alarm szwankuje, zawsze szybka reakcja, ostatnio jednak przetarł mi się kabelek od rozrusznika:) co powodowało czasem dziwne zwarcia aż w końcu death, koszt naprawy z robocizną 50 zł

Elektryka

7/10

Elektronika

8/10

Naprawy

różnie z dostępnością części- de facto to mazda więc wszystko pasuje z szósteczki

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

wcale nie takie złe, wystarczy popatrzeć na inne raporty samochodów w podobnej klasie. + za wyposażenie i odporność na korozję

Spalanie

autor opinii