Opinia FSO Polonez 1.5 0KM (benzyna) hatchback 1994r., ocena użytkownika (w66)

FSO Polonez 1994r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.5 0KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 2 lata

data oceny: 2011-02-12

liczba wyświetleń: 3824

Spalanie

Na gazie spalanie zawsze takie same. Jak motopompa.
benzyna
gaz
Miasto
12.00
14.00
Trasa
10.00
14.00
Cykl mieszany
13.10
14.00

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Raczej tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na cenę

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Pilnować zacisków hamulcowych, szczególnie jeżeli model ma założone Lucasy. Hamulce lubią się blokować. Warto mieć kable wysokiego napięcia, świece w miare młode, bez przebić szczególnie przy gazie. Częsta usterka to rozdzielacz a szczególnie jego palec.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osobie która za bardzo niską kwotę chce kupić faje rodzinne auto i umie trochę pogrzebac przy samochodzie. Młodym którzy zaczynaja przygodę z autem i nie boją się obciachu.

Ocena ogólna

Auto na gaz - częste regulacje. Drobne naprawy zawieszenia. Wymiany filtrów i oleju - Ogólny koszt napraw prawie zerowy, bardzo tanie częśći łatwa ich dostępność. Wnętrze przestronne. Osiągi mizerne. Auto dla niewymagających tanie w zakupie i eksploatacji.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Mam sentyment do tego samochodu, mimo przepaści technologicznej nad samochodami aktualnie produkowanymi. Samochód służył mi do pracy, koszt zakupu i eksploatacji zwrócił się wielokrotnie.

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

2/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Nie jest to sportowe auto, szczególnie przerobione na gaz. Kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Ociężały, dużo pali, głośny. Skrzynia biegów, wiele osób się ze mną nie zgodzi ale uważam że jest naprzyzwoitym poziomie. Skośne umiejscowienie w konsoli było dosyć nowatorskim rozwiązaniem jak na te czasy. Lubie skrzynię w Polonezie. Warto skrócić drązek zmiany biegów, ale trzeba mieć na uwadze że ciężej bedzie chodzić skrzynia.

Elastyczność

3/10

Skrzynia biegów

5/10

Silnik

4/10

Przyspieszenie 0-100km

3/10

Przyspieszenie 60-120km

2/10

Przyspieszenie 80-120km

1/10

Komfort jazdy

Głośny, ogólnie wygodny.

Resorowanie bez obciążenia

5/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

5/10

Fotele tylne

5/10

Jazda z kompletem pasażerów

5/10

Wyciszenie

3/10

Nadwozie i wnętrze

Nie mam zastrzeżeń, Brak podłokietnika z tyłu, brak elektryki.

Przestrzeń z przodu

8/10

Przestrzeń z tyłu

8/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

6/10

Możliwość aranżacji

2/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Można powiedzieć że nie posiada takiego udogodnienia :)

Wentylacja i ogrzewanie

4/10

Widoczność

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

10/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Zalewa się w głębszych kałużach. Elektroniki brak chyba że ktoś sobie radio założy.

Elektryka

5/10

Elektronika

1/10

Naprawy

Spora awaryjność zawieszenia. Niskie koszty napraw. Silnik i skrzynia bez problemów.

Niezawodność

6/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Wysokie spalanie

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic mnie nie zaskoczyło bo dobrze je juz znałem wcześniej był to 2 Polonez w rodzinie.

Nic

autor opinii
tomek