Opinia Honda Accord 2.4 190KM (benzyna) kombi 2004r., ocena użytkownika (y5d)

Honda Accord 2004r. - opinia użytkownika

nadwozie: kombi

silnik: 2.4 190KM (benzyna)

skrzynia biegów: automatyczna

przebieg: 140 000 km

liczba drzwi: 5

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: niecały rok

data oceny: 2010-07-17

liczba wyświetleń: 8339

Spalanie

Silnik 2,4litra w benzynie (190 KM) z automatyczną skrzynią biegów. Nie zamierzam instalować gazu w tym aucie. To byłaby zbrodnia.
benzyna
gaz
Miasto
13.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
10.00
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Ewentualna korozja oraz grubość lakieru. Poza tym warto wziąć auto z automatyczną skrzynią biegów, ale po maksymalnie jednym właścicielu.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Wykorzystywać tempomat (w trasie) i manualną zmianę biegów w celu hamowania silnikiem. Wtedy zaoszczędzimy nieco paliwka. Choć z drugiej strony silniki hondy lubią wysokie obroty. Tak więc od czasu do czasu warto wyprzedzić na wysokich obrotach.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Rodzicom z lekkim zacięciem sportowym i dziećmi.

Ocena ogólna

Na razie jest super. Zobaczymy w przyszłości.

Ocena ogólna

10/10

Układ jezdny

Niezwykle bezpośrednie sprzężenie kierownicy z kołami. Czuje się każdą koleinę i trzeba mocno trzymać kierownicę. Można to lubić, lub nie. Natomiast na równej drodze jazda to bajka. Parkowanie (tyłem i koperta) jest ciężkie szczególnie dla osób, które - jak ja - jeździły wcześniej mniejszym autem. Ale można się nauczyć. W mieście zaparkować można bez większych problemów. Polecam jednak instalację czujników parkowania, przydają się.

Prowadzenie auta

10/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

10/10

Parkowanie

8/10

Napęd

Skrzynia automatyczna, którą posiada moje auto, ma pięć biegów. Przy prędkości powyżej 120km/godz przydałby się 6 a nawet 7 bieg, żeby ograniczyć spalanie auta (koniki lubią jeść, a ten silnik ma ich aż 190). Przyspieszenie oceniłem przy skrzyni przełączonej na manual. Wtedy przyspieszenie wciska w fotel. Automat lubi natomiast spokojniejsze przyspieszanie.

Elastyczność

10/10

Skrzynia biegów

10/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

10/10

Przyspieszenie 60-120km

10/10

Przyspieszenie 80-120km

10/10

Komfort jazdy

Na ostrych zakrętach przechyla minimalnie, całkiem przyjemnie. Specjalnie sprawdzałem to wykonując gwałtowne manewry. Wyciszenie mogłoby być lepsze. Podczas jazdy autem volvo v70 z 2004roku z silnikiem d5 (diesel!) wyciszenie jest lepsze a silnik słychać słabiej. Fotele w accordzie trzymają bardzo dobrze, choć mogłyby celująco, gdyby były szersze w ramionach(przód). Moje auto posiada fotele skórzane. Mimo to siedzący nie ślizga się na zakrętach. Jeszcze jedno: montaż fotelika z isofixem. Uchwyty iso-fix w fotelach nie są ustawione współosiowo z fotelami. Dzięki temu dziecko odsunięte jest od drzwi o dodatkowe ok. 7 cm i - co za tym idzie - bardziej bezpieczne. Niestety może to powodować "wyciskanie się" tapicerki od fotelika w niektórych miejscach.

Resorowanie bez obciążenia

10/10

Resorowanie z obciążeniem

10/10

Fotele przednie

10/10

Fotele tylne

10/10

Jazda z kompletem pasażerów

10/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Korozję widziałem w jednej hondzie na przodzie maski. Z tego, co wiem, w niektórych egzemplarzach dochodziło do korozji. Moje auto jednak nie posiada żadnej korozji (rocznik 2004 czyli auto sześcioletnie). Część egzemplarzy wykonywano w Wlk. Brytanii, a część w Japonii. Posiadam wersję executive, one były robione w Kraju Kwitnącej Wiśni. Może dlatego nie ma korozji? Auto wybieraliśmy z żoną biorąc m.in. pod uwagę ilość miejsca z tyłu. Przy ustawieniu fotela na mój wzrost 189cm z tyłu pozostaje dużo miejsca na nogi. Dziecko w foteliku do 18 kg (największe i najcięższe foteliki) ma również sporo miejsca na nogi, nie brudzi przedniego siedzenia bucikami. W vw passacie jest tego miejsca jednak nieco więcej. Bagażnik hondy jest dłuuugi i szeeeroki, jednak stosunkowo niski. Ta niedogodność niwelowana jest przez wersję tourer, czyli kombi. Można bagaże zapakować pod dach. Składanie foteli tylnych w celu powiększenia bagażnika rozwiązano pierwszorzędnie - wystarczy lekko pociągnąć niewielką wajchę w oparciu. Siedziska składają się wraz z oparciami i na dodatek nie trzeba zdejmować zagłówków! Obsługa auta jest pierwszorzędna, bardzo intuicyjna. Jest jedna rzecz - od czasu do czasu myli mi się pokrętło klimatyzacji z pokrętłem głośności radia. Jednak jeżdżę autem dopiero miesiąc, więc może to kwestia przyzwyczajenia. Siedzenia są bardzo wygodne. Jedyne, czego brakuje mi przy tylnych siedzeniach, to możliwości regulacji pochylenia oparć. Przy dłuższych trasach jest to przydatne. Regulowane tylne oparcia posiadają takie auta, jak honda c-rv (suv), czy vw touran (minivan). Wszystkie drzwi otwierają się praktycznie pod kątem prostym, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie jest bardzo wygodne, a nogi nie obijają się o progi. Jednak minusik - aby zamknąć maksymalnie otwarte drzwi kierowcy siedząc w środku - trzeba mocno się wychylić. Ja jestem wysoki, a mimo to ledwo sięgam ręką. Można oczywiście pociągnąć za boczną kieszeń, ale przecież nie od tego ona jest.

Przestrzeń z przodu

10/10

Przestrzeń z tyłu

10/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

9/10

Bagażnik

10/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

10/10

Karoseria

8/10

Wentylacja i ogrzewanie

Brakuje regulacji nawiewu w tunelu środkowym dla pasażerów tylnych siedzeń. W takim aucie jak honda accord (na dodatek wersja executive, czyli najwyższa) powinno być coś takiego. Audi A6 posiada taki nawiew.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Jak napisałem wcześniej, polecam montaż czujników parkowania.

Widoczność do przodu

10/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

10/10

Elektryka/Elektronika

Trudno mi jeszcze ocenić. Dopiero co kupiłem ten samochód.

Elektryka

9/10

Elektronika

10/10

Naprawy

Osobiście nie miałem żadnych problemów. Wymienione wyżej usterki naprawiłem w salonie w momencie kupna auta (bezpłatnie). Wystąpiły podczas eksploatacji przez poprzedniego właściciela.

Niezawodność

10/10

Koszty napraw

6/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Nieco wysokie spalanie. Ale czego spodziewać się po silniku benzynowym 2.4litra 190 KM z automatyczną skrzynią biegów? Spalanie jest dosyć dosyć, ale za to wyprzedza się bezpiecznie.

Spalanie

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Niezawodność i pełne uznania spojrzenia przechodniów.

Niezawodność

autor opinii