Opinia Ford Maverick GLS 2.4 116KM (benzyna+gaz) terenowy 1997r., ocena użytkownika (jdh)

Ford Maverick GLS 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.4 116KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 145 000 km

liczba drzwi: 3

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2009-07-12

liczba wyświetleń: 6422

Spalanie

nie jeździłem wogóle na benzynie więc nie mogę się wypowiedzieć, podane powyżej wartości spalania gazu uwzględniają zarówno jazdę w lecie i zimie oraz na 2 i na 4 koła
benzyna
gaz
Miasto
10.00
15.20
Trasa
10.00
12.40
Cykl mieszany
10.00
14.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

czy napędy są sprawne, głośność pracy zespołów napędowych

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

na to co przy każdym innym samochodzie

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

szczególnie polecam do małych miejscowości gdzie w zimie drogi rzadko odśnieżają, do górskich miejscowości

Ocena ogólna

super auto, na każdą drogę,

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

samochód dobrze trzyma się drogi, na ostrych zakrętach skłonność do umiarkowanych przechyłów do czego trzeba się przyzwyczaić jednak nie wpływa to znacząco na komfort jazdy, zawieszenie raczej twarde ale to przecież nie SUV czy limuzyna, samochód ma również tendencję do kołysania na większych nierównościach jednak moim zdanie w porównaniu z innymi samochodami tej klasy jest bardziej komfortowo niż np w Suzuki Vitara którym również miałem okazję trochę pojeździć (ale to tylko moja opinia), układ kierowniczy bez zarzutów, ponieważ użytkowałem model trzydrzwiowy zawracanie i parkowanie nie sprawiało jakichkolwiek problemów, duże boczne lusterka zapewniają świetną widoczność, hamulce do 100km/h działają super powyżej 130km/h są trochę za słabe i droga hamowania jest długa, ten samochód prowadzi się fajnie zarówno na asfalcie jak i w trudniejszym terenie

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

6/10

Parkowanie

10/10

Napęd

w tym modelu silnik i skrzynia są bardzo dobrze dobrane współpracują świetnie tak że tzw wachlowanie lewarkiem zmiany biegów jest zbędne, silnik pomimo że na gazie od 80tys km sprawuje się super i mocy spokojnie mu wystarcza, przyspieszenie oceniam na 5 bo to nie sportowy wóz

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

6/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

porównując powyższe parametry z samochodami osobowymi oraz ze wspomniana Vitarką która jeździłem jest dobrze nie nie ma się co czepiać to w końcu bardziej samochód terenowy niż SUV, komfort moim zdaniem lepszy niż w Vitarce

Resorowanie bez obciążenia

6/10

Resorowanie z obciążeniem

6/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

6/10

Jazda z kompletem pasażerów

6/10

Wyciszenie

6/10

Nadwozie i wnętrze

ponieważ miałem 3 drzwi i butlę gazu w bagażniku więc na wczasy raczej trudno było się spakować ale do codziennego użytkowania jak najbardziej ok, miejsz na tylnej kanapie jest dużo tylko osobom dorosłym troszkę trudno wsiadać i wysiadać bez tylnych drzwi, również wsadzanie dziecka do fotelika na tylnym siedzeniu nie jest komfortowe, tak więc nie polecam tego samochodu małżeństwom z malutkim dzieckiem, karoseria jest moim zdaniem idealna podoba mi się linia tego auta, poza tym moim zdaniem ma super dobrany stosunek długości do szerokości auta co poza wyglądem ma wpływ również na prowadzenie auta oraz parkowanie i zawracanie, wewnątrz wszystko pod ręką doże fajne schowki, prosta czytelna deska rozdzielcza

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

5/10

Jakość materiałów i wykończenia

7/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

samochodzik super grzeje w zimie i dość szybko, latem brak klimatyzacji rekompensuje szyberdach odsuwany jak i uchylny oraz uchylne tylne szyby

Wentylacja i ogrzewanie

7/10

Widoczność

jak już wspomniałem dzięki dużym lusterkom bocznym jest świetna widoczność, również wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby zapewniają dobrą widoczność do tyłu, a widoczność do przodu po prostu bajka, siedzisz wysoko jak na tronie i patrzysz na wszystkich z góry

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

nie miałem żadnych problemów z elektryka bądź elektroniką

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

w czasie 2letniej eksploatacji nie miałem żadnej awarii wymieniałem tylko klocki hamulcowe, olej, filtry, świece, przewody zapłonowe

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

kiedy minie pierwszy szok po przejściu z osobowego auta średniej klasy komfort wydaje się bardzo zbliżony do osobówki

Komfort jazdy

autor opinii
Tomek