Opinia FSO Polonez Caro 1.6 GLI Abimex 82KM (benzyna) hatchback 1996r., ocena użytkownika (256s)

FSO Polonez Caro 1996r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 GLI Abimex 82KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 81 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 1 rok

data oceny: 2016-02-06

liczba wyświetleń: 1848

Spalanie

Nie ma gazu, czysta seria, w trasę jak na poloneza spisuje się znakomicie, zaś co do wyjazdów w miasto... cóż, jak to Polonez, 10/100...
benzyna
gaz
Miasto
10.00
-.--
Trasa
6.50
-.--
Cykl mieszany
7.50
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Należy zwrócić uwagę na stan silnika, oraz stan blach, gdyż wielu właścicieli nie dbało o stan blacharki, przez co do dziś Polonezy jeżdżą w fatalnym stanie blacharskim. Zwróćcie także uwagę na głośność mostu (dyferencjału), cichy most, to dobry most.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Hamulce, w wersji z tarczami ze starych modeli są problemy, nie stawiajcie długo na ręcznym, oraz często sprawdzajcie czy jest z hamulcami ok, gdyż nawet na nowych częściach potrafią się zapiec.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Poleciłbym to auto zarówno początkującym kierowcom, jak i starym wyjadaczom szos. Kto nie jeździł Polonezem, ten nie wie co to prawdziwa jazda, gdyż praktycznie wszystko w tym aucie jest manualne ;)

Ocena ogólna

Samochód jest naprawdę dobry i niezawodny, jedynym minusem może być kupno auta od poprzedniego właściciela, gdyż często Polonezów się nie oszczędzało, przez co wiele napraw było pomijanych, lub były robione po łebkach... Jeśli o Poloneza dbamy, to będziemy mieli go niezawodnego, i wdzięcznego, jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz :)

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Tragedii nie ma, przy ostrzejszych zakrętach strasznie go przechyla. Co do hamulców, wersja z samymi tarczami lubi mieć fochy, czasem zdarza się że nawet przy nowych częściach hamulce potrafią się zapiec.

Prowadzenie auta

7/10

Układ kierowniczy

7/10

Hamulce

5/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Skrzynia jest naprawdę dobra, i elastyczna. Co do dynamiczności, w przeciwieństwie do wersji Boscha w końcu jakąś dynamikę ma, dodatkowo bez większych problemów do 160 da radę poldka rozbujać ;)

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

Nie jest źle, z przodu jest bardzo dużo miejsca, niestety dla wyższej osoby z tyłu nie jest już tak różowo... Standardowe fotele są miękkie i wygodne, przez co wiele kilometrów można pokonać bez większego zmęczenia. Co do wyciszenia jest nieźle, da radę bez większych problemów pogadać podczas jazdy, zaś zawieszenie jest naprawdę miękkie, co poprawia komfort jazdy.

Resorowanie bez obciążenia

8/10

Resorowanie z obciążeniem

7/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

7/10

Jazda z kompletem pasażerów

7/10

Wyciszenie

7/10

Nadwozie i wnętrze

Wersja bez ocynku jest dosyć mizerna, przez co bardzo lubi rdzewieć, ale jeśli dobrze zabezpieczymy podwozie antykorozyjnie, i będziemy dbali o brak rdzy, to nie będzie wiele problemów. Co do miejsca jest go mnóstwo, przynajmniej z przodu, z tyłu zaś dla wysokich pasażerów brakuje miejsca na nogi... Co do bagażnika, po złożeniu tylnych siedzeń, da radę przetransportować nawet pralkę bez większych problemów.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

7/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

8/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

7/10

Wentylacja i ogrzewanie

Jeśli będziemy odpowiednio często czyścić nagrzewnicę, to ogrzewanie potrafi zdziałać cuda, nawet do 3-4 minut po odpaleniu, w środku jest przyjemnie i ciepło. Co do nawiewu w lato... no cóż... jest kiepsko, trzeba otwierać szyby gdyż w środku jest gorąco jak w saunie.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Widoczność jest bardzo dobra, dzięki dosyć wąskim słupkom A, oraz dużej szybie, co do widoczności do tyłu, to nie ma większych problemów, jeśli mamy wersję bez zagłówków na kanapie jest nawet bardzo dobrze.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Nigdy nie miałem problemów z elektroniką.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Jeśli dbamy o swojego Poloneza, to nie ma problemu z niezawodnością, od czasu kupna, przy 73tys. (teraz 81tys., oryginalny przebieg) Wymieniona została tylko podpora wału, gdyż się wyrobiła, oraz gumy na wieszaki od wydechu, wszystko działa jak szwajcarski zegarek... czyli zawory wesoło cykają pod maską, jak to w polonezie ;)\ Koszty napraw są wręcz śmieszne, niestety z roku na rok coraz gorzej z dostępnością części, więc przyszłemu kierowcy zalecam kupienie drugiego poloneza na części, by się zaopatrzyć na zaś ;)

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Ogrzewanie jest bardzo dobre, niestety nawiew w upalne dni dużo nie daje... ba praktycznie nie daje nic, no chyba że mamy wersję z klimatyzacją ;)

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto jest naprawdę bardzo niezawodne jeśli tylko poświęcimy mu troszkę czasu na naturalne naprawy eksploatacyjne, gdyż często zły stan Polonezów jest spowodowany niedbalstwem poprzednich właścicieli.

Niezawodność

autor opinii
Tomasz