Opinia Alfa Romeo 147 1.6 TS 120KM (benzyna) hatchback 2000r., ocena użytkownika (hfv)

Alfa Romeo 147 2000r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 TS 120KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 174 000 km

liczba drzwi: 3

wyposażenie: ABS,Kontrola trakcji ,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 5 lat

data oceny: 2009-07-10

liczba wyświetleń: 7083

Spalanie

Niestety ten samochód nie należy do ekonomicznych. Powodów jest kilka, jednym jest to, że mając takie auto nie da rady jeździć powoli i ekonomicznie jeśli dopiero powyżej 3000RPM można poczuć moc, po drugie rzeczywiście spalanie jest dość duże jak na 1.6l ale trzeba wziąć pod uwagę, że moc 120KM to już silnik "podżyłowany", a auto waży 1200kg co też ma duży wpływ na spalanie.
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
8.50
-.--
Cykl mieszany
9.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Najważniejsze w jakim stanie jest, bądź czy był wymieniany wariator faz rozrządu (wymiana musi nastapić z rozrządem więc koszt ok. 1000zł. Reszta standoardowo jak przy zakupie każdego innego auta.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

przestrzegać zasady "zgaszenia choinki na tablicy rozdz." przed uruchomieniem silnika - zapobiega to wariowaniu komputera i wyskakiwaniu różnych dziwnych błędów.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Ludziom, którzy nie przejmują się za bardzo kosztami dodatkowymi, a chcą się wyróżniać, lubią dynamiczną jazdę, a nie przeszkadza im spalanie, a przede wszystkim chcą samochód, do którego aż chce się mówić! :)

Ocena ogólna

Kto ma lub miał AR ten wie... piękna bestia z dużym apetytem na paliwo, bardzo drogimi częściami i awaryjnością spowodowaną głównie stanem naszych dróg, ale przede wszystkim auto z "duszą". Ślicznie się prezentuje, daje fantastyczne odczucia i wrażenia z jazdy. Jeśli stać Cię na Mercedesa, kup sobie Alfę:) ale i tak ją kocham...

Ocena ogólna

8/10

Układ jezdny

Przy dobrych i w miarę szerokich oponach auto prowadzi się jak po szynach (oczywiście w miarę możliwości naszych pięknych dróg). Niestety zawieszenie nalezy raczej do sportowych, więc dość twarde. Mankamentem na pewno jest zbyt słaby skręt kół, jednakże bardzo dobre wspomaganie kierownicy bardzo ułatwia manewry.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

6/10

Napęd

Silnik w Alfie to zupełnie odrębna bajka. Na samym początku duży minus za tzw. Wariator faz rozrządu, który psuje się w każdej Alfie i może doprowadzić do zniszczenia silnika. Poza tym jak na tak małą pojemność spalanie jest zbyt duże. Jednakże powyżej 3000 obrotów ukazuje się jego moc i wtedy można poczuć dumę ze swej AR. Skrzynia w moim przypadku działa wg jej "widzimisię" tzn. raz chodzi miękko i gładko, biegi same wskakują, a znowu innym razem dość opornie.

Elastyczność

7/10

Skrzynia biegów

4/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Komfort jazdy jest bardzo wysoki, chociażby ze względu na to, że samochód jest bardzo dobrze wyciszony i silnika prawie nie słychać. Fotele przednie są w standardzie formowane na kształt "kubełków" co przy dynamicznej jeździe jest dość pożądane. W przypadku kompletu pasażerów samochód nie zachowuje się dużo gorzej, jednak osiągi znacznie się zmieniają, ale np. droga hamowania nie zmienia się za wiele.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

10/10

Nadwozie i wnętrze

No więc jeśli chodzi o miejsce, to z przodu jest go zdecydowanie pod dostatkiem, ale z tyłu też nie ma co narzekać. Schowki są w wystarczającej ilości w miejscach łatwo dostępnych. Samo wnętrzne jest na tyle dostępne, na ile pozwala hatchback. Materiały użyte nie są najgorsze i nie zużywają się zbyt szybko, jedynie skóra na kierownicy ma ślady swego wieku, ale to zrozumiałe (9lat). Karoseria oryginalnie posiada dobre zabezpieczenie antykorozyjne, gdyż po 9 latach ognisko rdzy pojawiło się jedynie w miejscu, gdzie lakier był głęboko uszkodzony. Dostępność przełączników jest dobra, a widoczność zegarów dzięki włoskiemu design'owi jest bardzo dobra- dla kierowcy :)

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

6/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

climatronic dwustrefowy jak najbardziej sprawdza się w każdych warunkach, oczywiście w zimie dopiero po zagrzaniu silnika, co w sumie i tak nie trwa zbyt długo.

Wentylacja i ogrzewanie

10/10

Widoczność

Jedynym mankamentem dotyczącym widoczności w tym samochodzie są przednie słupki, które ze względu na swoją znaczną grubość czasami podczas skręcania lub na zakrętach przesłaniają znacznie pole widzenia, przez co kierowca musi się czasami wychylać (oczywiście nie przez okno:)

Widoczność do przodu

8/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektronika ma to do siebie, że lubi płatać figle, i tak od czasu do czasu włącza się komunikat o błędach wszelkich urządzeń wspomagających, po czym gaśnie po kilku sekundach i wszystko wraca do normy. Cała gama wyświetlających się ostrzeżeń jest jak najbardziej pomocna, chociaż czasami dość denerwująca (jednak takie jej zadanie).

Elektryka

7/10

Elektronika

7/10

Naprawy

Skoro nie mam wymieniać części eksploatacyjnych, to tylko napiszę, że praktycznie całe zawieszenie, na polskich drogach, wytrzymuje jakieś 2 lata (wahacze, amortyzatory)o dziwo przegubów jeszcze nie wymieniałem. Najtragiczniejszą rzeczą są koszty naprawy oraz części zamiennych w ASO - zdecydowanie nie polecam!!!

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

1/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

niestety auto nie zostało zaprojektowane na polskie drogi i tym samym zawieszenie wysiada i trzeba je dość często reperować/wymieniać (2-3 lata).

Układ jezdny

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Komfort jazdy

autor opinii