Opinia Ford Freestar SE 3.9 V6 200KM (benzyna) van 2004r., ocena użytkownika (k84)

Ford Freestar SE 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: van

silnik: 3.9 V6 200KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 96 000 km

liczba drzwi: 5

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2009-07-13

liczba wyświetleń: 4089

Spalanie

Cóż, cyfry nie zachwycają, ale daaawno temu miałem Fiata 125p (ten lepszy, silnik Poloneza i 5 biegów), było dokładnie tak samo!!! Trudno spodziewać się wyniku Tico.
benzyna
gaz
Miasto
14.50
-.--
Trasa
9.00
-.--
Cykl mieszany
12.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Stan skrzyni biegów (wysokie koszty ewentualnych napraw)i historię auta. Choć, na marginesie, naprawa manualnej skrzyni bardzo często bywa droższa! Taki paradoks.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Chyba tylko na włączenie fajnej muzyki do jazdy! :) Tak serio, na prawidłową eksploatację automatycznej skrzyni biegów. Trzeba trochę wiedzieć i stosować wiedzę w praktyce, wtedy służy zaskakująco długo bez najmniejszych problemów. Dotyczy to każdego auta z automatem.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Dużym rodzinom, ceniącym komfort, ciszę i spokojne podróżowanie, lub do biznesu wymagającego przewożenia ładunków (czystych :).

Ocena ogólna

Największa zaleta: takie same, a czasem lepsze parametry i komfort jak u konkurencji (GM, Chrysler/Dodge), a cena zakupu niższa! Wad nie potrafię wymienić

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Doskonałe prowadzenie w zakrętach jak na taki dyliżans. Zero "amerykańskiego" bujania. Bardzo dobre tłumienie nierówności ale dopiero z całą załogą lub ładunkiem. Na pusto trochę trzęsie. Hamulce OK, ale znam duuużo lepsze! Układ kierowniczy precyzyjny, wspomaganie w sam raz. Parkowanie? Zawsze trudniej dużą bryczkę umieścić dokładnie tam gdzie trzeba. Dla dobrego kierowcy nie problem.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik ciut głośny tuż po uruchomieniu, po rozgrzaniu (baaardzo szybko!) nie słychać wogóle. Skrzynia zmienia biegi niewyczuwalnie. Kick-down też bez dramatycznego szarpnięcia - miękko i szybko. Start spod świateł może wprawić w osłupienie (jeśli ktoś tak lubi). Elastyczność bardzo dobra, nie ma efektu zbyt częstych zmian biegów.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Zaskakująco małe przechyły i duża pewność prowadzenia w zakrętach. Obciążony zapewnia na prawdę wysoki komfort, pusty trochę trzęsie. Przednie fotele idealne, zero zmęczenia po np. 750km jazdy. Z tyłu trochę gorzej, ale dorośli (180cm i 95kg) zawsze chwalili. Cichuteńko do 120km/h. Tylko opony słychać. Im szybciej, tym większy szum powietrza. Przy 150km/h rozmowa nadal w miarę cichym głosem.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Z przodu salon, nie ma szans "niechcący" trącić współpasażerkę w kolano :) Środkowy rząd nadal OK, w ostatnim najlepiej niezbyt wyrośniętym, choć nogi można normalnie prawie całkiem wyprostować!!! Obsługa OK, lewa dźwigienka to kierunkowskazy, światła i wycieraczki, więc trochę inaczej. Duży bagażnik (wielka dziura, w którą składa się tylna kanapa, bardzo pomaga). Materiały i spasowanie takie sobie, widziałem lepsze ale w dużo droższych autach. Łatwa zmiana w ciężarówkę - składanie lub demontaż foteli. Karoseria: ocynkowana, wg mnie ładna na swój sposób :)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

7/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Nagrzewa się szybciej, niż jakiekolwiek auto, którym jeździłem! Chłodzi szybko i skutecznie.Wszystko z podziałem na trzy strefy.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Bardzo dobre lusterka wsteczne, brak martwego pola. Bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach, choć ktoś pewnie powie że "nie czuje" gdzie toto się kończy. Kwestia przyzwyczajenia.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Zero awarii czy kaprysów. Masa bajerów: światła zewnetrzne i wewnętrzne nigdy nie rozładują akumulatora, bo zgaśnie wszystko po 10 minutach itp.

Elektryka

10/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Wszystkie części oryginalne, zero napraw. Olej, klocki, filtry itp - normalnie. Łańcuch rozrządu więc spokojna głowa. Trwałość oruginalnych świec i kabli Motorcraft - 160000km! Na razie prawie 100000km i nic do wymiany. Chyba dobrze?

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Cisza w czasie jazdy i konkretne prowadzenie w zakrętach. Przestrzeń. Brak jakochkolwiek usterek i napraw oraz duże okresy między przeglądami.

Inne

autor opinii
Jacek