Opinia Ford Sierra GL 1.8 CVH 90KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1991r., ocena użytkownika (4zn)

Ford Sierra GL 1991r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 CVH 90KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 360 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 6 lat

data oceny: 2008-02-11

liczba wyświetleń: 2836

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
9.20
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
8.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Z uwagi na znaczny wiek należy zwrócić uwagę na korozję tylnych błotników (w okolicy zderzaka oraz progów),zużycie silnika (uszczelniacze zaworów)oraz wycieki z przekładni kierowniczej (w samochodach wyposażonych we wspomaganie).

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Należy co 30tyś. kontrolować zużycie gumowych elementów na przednich wahaczach. Ponadto kontrolować termin wymiany paska rozrządu(co 60 tyś.)i przy tej wymianie jednocześnie wymienić pompę wody.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Kierowcom poszukującym taniego w zakupie i utrzymaniu auta tylno-napędowego.

Ocena ogólna

Bardzo dobre auto, tanie w utrzymaniu pod warunkiem zakupu zadbanego, bezwypadkowego egzemplarza. Poza wahaczami przednimi i gumami wahaczy zwykle wymienia się jedynie elementy eksploatacyjne(klocki i tarcze).Wiele egzemplarzy już nosi ślady korozji na tylnych błotnikach. Utrzymane w odpowiednim stanie technicznym zapewnia dużą frajdę z jazdy, niewiele ustępując autom BMW, ale jest przestronniejsze i tańsze w utrzymaniu.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Jedyna wada to brak wspomagania w tej wersji silnikowej, choć użycie maglownicy o dużym przełożeniu niweluje ten problem. Ponadto wymiary auta powodują czasem problemy w parkowaniu.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Bardzo elastyczna jednostka, maksymalny moment już przy 3tyś.obr. Trochę głośny powyżej 4,5 tyś, ale jest to zakres w tym silniku mało używany. Hydrauliczna regulacja zaworów zapewnia cichą pracę nawet na zimnym silniku.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

Bardzo komfortowe auto. Ewentualne odgłosy i wibracje świadczą o usterkach zawieszenia.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

9/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo przestronne auto. w tej wersji i wyższych użyto bardzo dobrych materiałów. Nadwozie bardzo sztywne(sedan), nic nie skrzypi na nierównościach. Bagażnik średniej pojemności (420l), ale o płaskiej podłodze. Składane i dzielone oparcie kanapy. Ograniczone możliwości przewozu dużych przedmiotów(sedan). Tylne błotniki mogą nosić ślady korozji.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Doskonała wentylacja i ogrzewanie. Pojawiające się w niektórych autach problemy z ogrzewaniem mogą świadczyć o osadzeniu się kamienia w nagrzewnicy.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Z perspektywy czasu auto oceniam na niezawodne. Przejechałem tym autem ponad 150tyś. km. i jedyną awarią uniemożliwiającą jazdę było zerwanie linki sprzęgła.

Niezawodność

autor opinii
Jacek