Opinia FSO 1500 Borewicz Classic 2.0 V6 146KM (benzyna+gaz) hatchback 1980r., ocena użytkownika (dys)

FSO 1500 Borewicz Classic 1980r. - opinia użytkownika

nadwozie: hatchback

silnik: 2.0 V6 146KM (benzyna+gaz)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 291 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-08-22

liczba wyświetleń: 3639

Spalanie

Spalanie zależy od kierowcy. Ja osobiście mojego nie oszczędzałem i dostawał w "pupę" więc i palił swoje. Ale jak ktoś jeździ ekonomicznie (np. jak mój ojciec) to caro 1.5 mieściło się na trasie w granicach 8 litrów na 100. Co jest praktycznie cudem na LPG.
benzyna
gaz
Miasto
9.70
10.80
Trasa
8.80
10.00
Cykl mieszany
9.40
10.30

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na rdzę. Należy sprawdzić czy nie są zgnite podłużnice oraz w miejscu koła zapasowego. To najczęstsze miejsca o których zapominają nieuczciwi sprzedawcy. Ale jeśli już ktoś decyduje się na poloneza polecam MODELE DO 1993 ROKU z WLOTEM NA MASCE A NIE NA PODSZYBIU!!! Te egzemplarze są mniej awaryjne i mniej podatne na korozję.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Na dość duże gabaryty. W zatłoczonych miastach łatwiej będzie zaparkować Cinquecento niż poldka.

Ocena ogólna

Pomimo tego że polonez jest uważany za "grata" to ja swojego kochałem. Miałem w swoim życiu 6 polonezów i każdego wspominam bardzo dobrze. Jak każde auto potrafi zajść za skórę ale całokształt jest dla mnie idealny. Polecam młodym kierowcą ze względu na banalne naprawy i koszty remontów w przypadku rozbicia auta.

Ocena ogólna

7/10

Układ jezdny

Układ jezdny w moim polonezie pracował bardzo dobrze. Nigdy nie miałem z nim problemów ani powodów do narzekań. Polonez to jednak polonez i za taką cenę nie należy spodziewać się Mercedesa z Polski;]

Prowadzenie auta

5/10

Układ kierowniczy

4/10

Hamulce

3/10

Parkowanie

4/10

Napęd

W polonezie miałem silnik 2.0 V6 od Lancii jeśli mnie pamięć nie myli. Silnik był świetny i potrafił rozpędzić tego "stwora" do 200km/h bez większych problemów. (do roku 93 polonezy miały mocniejsze blachy i konstrukcje) więc polecam modele z przed 93 roku. Poza tym silnik z oznaczeniem GLE jest ekonomiczniejszy oraz bardziej elastyczny. Polecam 1.5 [http://polskajazda.pl w wyszukiwarce Cbskut]

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

6/10

Silnik

10/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

9/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Polonez jest idealnym autem na nasze Polskie równe drogi. Jadąc nim nie czuć dołków ani nierówności. Po prostu to auto płynie jak stary krążownik... Ja osobiście miałem tylko problemy z wyciszeniem w środku ale to była wina mojej głupoty (miałem założony sportowy tłumik ;])

Resorowanie bez obciążenia

4/10

Resorowanie z obciążeniem

5/10

Fotele przednie

6/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

3/10

Wyciszenie

4/10

Nadwozie i wnętrze

Miejsca było dość aby podróżować komfortowo przez długie kilometry. Byłem moim poldkiem a to w górach a to nad morzem i ani razu żaden z pasażerów nie był obolały a auto nie dostawało awarii. Blachy dość słabe ale po 93 roku były jeszcze słabsze więc polecam starsze egzemplarze... "Polonez jak wino, im starszy tym lepszy"

Przestrzeń z przodu

4/10

Przestrzeń z tyłu

6/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

5/10

Bagażnik

3/10

Jakość materiałów i wykończenia

2/10

Możliwość aranżacji

5/10

Karoseria

4/10

Wentylacja i ogrzewanie

Latem było chłodno i przyjemnie (w borewiczu bo w carówce to tragedia) a zimą grzały jak wściekłe. Można było jechać w samym podkoszulku.

Wentylacja i ogrzewanie

5/10

Widoczność

Widoczność dobra, pozycja za kierownicą też. Lusterka dobre można je było dobrze ustawić. A nawet jak się zdarzyło puknięcie w co innego to części do poloneza BANALNIE TANIE!

Widoczność do przodu

5/10

Widocznośc do tyłu

4/10

Widoczność w lusterkach

5/10

Elektryka/Elektronika

W moim poldku elektryki było troszkę i nigdy na nią nie narzekałem. El.szyby i centalny zamek z alarmem działał znakomicie. Bez awarii. Nie polecam jedynie wbijać się w kałuże ze zbyt dużą prędkością. Można auto chwilowo zalać i trzeba czekać (niekiedy po 3 godziny) na osuszenie się przewodów. Chyba że ktoś woli je podgrzewać zapalniczką;] (jak ja)

Elektryka

4/10

Elektronika

5/10

Naprawy

Jedyna rzecz jaka mi się popsuła (a nie była to wymiana użytkowa taka jak np. klocki czy oleje) była kostka stacyjki. Za nową zapłaciłem 32zł i założyłem ją w 3 minuty. Banalne ale potrafi zdenerwować jak padnie gdzieś na trasie 250km od domu;]

Niezawodność

7/10

Koszty napraw

10/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Do czegoś się trzeba przyczepić żeby nie było tak pięknie. Jak każde auto i polonez ma swoje wady. Caro ma ogromne problemy z chłodzeniem w lecie kabiny. Silnik trzyma idealną temperaturę. Ale trzeba też uważać na dość często psujące się czujniki od wentylatora. Jeśli tan się spali to można w lecie ugotować furę.

Wentylacja i ogrzewanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Auto o którym mówi się że jest złe i awaryjne zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie. Mojego pierwszego poloneza dostałem nie z wyboru ale z przymusu i bardzo się teraz z tego cieszę.

Niezawodność

autor opinii
Mateusz