Opinia Alfa Romeo 164 Super 3.0 V6 12V (06412) 180KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1994r., ocena użytkownika (8gp)

Alfa Romeo 164 Super 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 3.0 V6 12V (06412) 180KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 185 948 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2008-04-03

liczba wyświetleń: 3705

Spalanie

Jest kilka szkół jazdy- nie mierzyłem spalania dokładnie, jednak z moich ustawień na "mniej więcej" spalanie w mieście to około 14-15 litrów. W trasie zależy od płynności jazdy- przy 90km/h silnik pali bardzo mało jak na swoje gabaryty- około 8 litrów. Przy prędkości 120 rośnie do 9 litrów. Tragedii jak na tę klasę pojemnościową nie ma, jak to większość demonizuje.
benzyna
gaz
Miasto
14.50
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
11.20
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Podstawa- bezywpadkowy egzemplarz to jest priorytet priorytetów. Wtedy nie ma problemów z korozją ani elektryką która w tym aucie jest wszędzie i przy zderzeniu mogła ulec częściowemu uszkodzeniu. Panel środkowy w wersji super- wyświetlacze LCD poprostu się wypalają i nic się na nich nie wyświetla- ten typ tak ma. Jak ktoś w tym widzi obrazę moralności albo strasznie mu to przeszadza to nie polubi tego auta. Zawieszenie- jego stan też trzeba obserwować- wahacze i amortyzatory są drogie mimo że takie same są we Fiacie Croma, Lancii Thema i Saabie 9000. Silnik- wymiana rozrządu to sie robi od razu. Tutaj akurat w 164 wielkich problemów nie ma, ale przy pęknięciu pasku silnik nadaje się na złom.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Standart- nie wciskać pełnych obrotów na rozgrzanym oleju itd itd. Pozostałe wskazówki raczej będą wynikać z danego egzemplarza niż z całości modelu.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Póki co jest dobrze. Nie mam tego auta przez cały rok, ale jestem z niego zadowolony. Druga sprawa, że następnym samochodem moim będzie Alfa Romeo.

Ocena ogólna

Daje 10. Bo ten samochód spełnia moje oczekiwania. Dla kogoś może być wadą spalanie, ale to silnik 3.0 o 6 cylindrach. Volkswageny z VR6 też nie palą kropelki benzyny na 4321 km. Porównując z Audi V6 koszty posiadania Alfy Romeo z roku 94 są o wiele niższe.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Co do prowadzenia auta- kto miał Alfę albo nawet nią jeździł to wie, że układ jezdny Alfy jest wzorowy. Hamulce działają świetnie, w porównaniu z wersją sprzed liftingu są wrażliwsze na naciśnięcie hamulca. Układ kierowniczy precyzyjny. Parkowanie utrudnione- promień zawracania raczej sugeruje że jest to auto szosowe.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

5/10

Napęd

Elastyczność- silnik 3 litrowy- rezerwy mocy ma spore. Automat- na dwójce jedzie 120 na godzine. Skrzynia biegów - automat 4 przełożeniowy, 2 stopnie kick down. Silnik 3.0 i 180KM- nie wysilony i wiele zniesie. PRzyspieszenie do 100 nie najlepsze, jednak gdy auto jedzie i wciśnie się gaz do końca to mi trudno by było tak szybko zredukować na ręcznej.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Ciężko to oceniać. Gdyż każdy z nas różnie odbiera sztywność/miękkość zawieszenia. Ja akurat uważam za większy priorytet sztywność zawieszenia i w Alfie zawieszenie jest sztywne. Z obciążeniem czy bez nie ma różnicy. Fotele- kto jeździł ten wie. Przednie fotele wyprofilowane, nie mam takeigo fotela wygodnego w domu. Mają one podgrzewanie, w niektórych wersjach regulację elektryczną. Za tylną kanapę pełne 10ki dla 2 miejsc, środkowe jest raczej dla kogoś za karę. I ta 5ta osoba będzie miała najgorzej i po 20km zacznie marudzić. Wyciszenie- cicho jak w tramwaju nowej generacji. Można swobodnie prowadzić rozmowy.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

Jest to auto segmentu E- więc przestrzeń życiowa jest spora i z przodu i z tyłu. Co do ergonomii- klawisze szyb- w starej wersji były na konsoli centralnej - ale wszystkie razem(od szyb przednich i tylnych) w wersji Super już je rozdzielili co niestety mnie trochę irytuje. Bagażnik ma 505 litrów- dla mnie wystarczy spokojnie. Co do jakości materiałów i wykończenia- max- i mimo tego, że jest to Alfa Romeo. Fotele skórzane, nie są aż nadto zużyte, wnętrze ładnie wykończone, plastiki nie trzeszczą(większość jest zrobiona z miękkich tworzyw sztycznych, plastiki ABS raczej występują znikomo), nic nie jest udawane- klamki są z czystej niklowanej stali. Co do aranżacji- brak składanej kanapy, ale w tej klasie aut się z tego i tak nie korzysta. Jest otwór na narty, schowków jest pod dostatkiem- przed pasażerem, we wszystkich drzwiach, na tylnej półce. Karoseria jest ocynkowana. W egzemplarzach bezwypadkowych korozja nie występuje, wbrew opiniom ludzi którzy w rzeczywistości nigdy Alfy Romeo nie posiadali.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Ogrzewanie raczej działa z opóźnieniem. Najpierw silnik musi się zagrzać, co prawda 6 cylindrów wydziela szybko ciepło, ale np w starym Golfie w jedną chwilę robiło się ciepło jak w uchu. Po za tym wentylacja wzorowa. W wersji super nie ma biegów nawiewu, jest regulacja siły przez znaki + i -. Para na szybach jest tylko wtedy jak wentylacja działa nie sprawnie, bądź do kabiny dostaje się wilgoć(głównie egzempalrze powypadkowe)

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu lekko utrudniają słupki A. Po za tym nie ma większych problemów. Widoczność do tyłu gorsza- linia bagażnika poprowadzona jest dość wysoko co zwiększa martwą strefę, przy cofaniu liczyć trzeba tylko na lusterka, które są bardzo dobre- duże i wiele w nich widać.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Układ elektryczny to Pięta Ahillesa każdego auta. Tutaj wilgoć do elektroniki się nie dostaje w ogóle. Największym problemem są przekaźniki- u mnie w pierwsze 2 tygodnie padły 2- od świateł kabinowych i kierunkowskazów- co prawda nie padły zupełnie ale sama usterka była. Elekotrnika- pełne wyposażenie po za tym mało co się przy niej psuje co jest poprawione w porównaniu z egzemplarzem poprzednim.

Elektryka

6/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Co do awaryjności- nie ma tragedii. Warunek- auto musi być bezwypadkowe. Alfa Romeo ma zbyt skomplikowaną konstrukcję, żeby po wypadku działała sprawnie i bez problemów. Co do kosztów napraw- są wysokie, ale głównie tym, że mało jest warsztatów które się podejmą naprawy takiego samochodu, a jak się podejmą to nie jest to równoznaczne z jego naprawieniem. Koszty raczej są średnie- nie są wysokie. Mnie wymiana rozrządu kosztowała 235 zł. Z tym, że założyłem używany napinacz. Co do detalicznych napraw- 500 zł napinacz i pasek 35 zł - więc tez tragedii nie ma.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic mnie nie zaskoczyło w tym aucie negatywnie. Po przejsciach z powypadkową 164 nic mnie nie jest w stanie zaskoczyć negatywnie.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Skrzyia biegów- przyzwyczaiłem się dość szybko do automatu. Płynnie zmienia biegi, oszczędza bardziej silnik, po za tym zawieszenie zespołu napędowego nie dostaje tak w kość jak przy skrzyni ręczniej. Zupełnie inne siły działają na zespół napędowy. We Wrocławskich korach automat raczej wskazany.

Napęd

autor opinii