Opinia Alfa Romeo 147 Progresion 1.6 TS 120KM (benzyna) hatchback 2003r., ocena użytkownika (txb)

Alfa Romeo 147 Progresion 2003r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 TS 120KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 149 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2010-07-16

liczba wyświetleń: 5496

Spalanie

Spalanie w moim egzemplarzu 147-ki jest niższe o ok. 1l/100km niż podaje instrukcja. Oczywiście zależy to też od techniki jazdy ale zapewniam, że nie jeżdżę tym autem w stylu emeryckim.
benzyna
gaz
Miasto
8.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
6.90
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na przebieg i konieczność wymiany paska rozrządu przed upływem 60 000 km przebiegu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Systematyczne przeglądy i wymianę części eksploatacyjnych. Trzeba też zwracać uwagę na wszelkie zmiany w funkcjonowaniu systemów samochodu gdyż daje ono wyraźne sygnały o zużywaniu się poszczególnych części co zapewnia nam to, że nie zostaniemy zaskoczeni awarią na drodze.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Każdemu właściwie bo auto przynosi zadowolenie wszystkim użytkownikom a szczególnie tym o zacięciu do sportowej ale bezpiecznej jazdy.

Ocena ogólna

Alfa Romeo 147TS Progresion to samochód, który zaspokoi potrzeby i ambicje każdego niemal kierowcy. Jest dynamiczny i szybki, świetnie trzyma się drogi przede wszystkim w zakrętach, zapewniając prawdziwą frajdę z jazdy. Jest poza tym niebanalnym pojazdem zauważalnym na drodze pośród powszechnej przeciętności pojazdów na naszych drogach. Jego zewnętrzny a zwłaszcza wewnętrzny design najzwyczajniej w świecie zachwyca każdego, kto ma z tym autem do czynienia. Jeśli dodamy do walorów użytkowych świetne fabryczne nagłośnienie z 6 głośnikami to mamy pełne prawo do zadowolenia jako właściciel tego pojazdu. Gdy ktoś dostrzeże te zalety Alfy 147 to zrozumie co oznacza powiedzenie, że Alfy kupuje się sercem a nie tylko rozumem.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Alfa Romeo 147 to samochód wyposażony w bardzo dobry układ jezdny. Układ kierowniczy jest precyzyjny z odpowiednio dobranym wspomaganiem.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Silnik 147 w wersji 120 KM jest dość elastyczny chociaż jak każda Alfa lubi wyższe obroty. Skrzynia jest dobrze zestopniowana na na biegach od 3-5. Biegi niższe tj. 1-2 są nieco zbyt \\\"krótkie\\\" nie pozwalające wykorzystać możliwości silnika. Moment obrotowy na poziomie 160 Nm nie poraża. Ponadto włączenie klimatyzacji daje wyraźny ubytek mocy. Praca samego silnika nie budzi zastrzeżeń chociaż na wolnych obrotach i wyraźnie słyszalna jest praca wariatora.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

9/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

9/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Wielowahaczowe zawieszenie pozwala na precyzyjne prowadzenie auta, przy zrównoważonej jak na polskie warunki twardości zawieszenia. Zapewnia ono zarówno komfort podróżowania jak i odpowiednią twardość podczas pokonywania zakrętów. Samochód bardzo dobrze \\\"wybiera\\\" nierówności i nie dobija na nich. Fotele przednie są po prostu świetne - wyprofilowane, z bardzo dobra regulacją. Tylne fotele zapewniają dużo miejsca dla 2 pasażerów. Trzeci na tylnej kanapie niestety może poruszać się tylko na krótkich dystansach. Wyciszenie auta jest dobre.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Na podkreślenie w Alfie 147 zasługuje dużo miejsca dla pasażerów zarówno z tyłu jak i z przodu. Komfort na przednich fotelach jest wyśmienity co wspomagają profilowane fotele, regulowane w kilku płaszczyznach. Fotel kierowcy ma ponadto dodatkowo regulowane podparcie kręgosłupa lędźwiowego. Trzeba jednak otwarcie powiedzieć, że jest to samochód dla 4 osób a piąty pasażer może podróżować na krótkich dystansach.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

7/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

9/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Zarówno wentylacja jak i ogrzewanie to systemy wystarczająco wydajne, zapewniające dobry komfort podróżującym. Świetnym rozwiązaniem jest system szybkiego odmrażania i odraszania, który jednym ruchem pokrętła pozwala pozbyć się szronu lub zamglenia z szyb i lusterek zewnętrznych i to w kilkanaście sekund.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu w Alfie 147 jest dobra chociaż nieco ograniczają ją szerokie słupki ale za to mieszczą się w nich poduszki powietrzne. Ze względu na niebyt dużą szybę tylną i dość wysoko podniesioną jej tylna krawędź (sportowa sylwetka auta tego wymaga)widoczność nie jest rewelacyjna ale bardzo dobrze wspomagają ten problem lusterka wsteczne. Są one wyposażone w skuteczne podgrzewanie i znakomitą elektryczną regulację. Wielkość ich jest wystarczająca a jeśli dodamy do tego, że lewe lusterko jest dzielone a oba łatwo składane to chyba nie można niczego w tym względzie zarzucać.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

7/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Z układem elektrycznym i elektrycznym w użytkowanym przez siebie aucie nie mam żadnych problemów i to bez względu na warunki pogodowe. Może tylko dość szybko przepalają się żarówki przednich reflektorów ale to przede wszystkich wina jakości żarówek oraz naszych dróg (wrażliwość żarówek na wstrząsy).

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Wbrew powszechnym sądom koszty napraw nie są duże a dostępność części niezbyt trudna.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

8/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto świetnie pokonuje zakręty i niesamowicie trzyma się drogi wspomagane poprzez kontrole trakcji, którą jednak można (ale po co) wyłączać.

Układ jezdny

autor opinii