Opinia Ford Scorpio Ghia X Ultima 2.9 cosworth 237KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1998r., ocena użytkownika (scb)

Ford Scorpio Ghia X Ultima 1998r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.9 cosworth 237KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 125 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2010-05-13

liczba wyświetleń: 6801

Spalanie

do takiego samochodu to mogę lać nawet 50l/100km byleby móc nim jeździć ;p
benzyna
gaz
Miasto
20.00
-.--
Trasa
14.00
-.--
Cykl mieszany
16.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

stan techniczny, elektryka, blacharka

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

poprawna eksploatacja, kontrola płynów ustrojowych, usuwanie drobnych suterek, to sukces do wieloletniej bezawaryjnej jazdy...

Ocena ogólna

wg. mnie posida same zalety, ten samochód to bajka na kołach, ci co go obrażają nie wiedzą co robią, ja posiadam oprócz scorpio i innych samochodów audi s8 2009r i porównując stere scorpio do nowego audi powiem wam że scorpio dużo nie brakuje do audi, to są dwa różne swiaty samochodów jednakżę po przesiadce z audi do scorpio czuje się jak w audi... kto w to wszystko nie wierzy na pewno nie posiada scorpio... ;p

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

prowadzenie auta - oceniam na maxymalną ilość punków ponieważ samochód się prowadzi pewnie przy 50km/h i 200km/h dodatkowo wspomagany układem TCS jest bardzo pewny. ------------------------------------------ układ kierowniczy - bardzo prezcyzyjny oraz dzięki servotronic-u wspomaga wtedy kiedy trzeba i na ile trzeba. ------------------------------------------ hamulce - cosworth posiada wentylowane tarcze przód i tył, ja dodatkowo przednie mam nacinane co praktycznie wogóle eliminuje zjawisko zagrzewania się hamulców nawwet przy dynamicznej jeździe, a dzięki układowi ABS samochód ma o wiele krótszą drogę chamowania oraz pozwala na sprawne manewrowanie nawetna śliskiej nawierzchni. ------------------------------------------ parkowanie - widoczność w tylnim lusterku nie jest świetna jednakżę boczne lusterka są bardzo duże oraz dodatkowo parktronic bardzo ułatwia parkowanie z dużą dokładnością.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

9/10

Napęd

elastyczność - bardzo duża, wyprzedzanie przy każdej prędkościto nie problem, wciskamy gaz do podłogi, kick down się załącza i wyprzedzamy każdy samochód osobowy bądź ciężarowy popijając cieplutką kawą ;) ---------------------------------------- skzynia biegów - skrzynia pracuje b.dobrze, płynnie zmienia biegi a 3 tryby jazdy (sport,economic,snow) pozwalają na dostosowanie skrzyni do stylu jazdy. ------------------------------------------ slinik - 2.9v6 24v Cosworth posiadający oryginalnie 207km, po chip tuningu oraz gładzeniu kanałów, planowaniu głowicy uzyskał 237km, dzięki takiej mocy silnik radzi sobie bez problemu z tą masą samochodu, żaden cwaniaczek w golfie w bmw ani w innym "gównie" nie podskoczy, a dźwięk v6 jest bezcenny. ------------------------------------------ Przyspieszenie 0-100km - w 8s przy najbogatszej wersji wyposażenia (dużej masie samochodu) to naprawdę świetny wynik, przy wyścigu z pod świateł mam 98% na to że jestem pierwszy ;p ------------------------------------------ Przyspieszenie 60-120km - jesto kwestia chwili, dobrze wgniata w fotel ;p ------------------------------------------ Przyspieszenie 80-120km - dosłownie 2s ;p

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Resorowanie bez obciążenia - poprostu świtnie, nic dodać nic ująć... ------------------------------------------ Resorowanie z obciążeniem - -II- ------------------------------------------ Fotele przednie - pełna elektryczna regulacja, pamięć ustawień, grzanie, wentylacja, massage (wersja rządowa na zamówienie), wrażenia nie do opisania... ------------------------------------------ fotele tylne - elektrycznie regulowane, grzanie, wentylacja, massage (wersja rządowa na zamówienie), jak w przypadku przodu wrażenia nie do opisania... ------------------------------------------ Jazda z kompletem pasażerów - nivomaty czyli zawieszenie samopoziomujące się rozwiązuje ten problem w nawet największym stopniu. ------------------------------------------ wyciszenie - w środku można rozmawiać bez najmiejszego problemu przy 200km/h jak przy 50km/h.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń z przodu - bez zastrzeżeń, bardzo dużo miejsca nawet dla osoby mającej 185cm wzrostu. ------------------------------------------- Przestrzeń z tyłu - zwykła wersja ma b.dużo miejsca nawet po otunięciu przednich foteli maxymalnie do tyłu a wersja żądowa ma dłuższe nadwozie dzięki czemu mamy jeszcze więcej miejsca, dosłownie jestem w stanie usiąść na podłoze z tyłu skierowany do przodu z kolanami pod brodą ale jest to możliwe... ------------------------------------------ Wygoda obsługi (ergonomia) - świetnie wszystko umiejscowione, więc nawet dzięki wielu bajerom i dużemu wyposażeniu jesteśmy w stanie znaleść to co potrzebujemy bez problemu. ------------------------------------------- Jakość materiałów i wykończenia - co do jakości materiałów się nie wypowiadam bo nie wiem dokładnie co z jakiego jest tworzywane jednak nic nie skrzypi, nic nie piszczy, jest cicho w środku na dziurach. ------------------------------------------- Możliwość aranżacji - sprzęt car audio który mam zamonotwany (głośniki,monitory itd.) dla fachowca od car audio nie było problemu ze znalezieniem miejsca dla nich i wpasowania ich. ------------------------------------------- Karoseria - są modele z pojawiającą się rdzą ale mój jest od tego w 100% wolny.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja i ogrzewanie - klima 4 strefowa automatyczna działa świetnie, bardzo dobry wynalazek, a ogrzewanie w zimę pojawia się już parę chwil pod odpaleniu silnika.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu - świetna ------------------------------------------- Widocznośc do tyłu - jak na tak dużego sedana i tak jest dobrze. ------------------------------------------- Widoczność w lusterkach - świetna

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny - podobno o jest pięta achillesa scorpio ale mnie to nie dotknęło więc jest super ;) ------------------------------------------- Elektronika - odobno o jest pięta achillesa scorpio ale mnie to nie dotknęło więc jest super ;)

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

awaryjność scorpio przy zadbanym egzeplażu i podstawowym serwisie jest mała ale jak przyjdzie co do większej naprawy to daje po kieszeni o to ostro...

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

poprostu nic...

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

wszystko mnie zaskoczyło... poprostu wszystko... a najbardziej 4 strefowa automatyczna klimatyzacja w samochodzie mającym 12lat!!!

Inne

autor opinii