Opinia Ford Transit bus 9 osobowy krótki, niski 2.5 diesel, 2,5 D 75KM (olej napędowy) bus 1999r., ocena użytkownika (22f6)

Ford Transit bus 9 osobowy krótki, niski 1999r. - opinia użytkownika

nadwozie: bus

silnik: 2.5 diesel, 2,5 D 75KM (olej napędowy)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 580 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 7 lat

data oceny: 2011-06-30

liczba wyświetleń: 8901

Spalanie

Naprawde ekonomiczny busik tanie częśći może LT, T4, Sprinter, Dukato jest cichszy ale transit jest zwinniejszy w mieście i powala na nogi konkurencje pod względem spalania
diesel
gaz
Miasto
9.00
-.--
Trasa
7.70
-.--
Cykl mieszany
8.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Transit będzie dobity a i tak zapali po rocznym staniu w stodole także nie sugeruj się tym, patrz na ogniska korozji

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

nie duś go jak nie może popuść gaz zredukuj bieg pilnuj paliwa zeby nie zabrakło oleju płynów

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

małym firmą przewożącą ludzi, zajmującą się budowlanką itd

Ocena ogólna

autko godne uwagi małe nakłady związane z eksplatacją

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Autko super,jeżeli ustawimy geometrie auta w wyspecjalizowanym warsztacie nawet przy przeglądzie technicznym to mamy z głowy problem na pare dobrych lat. Można puścić kierownice na prostej drodze i auto jedzie prosto nie zbacza z toru jazdy. Żaden fiat, citroen czy sprinter nie prowadzi się tak jak ten model transita,a wierzcie mi jeżdziłem innymi markami niż transit jako kurier nic nie pobije transita pod względem komfortu jazdy w tym aucie po prostu człowiek nie męczy się. Koszty drążków i innych częśći układu zawieszenia jest śmiesznie tania polecammmmmmmmmmmm

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

10/10

Napęd

UWAGA ten model transita nie lubi zamienników chodzi mi o silnik trzeba kupować orginalne częśći oceniłem transita wysoko jeżeli chodzi o przyśpieszenie i moment obrotowy. Ponieważ zmieniłem kolektol wydechowy wstawiłem turbo ze starszego silnika i interkuler od audi 2,5tdi do tego zaślepiłem recylkulacje spalin i wstawiłem starszą pompe wtryskową od transita z 1993r auto rakieta chce zaznaczyć też że mam szybki most 3000obr/min i jade 115km/h nie próbowałem maksymalnej prędkośći tego auta po przeróbkach o dziwo zjada mniej paliwa przy 110km/h 7,7l z 9osobani na trasie a w mieśćie 9l w cyklu mieszanym różnie ok 8l te przeróbki kosztowały mnie 1tyś zł ale zwróciły się jeżdze transitem już 3rok i nic nie włożyłem w niego trzeba pilnować olejów i płynów auto nie do zdarcia. Od drugiego biegu w zwyż nie boje się sprintera 2,9tdi objade go bez problemów polecam transita właśnie po takich przeróbkach

Elastyczność

9/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

9/10

Komfort jazdy

transit ma pare minusów jeden z nich to słabe wyciszenie silnika, ale coś za coś jest głośny ale tani w eksplatacji praktycznie bez awaryjny. Najlepsze było jak sąsiad kupił ravke 4x4 stan super praktycznie igła parkuje w garażu. Przyszła zima i sąsiad zaczoł pchać z góry toyote żeby odpaliła. Mój transit stoi na dworzu jeden obrót rozrusznikiem i odpala w mrozach bez problemu długo nie czekałem bo następny sąsiad pchał szarana ale było zdziwienie jak odpaliłem za pierwszym razem i pojechałem. Uwaga mam rozrusznik na przekładni nowszego typu. W zime jeżdze na ON latem leje co się da czyste bio paliwo, olej z rzepakowy z markietu, i olej opałowy i nic więcej nie pali. Naprawde wdzięczne autko i to jest jego wielki plus

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

To jest następny minus transita karoseria ale jak dba się konserwacje podwozia założenie czterech chlapaczy i plastikowych nadkoli to nie ma zbytnio problemu. Po zastanowieniu się popatrzcie na dukato, kraftera, LT, czy sprintera nowe auta a zgnite, korozje widać wszędzie najlepiej pod plastikami a mój 12letni transit wygląda dużo lepiej sprowadziłem go z holandi miał zajechany silnik dlatego zdecydowałem się na takie przeróbki z silnikiem.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

3/10

Wentylacja i ogrzewanie

Mam audi a6 ale transit ma wszystkich pod sobą po przejechaniu kilometra grzeje jak na pustyni. audi musze przejechać najmniej 6km żeby grzał tak jak transit. Naprawde polecam autko super.Ma jeszcze jeden minus trzeba co 2lata wynienić łożysko na wale pędnym koszt 100zł z robocizną

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Super lusterka widać wszystko. Miałem kiedyś starszego transita z 1993r miał lusterka starego typu to była tragedia i porażka tego kto wymyślił takie lusterka

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Dlaczego dałem takie wysokie noty dla elektroniki bo ten model transita nie ma elektroniki, ani elektryki dwa kable na krzyż i to wszystko żadnych komputerów i żadnych wydatków związanych z tym dla ciekawskich i żądnych przeróbek podaje swój numer tel.668 938 433

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

oprócz łożyska na wale pędnym,karoseri która lubi korozje jest wszystko OK

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

kocha rdze

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

praktycznie ma sane plusy porócz tych co wymieniałem wcześniej

Komfort jazdy

autor opinii