Opinia Honda Accord S 1.8 16v 115KM (benzyna) sedan (limuzyna) 1997r., ocena użytkownika (3c5)

Honda Accord S 1997r. - opinia użytkownika

nadwozie: sedan (limuzyna)

silnik: 1.8 16v 115KM (benzyna)

skrzynia biegów: ręczna/manualna

przebieg: 225 000 km

liczba drzwi: 4

wyposażenie: ABS,Klimatyzacja

pochodzenie: krajowy

jeździłem/łam tym autem: 3 lata

data oceny: 2008-02-10

liczba wyświetleń: 4956

Spalanie

benzyna
gaz
Miasto
8.50
-.--
Trasa
7.00
-.--
Cykl mieszany
7.60
-.--

Czy z perspektywy czasu to był dobry zakup?

Odpowiedź:Tak

Na co zwrócić uwagę podczas zakupu tego auta?

Na powypadkową przeszłość oraz czy auto było regularnie serwisowane.

Na co zwrócić uwagę podczas codziennego użytkowania tego auta?

Właściwie to na nic. Regularne przeglądy: olej, filtry. I nic nie trzeba robić, tylko lać benzyne i jeździć, ciesząc się niezawodnością.

Komu poleciłbyś/poleciłabyś to auto?

Osoby młode, którym potrzebne jest większe auto niż Civic czy golf, a jednocześnie nie potrzebują super ścigacza. Stateczni ojcowie rodzin.

Ocena ogólna

Bardzo dobre auto. Japońska precyzja, trwałość i dokładność. Przy odrobinie dbania odwdzęczy się długą i bezproblemową współpracą. Polecam!

Ocena ogólna

9/10

Układ jezdny

Auto prowadzi się jak po szynach. Doskonale trzyma obrany tor jazdy. Nie "szuka" drogi w koleinach. Wspomaganie nie jest nadmiernie silne. Doskonałe prowadzenie na zakrętach jadąc nawet z wysokimi prędkościami. Trzeba naprawdę włożyć dużo wysiłku, żeby doprowadzić to auto do podsterowności. Mimo wszystko zawieszenie jest dość twarde co nie każdemu może odpowiadać na polskich dziurawych drogach.

Prowadzenie auta

9/10

Układ kierowniczy

9/10

Hamulce

9/10

Parkowanie

9/10

Napęd

No cóż silnik o mocy 115 KM w samochodzie o wadze 1300 kg nie czyni z niego wyścigówki. A poza tym to silnik hondy kochający wysokie obroty, a więc trzeba namachać się drążkiem zmiany biegów, żeby uzyskać dobre osiągi. Naszczęście operowanie skrzynią biegów to sama przyjemność. Po 200 tys. km do wymiany synchronizator pierwszego i wstecznego biegu. Przyspieszenie 0-100km: 10,9 s - zmierzone, prędkość - licznikowe 200 km/h. Jak dla mnie satysfakcjonujące osiągi jak na polskie drogi.

Elastyczność

8/10

Skrzynia biegów

8/10

Silnik

9/10

Przyspieszenie 0-100km

8/10

Przyspieszenie 60-120km

8/10

Przyspieszenie 80-120km

8/10

Komfort jazdy

Resorowanie zarówno samochodu nie obciążonego jak i z kompletem pasażerów jest bardzo dobre. Nie mam do tego żadnych zastrzeżeń. Przednim siedzeniom brakuje troche trzymania bocznego w szybko pokonywanych łukach. Do tylnich nie można mieć zastrzeżeń, pod warunkiem wzrostu poniżej 180 cm - nisko opadająca krawędź dachu. Jazda z kompletem pasażerów nie jest uciążliwa ale zaczyna się wtedy odczuwać pewien niedosyt ze względu na moc. Wyciszenie na 5. Głośno robi się dopiero powyżej 140 - 150 km/h.

Resorowanie bez obciążenia

9/10

Resorowanie z obciążeniem

9/10

Fotele przednie

8/10

Fotele tylne

8/10

Jazda z kompletem pasażerów

8/10

Wyciszenie

8/10

Nadwozie i wnętrze

Przestrzeń zarówno z przodu jak i z tyłu jest wystarczająca jak na auto tej klasy. Kierowca ma pod ręką wszystko co jest niezbędne, wszystkie przełączniki obsługuje się intuicyjnie - japońska perfekcja. Jest duży, zamykany na kluch schowek przed pasażerem, kieszenie w drzwiach, które pomieszczą mapy i butelke 0,5 l. Z tyłu natomiast 2 osobom będzie bardzo wygodnie, we 3 jest już ciaśniej ze względu na brak wyprofilowanie kanapy na środkowym miejscu. Materiały wykończenia wnętrza bardzo solidne - wszystkie siedzienia pomimo przebiegu ponad 200 tys. km są sprężyste i nie powycierane. Welur nadal zachował swoją przyjemną fakture. Materiał użyty do wykończenia deski rozdzielczej miły-miękki w dotyku i odporny na zarysowania. Bagażnik poj. 430 l. Konkurenci z tamtych lat mieli większe bagażniki ale dla mnie jest on wystarczający-wyjeżdzając 4 osobową rodziną na wakacje można sie spakować bez problemu. Duży otwór załadunkowy oraz niska krawędź załadunku to plusy. Minus - wnikające zawiasy do środka bagażnika.

Przestrzeń z przodu

9/10

Przestrzeń z tyłu

9/10

Wygoda obsługi (ergonomia)

10/10

Bagażnik

8/10

Jakość materiałów i wykończenia

10/10

Możliwość aranżacji

8/10

Karoseria

9/10

Wentylacja i ogrzewanie

Wentylacja bardzo dobra. Dodatkowy plus to klimatyzacja - perfekcyjne chłodzenie w lato i bardzo szybkie odparowywanie.

Wentylacja i ogrzewanie

9/10

Widoczność

Widoczność do przodu niemal perfekcyjna. Wąskie słupki A nie zasłaniają drogi. Widoczność do tyłu dla początkującego użytkownika tego samochodu może być problemem - spowodowane nisko opadającą linią dachu. Ale można się przyzwyczaić. Lusterka - bardzo dobra widoczność. Nie są to lusterka z VW Transportera czy MB Sprintera ale jak na gabrayty tego auto wystarczają bez problemu.

Widoczność do przodu

9/10

Widocznośc do tyłu

8/10

Widoczność w lusterkach

9/10

Elektryka/Elektronika

Elektryka

0/10

Elektronika

0/10

Naprawy

Niezawodność

0/10

Koszty napraw

0/10

Co negatywnie zaskoczyło oceniającego?

Początkowo irytowała słaba widoczność do tyłu. Kwestia przyzwyczajenia.

Widoczność

Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego?

Japońska perfekcja.

Niezawodność

autor opinii