Opinia Ford Maverick 2.3 150KM (benzyna+gaz) terenowy 2006r., ocena użytkownika (25xp)

Ford Maverick 2006r. - opinia użytkownika

nadwozie: terenowy

silnik: 2.3 150KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 175 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2023-05-04

liczba wyświetleń: 2443

Spalanie

spalanie bardzo zależy od prędkości, ale nie mniej niż 9l/100km do14,5l gazu na autostradzie przy 150km/h.
benzyna
gaz
Miasto
10.50
11.00
Trasa
10.00
12.00
Cykl mieszany
10.50
11.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Warto sprawdzić czy zawieszenie nie odpadnie z ramami montażowymi od nadwozia UWAGA! z Niemiec przyjeżdżają już podpicowane i nie widać, że korozja już działa.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Dbać o zabezpieczenie ram-wsporników zawieszenia. Dużo części pasuje z Mazdy, tylko trzeba szukać odpowiedników po symbolach

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Nie ma wyboru szukając pojemnego i w tej cenie samochodu, do ciągnięcia małej przyczepy lub łodzi z dojazdem w terenie, lub w górach w zimie (sprawdził się na zamarzniętych drogach, gdzie limuzyny stały na poboczu czekając na pomoc).

Ocena ogólna

Jeżeli uda się kupić i dobrze zabezpieczyć przed rdzą spód auta, daje dużo radości z jazdy zwłaszcza gdy zjedzie się z asfaltu. Mimo wagi, wersja 2.3l całkiem dobrze wyprzedza, choć chyba silnik 3,0l jest optymalny poza miastem.

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Hamulce skuteczne, ale wymagają zdecydowania przez wagę auta. Układ kierowniczy "nerwowo" reaguje na wybojach (zawieszenie sprawne!),

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Napęd zaskakuje elastycznością i możliwościami jakie daje w normalnej jeździe. bez wysiłku 40 do 110km/h na "3" i od 60 do 160 na "5"

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Duża, szeroka i wygodna tylna kanapa jak na ten rodzaj auta, sporo miejsca na nogi, da się jechać w 5 osób nawet długie trasy.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Gdyby nie rdza, całkiem udane auto. Progi, błotniki, nadkola, znikają z przerażającą prędkością. Spory bagażnik jak na ten rodzaj auta,

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

6/10

Wentylacja i ogrzewanie

Dobra wydajność ale słabo grzeje i klimatyzacja też słabo chłodzi

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Warto zainwestować w kamerę cofania lub czujniki, fatalnie się cofa.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Fatalne szkła przednich reflektorów (pękający plastik w "pajęczynki" nie da się wypolerować), słabe oświetlenie wnętrza, brakuje tempomatu.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

5000 zł w niepełną naprawę i konserwację. Zaproponowano mi komplet za 9000zł bez ewentualnych części w zawieszeniu (do korekty zbieżności - podobno się urywa przy demontażu)

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

KOROZJA.

Nadwozie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Daje radę ! choć nie można puszczać kierownicy, bo na nierównościach ucieknie do rowu. Kieruje się trochę jak gokartem, dynamiczny, nerwowy i bez strachu zalicza progi na drodze.

Układ jezdny

autor opinii
Andrzej