Opinia Alfa Romeo 155 sport 2.5 VM31B 125KM (turbo diesel) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (21m5)

Alfa Romeo 155 sport 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 2.5 VM31B 125KM (turbo diesel)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 190 000 km

liczba drzwi: 4

pochodzenie: importowany

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2011-02-20

liczba wyświetleń: 2807

Spalanie

Pisząc o zużyciu paliwa w mieście, należałoby brać pod uwagę w moim przypadku motogodziny... (stanie w korkach).
diesel
gaz
Miasto
9.50
-.--
Trasa
6.00
-.--
Cykl mieszany
7.40
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Miska olejowa - czy nie była spawana, jeśli tak, czy nie cieknie. Ogólnie wycieki oleju, sprawność turbosprężarki - bez niej nie ma jazdy. Pomimo braku oznaczenia TDI - jest intercooler - ja popełniłem tem błąd przy zakupie i musiałem nieźle się starać, żeby kupić nowy i przewodami, zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić stan mocowania dźwigienek zaworowych. Nie należy dać się nabrać na stwierdzenie, że luzy zaworowe są do regulacji, bo w silniku VM31B, luzy same się kasują (popychacze hydrauliczne). Sprawdzić stan układu wydechowego (jest dość drogi) oraz sprawność elektryki.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Nie przegrzewać silnika, po powrocie z dłuższej trasy dać popracować silnikowi na wolnych obrotach - oszczędzimy turbinę. Stosować oleje zalecane do turbodiesli z układem EGR - nie zaślepiać zaworu EGR! Często wymieniać filtr przeciwpyłkowy oraz filtr powietrza. Dbać o sprawność sterownika wentylatorów chłodnicy i klimatyzacji.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Samochód dla osób z co najmniej podstawową znajomością czynności obsługowych, potrafiących "słuchać" silnika. Natchnieni sportowcy i tuningowcy, zajeżdżą auto bardzo szybko.

Ocena ogólna

Samochód zakupiłem za niewielką cenę, jestem z niego bardzo zadowolony, bo jest pojazdem komfortowym, dynamicznym i niedrogim w utrzymaniu. Nie planuję zmiany, raczej będę jeździł jeszcze kilka lat, jeśli cały czas będzie się dobrze spisywać.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Trudna ocena odległości przy parkowaniu ze względu na wysoko uniesiony tył pojazdu. Niepowtarzalny komfort jazdy, szczególnie na krętych drogach. Zawieszenie dość twarde - ale to wersja dla kierowców z charakterem.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

10/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Będzie to wyglądać trochę stronniczo, ale przy tym silniku nie da się inaczej. Przyspieszenie fabrycznie 0-100 to 10,4 s., ale próbowałem czterokrotnie i zawsze wychodzi poniżej 9s. Może mało miałem okazji do porównania, ale elastyczność tego samochodu jest powalająca na kolana. Znakomite zgranie skrzyni biegów.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Nie jest to samochód na nierówne drogi,a już absolutnie nie będzie terenówką. Przy większym obciążeniu zwiększa się komfort amortyzacji - z kompletem pasażerów i ładunkiem - trzeba już bardzo ostrożnie na nierównościach i pofałdowanej nawierzchni. Fotele Recaro - bez komentarza, każdy kierowca wie, co to znaczy. Trzy osoby na tylnym siedzeniu, to trochę przesada.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Bardzo mało schowków i półki z których wszystko się zsuwa, za to ooolbrzymi bagażnik! (525 l.). Karoseria podwójnie ocynkowana - dla użytkownika z klasą - niezniszczalna.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

9/10

Możliwość aranżacji

6/10

Karoseria

10/10

Wentylacja i ogrzewanie

Klimatyzacja automatyczna funkcjonuje dość dobrze, gorzej z czasem nagrzewania w zimie (duży Diesel, wolno łapie temperaturę).

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

6/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Fatalne zabezpieczenie, a właściwie jego brak jeśli chodzi o alternator. Czujniki reagują na zalanie i zawilgocenie - denerwujące zapalanie się Check Engine podczas jazdy w czasie ulewnego deszczu.

Elektryka

6/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Przy silniku Diesla wszystkie dotychczasowe prace nie wykraczają poza normy do przyjęcia. Jeśli chodzi o koszta, są naprawdę niewielkie - nie dajmy się naciąć, że to drogo, bo części do Alfy...

Niezawodność

9/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Bardzo mała ilość literatury na temat tego silnika, gdyby nie internet i forum TD, byłoby marnie... Wyszukałbym sobie wielkie problemy tam gdzie ich nie ma.

Inne

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niesamowita dynamika i elastyczność przy niskim spalaniu w trasie.

Napęd

autor opinii
Jarek