Opinia FSO Polonez CARO 1.6 87KM (benzyna+gaz) hatchback 1992r., ocena użytkownika (xk8)

FSO Polonez CARO 1992r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 1.6 87KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 179 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 4 lata

data oceny: 2011-02-15

liczba wyświetleń: 2338

Spalanie

W zasadzie nigdy nie jeździłem nim na benzynie (dziurawy bak) w związku z czym dane raczej w formie poglądowej. Na gazie palił nawet przy minus 20 stopniach celsjusza w związku z czym koszty eksploatacji niezwykle niskie.
benzyna
gaz
Miasto
9.00
10.00
Trasa
8.50
9.00
Cykl mieszany
8.70
9.50

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na karoserie, jeśli nie ma w niej poważnych ognisk rdzy to egzemplarz jest naprawdę godny polecenia.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Auto toporne ale i odporne na polskie drogi. Nie wymaga specjalnej troski, ani też nie jest szczególnie stresujące parkowanie w niepewnej okolicy. Złodziej nie często będzie zainteresowany leciwymi już produktami fabryki na Żeraniu.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Nie wymagającym kierowcom. Początkującym. Generalnie każdemu, kto raczej nie lubi się przejmować częstymi awariami elektroniki i innych gadżetów.

Ocena ogólna

Jeśli ktoś nie ma wygórowanym aspiracji, chce mieć prosty trwały i tani w utrzymaniu pojazd to gorąco polecam nie zgnite Polonezy. Samochód oferuję dużo miejsca za niewielkie pieniądze, a ponadto przy zasilaniu LPG jest doskonałą konkurencją dla nowoczesnych diesli jeśli chodzi o bieżące koszty utrzymania.

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Mimo gabarytów kanciaste kształty pomocne w parkowaniu.

Prowadzenie auta

8/10

Układ kierowniczy

8/10

Hamulce

8/10

Parkowanie

7/10

Napęd

Jak na silnik z lat 50-tych XX wieku to myślę, że nieźle. Elastyczność bez rewelacji choć nigdy nim na benzynie nie jezdziłem.

Elastyczność

6/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

7/10

Przyspieszenie 0-100km

7/10

Przyspieszenie 60-120km

7/10

Przyspieszenie 80-120km

7/10

Komfort jazdy

O ciszę raczej trudno jednak na brak miejsca trudno narzekać.

Resorowanie bez obciążenia

7/10

Resorowanie z obciążeniem

8/10

Fotele przednie

9/10

Fotele tylne

9/10

Jazda z kompletem pasażerów

9/10

Wyciszenie

5/10

Nadwozie i wnętrze

Gdyby nie blacha to samochód niemal nieprawdopodobny. Cena w stosunku do parametrów użytkowych idealna.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

8/10

Bagażnik

9/10

Jakość materiałów i wykończenia

5/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

5/10

Wentylacja i ogrzewanie

Na ten element nie należy narzekać jeśli wszystkie podzespoły conajmniej względnie sprawne.

Wentylacja i ogrzewanie

8/10

Widoczność

Duże gabaryty samochodu nie wielkim problemem z racji pudełkowatości bryły.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

9/10

Widoczność w lusterkach

8/10

Elektryka/Elektronika

Brak nadmiernie rozbudowanej elektryki przy niemal zupełnym braku elektroniki skutkował jej bezawaryjnością.

Elektryka

9/10

Elektronika

9/10

Naprawy

Nie psuję się wbrew pozorom często jeśli już to naprawa mieści się w dwucyfrowej kwocie wraz z częściami zamiennymi.

Niezawodność

8/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nic

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

W ciągu 4 lat 2 razy zawiodły hamulce i raz tłumik . Myślę że to dobry wynik zwłaszcza, że nigdy w trasie.

Niezawodność

autor opinii