Opinia Alfa Romeo 156 2.4 2,4 JTD 140KM (turbo diesel) kombi 2001r., ocena użytkownika (yz3)

Alfa Romeo 156 2001r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.4 2,4 JTD 140KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 16 400 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2010-07-18

liczba wyświetleń: 3263

Spalanie

Oczywiscie wszystko zalezy od nogi
diesel
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
5.80
-.--
Cykl mieszany
7.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej nie

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Warto sprawdzic auto w ASO, szczegolnie rozrzad i zawieszenie.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Komus, kto porusza sie po dobrych, rownych drogach a przy tym milosnikowi wloskiego designu gotowemu na kosztowne naprawy.

Ocena ogólna

Ocena ogólna

3/10

Układ jezdny

W moim przypadku 17" felgi na nizkoprofilowych oponach dodatkowo obciązaly zawieszenie. Niemniej jednak z całą pewnością stwierdzam że zawieszenie to nie nadaje się na polskie drogi. Co do ukladu kierowniczego, zwrotność raczej niezadowalajaca choc pewnie wynika to z niemalych rozmarow auta. Uklad kierowniczy na polskich drogach niestety rowniez cierpi a nie jest zbyt wytrwaly

Prowadzenie auta

4/10

Układ kierowniczy

3/10

Hamulce

7/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Wspaniala praca silnika, co prawda turbina załącza się od około 2500 obr/min ale poczucie tej mocy to poezja. Potwierdzam opinie, że ten silnik jest naprawdę udany. W mojej ocenie jest to najlepszy element tego samochodu-szkoda że jedyny. Jedynym oczkolwiek dośc istotnym mankamentem jeśli chodzi o silnik 2,4 JTD jest nisko zawieszona aluminiowa miska olejowa co w polskich realiach oznacza konieczność ostrożnej jazdy szczegolnie po koleinach - chwila nieuwagi i miska w kawalkach (koszt nowej ponad 1000 zl badź spawanie i zalozenie okolo 250 zl).

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

8/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

O ile w kwestii wyglądu, komfortu jazdy kierowcy jak i pasazerów oraz silnika 2,4 JTD daję nawyższą notę to w kwestii zawieszenie upieram się przy stwierdzeniu że to kompletnie nie nadaje sie na polskie drogi. Zimną skrzypiące tuleje gumowometalowe. Wjechanie w wyrwę w drodze badź bruzdę sniegową to koszmar.

Resorowanie bez obciążenia

1/10

Resorowanie z obciążeniem

1/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzen z przodu jak wystarczająca, z tylu nieco mniej miejsca. Bagażnik powinien zadowolić myślę nawet wymagających. Co do jakosci materialow to o ile bezowa skora na siedzeniach przy czarnym lakierze wyglada bajkowo to plastik deski rozdzielczej nie wyglada ciekawie. Rozmieszczenie wskaźników nieco inne niz w innych autach aczkolwiek ma to swoj urok.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

7/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

4/10

Możliwość aranżacji

4/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Narzekanie to za duzo powiedziane ale system wentylacji moglby byc lepszy. Przez caly rok jeździlem z klimatyzacją żeby uniknąć parowania szyb.

Wentylacja i ogrzewanie

6/10

Widoczność

Auto generalnie dość duże, mimo to widocznosc wystarczająca.

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Kluczyki z centralnego zamka niestety kicz.

Elektryka

9/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Powtorze co wyzej - nie na polskie realia. W wygladzie mozna sie zadluzyc ale awarie i koszty sa w stanie to uczycie ochlodzic.

Niezawodność

1/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Awaryjność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Napęd

autor opinii